Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äitienpäivä, vanha äiti ja joka vuosi sama juttu!

Vierailija
08.05.2025 |

Vanhus äiti asuu toki omassa kodissaan ja saa kotiapua,  jotka annostelevat lääkkeet oikein. Ystäviä käy kylässä joka viikko, lähellä asuva aikuinen lapsi käy säännöllisesti ja hoitaa asioita. Muori on yleisesti ikäisekseen  terve ja esim kivuton, vanha toki.

Joka ikisenä Äitienpäivänä alkaa aamusta alkaen valitus, miten kukaan ei muista! Ei mitään. Ei edes kukkia. 

On jostain saamarin mediasta napannut nämä yksinäiset-vanhukset-jutun. Olemme sata kertaa sanoneet, hän ei ole yksinäinen eikä yksin jätetty, vaan että hänellä ramppaa siellä ihmisiä ihan joka päivä! 

Yksinäinen tarkoittaa semmoista, jonka luona ei käy kuukausiin ketään, kukaan ei soita eikä ystäviä ole.

Joka vuosi on myöskin selitetty hänelle, että Äitienpäivänä on paikkakunnan kukkakauppiailla muitakin asiakkaita, ja tilatut kukkalähetykset varmasti toimitetaan. Kaikille. Mutta aamukahdeksalta tuskin. 

Koska hän on mielensäpahoittaja potenssiin sata, ja marttyyri koko ikänsä joka asiassa, on tämä kukkakauppiaan tekemiset siis suoraan häneen kohdistettua niin ikävää toimintaa.

Viis siitä, että kauppias on yrittäjä jolla on vuoden kiireisin sunnuntai, ja joka varmasti tekee parhaansa. Vaikka joka ikinen kukkapaketti on joka vuosi toimitettu ovelle. 

Tilasin jälleen melkein satasen kukat. Se on jo minulle ihan reipas summa. 

Joo ja laitoin toimituspäiväksi lauantain! Katotaan miten nyt menee. Ei tarvi pyhäaamuna alkaa soittelemaan ja valittamaan ettei kukaan muista.

Tietysti väärin muistettu.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti osasi pilata äitienpäivät jo silloin kun olin lapsi. Hän valitti aina että äitienpäivä on teennäinen, koska vuoden kaikkina muina päivinä hän sai raataa eikä kukaan arvostanut häntä, mutta sitten yhtenä päivänä vuodesta häntä yritettiin lahjoa ruukkuruusulla ja isäni hätäpäissään ostamilla koruilla.

Ja nyt vanhana hän vinkuu ettei hän tarvitse mitään muistamista, mitä te olette taas menneet ostamaan, ei hän halua mitään. Kun siskoni menee hakemaan häntä äitienpäivälounaalle, alkaa sama marttyrointi. Siskoni on sanonut hänelle että älä sitten tule. Sitten äitini alkaa itkeä ja koko lounas on taas pilalla.

Niinpä en aio enää noteerata koko äitienpäivää.

Vierailija
22/23 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten usein sinä käyt? Mihin aikaan menet äitienpäivänä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti osasi pilata äitienpäivät jo silloin kun olin lapsi. Hän valitti aina että äitienpäivä on teennäinen, koska vuoden kaikkina muina päivinä hän sai raataa eikä kukaan arvostanut häntä, mutta sitten yhtenä päivänä vuodesta häntä yritettiin lahjoa ruukkuruusulla ja isäni hätäpäissään ostamilla koruilla.

Ja nyt vanhana hän vinkuu ettei hän tarvitse mitään muistamista, mitä te olette taas menneet ostamaan, ei hän halua mitään. Kun siskoni menee hakemaan häntä äitienpäivälounaalle, alkaa sama marttyrointi. Siskoni on sanonut hänelle että älä sitten tule. Sitten äitini alkaa itkeä ja koko lounas on taas pilalla.

Niinpä en aio enää noteerata koko äitienpäivää.

Hyvä, ja sano siskollesi sama ohje.