Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitäs sitten tehdään, jos töitä ei vain löydy?

Vierailija
09.05.2025 |

Viimeiset 3 vuotta pelkkää osa-aikaista pienillä tunneilla ja välillä kokonaan ilman, koska ollut paljon pelkkiä määräaikaisia töitä. Olen siis tarvinnut koko tuon kolmen vuoden ajan Kelan tukia mahdollisen palkan lisäksi. Alkaa  jo hävettämään tuo tukien hakeminen.

Olen lähettänyt satoja ja satoja työhakemuksia, eikä silti löydy työtä, jonka palkalla eläisi ilman, että saisi yhteiskunnan tukia siihen päälle.

Lisäksi harmittaa asenne työttömiä kohtaan. Jopa omat vanhemmat sanovat, että kyllä töitä löytyy ahkeralle. Olen jättänyt kaiken sosiaalisen elämän minimiin, koska häpeän niin paljon.

Hain myös yhteishaussa opiskelemaan, mutta ei sinnekään pääsy todellakaan varmaa ole. Alkaa pää hajoamaan, kun mitään varmuutta elämässä ei ole. Mielenterveys rakoilee myös tämän toimettomuuden takia.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tehnyt jo paljon. Toivotaan että edes opiskelupaikka aukeaisi ja saisit uuden mahdollisuuden. 

Vierailija
2/9 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi työvoimakoulutuksen kautta alanvaihto?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niihinkin on paljon hakijoita ja vain harva pääsee.

Vierailija
4/9 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin vaikea uskoa että olet käynyt kaikki Suomen yritykset läpi kaikista kaupungeista ja kylistä että kykenet sanomaan että yksikertaisesti töitä ei vain löydy. Vai oletko käynyt kaikki läpi?

Vierailija
5/9 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niihinkin on paljon hakijoita ja vain harva pääsee.

Ei aina. Hain juuri isossa kaupungissa koulutukseen, johon lähes puolet hakijoista pääsi sisään (alle 50 hakijaa). Suosittelen kokeilemaan! 

Vierailija
6/9 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyydessä ei ole mitään häpeämistä! Mikä on sun koulutus / aiemmat työt?

Vierailija
7/9 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskele lääkäriksi, työllistyminen on 100% varmaa.

Vierailija
8/9 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hakea johonkin mihin pääsee lähes varmasti ja työllisyys on hyvä esim. DI-koulutus.

Vierailija
9/9 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, onko sinulla ammattitaito. Onko sinulla harrastus, jossa olet hyvä? Miten olisi oma yritys? Ensin vaatimattomasti omassa kodissa, sitten omat toimitilat, varastoa. Verkkokauppa ja markkinointia. Älä usko tässäkään huuhaa-mainoksiin, luvataan että palmun alta tienaat kymppitonnin kuussa tekemällä tunnin päivässä töitä. Höpö höpö.

Mutta tekemistä löytyy, starttiraha auttaa alkuun vähän, kaupungin yritys-ihmiset neuvovat, kypsyttele muutama päivä ja mieti, mitä jos päätätkin itse, monelta menet töihin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä