Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pärjääkö yksi ihminen 25 päivää 125 eurolla?

Vierailija
07.05.2025 |

Itku tuli kun katsoin tilin saldon laskujen jälkeen. Tuolla summalla pitäisi vielä saada hankittua äitienpäivän kakku.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko tulee rahaa sitten 25 päivän.päästä

Vierailija
22/43 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarviiko ostaa muuta kuin kakku ja ruokaa plus vessapaperia? Täällä on ketju mitä ihmiset syövät noin 100 eurolla kuukaudessa.  Itse pärjään tarvittaessa alle parillakympillä viikossa, mutta syön vegaanisesti ja esim. soijarouhe on halpaa. Jos kakun aineksiin menee kympin verran niin jää yli satanen ja alle kuukausi aikaa. 4,60 päivässä, ei syytä itkuun.  Aamulla kaurapuuroa ja vihannekset noin 1,50 tai alle kilo. Edullista perunaa ja pastaa. Linssejä, kuivattuja herneitä, soijarouhetta. Keittoja ja muhennoksia. Leivot leivät itse. Pärjäät kyllä!

Kiitos tsempistä! Vessapaperi pitää saada myös tuolla rahalla. Yritän tehdä kakun itse, ei varmaan kovin kaksinen tule. Sitten joku halpa keksipaketti. Onneksi lapset aikuisia niin eivät kai kovin paljoa vaadi. Perunaa tosiaan ajattelin ostaa ja herneitä että saa hernekeiton. Vähän masentaa tällainen mutta ei auta.&nbsp

Miksi et pyydä lapsia osallistumaan. Siis lähinnä nyyttärityyliin ja yhdessä tehden. Itse en halua koskaan mitään lahjoja ym vaan äitienpäivänä jotain yhteistä tekemistä ja olemista. Voit leipoa pohjan edellispäivänä ja pyytää yhtä tuomaan vaikka mansikat ja toista kerman. Kukaan ei köyhdy liikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjää ja "pärjää". Itse kituutan pienemmällä. Tosin pesut ja ehjät vaatteet on vain unelmaa.

Vierailija
24/43 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko tulee rahaa sitten 25 päivän.päästä

Joo vastaappa tähän. Eli mitkä on tulosi ap

Vierailija
25/43 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin pärjää.Tee kääretorttu ja täytä se ja koristele vaikka mandariineillä.Hyvä ja halpa.

Vierailija
26/43 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voisi mennä oikeisiin töihin!

Vierailija
27/43 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti. Mun on pärjättävä loppukuu kolmella kympillä.

Vierailija
28/43 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noin kalliin kakun ostat, niin syö säästeliäästi.

Koska et voi olla tosissasi, en ole minäkään.

Vierailija
29/43 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun äidillä olisi tiukkaa, niin toivoisin, että hä.n kertoisi

Vierailija
30/43 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarviiko ostaa muuta kuin kakku ja ruokaa plus vessapaperia? Täällä on ketju mitä ihmiset syövät noin 100 eurolla kuukaudessa.  Itse pärjään tarvittaessa alle parillakympillä viikossa, mutta syön vegaanisesti ja esim. soijarouhe on halpaa. Jos kakun aineksiin menee kympin verran niin jää yli satanen ja alle kuukausi aikaa. 4,60 päivässä, ei syytä itkuun.  Aamulla kaurapuuroa ja vihannekset noin 1,50 tai alle kilo. Edullista perunaa ja pastaa. Linssejä, kuivattuja herneitä, soijarouhetta. Keittoja ja muhennoksia. Leivot leivät itse. Pärjäät kyllä!

Kiitos tsempistä! Vessapaperi pitää saada myös tuolla rahalla. Yritän tehdä kakun itse, ei varmaan kovin kaksinen tule. Sitten joku halpa keksipaketti. Onneksi lapset aikuisia niin eivät kai kovin paljoa vaadi. Perunaa tosiaan ajattelin ostaa ja herneitä että saa hernekeiton. Vähän masentaa tällainen mutta ei auta.&nbsp

Ei hernekeittoon kannata laittaa perunoita, turhaa ylellisyyttä.

Vierailija
31/43 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanot niille aikuisille lapsille, että hankkivat sen kakun, jos haluavat kakkua syödä. Mistä lähtien äitien on pitänyt itsensä hankkia äitienpäivä syömiset.

Vierailija
32/43 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule tilaa kakku jostain leipomosta oikein iso, niin olet vähän aikaa onnellinen eikä pidä miettiä mihin rahat pistää. Jos et siis pärjää ilman kakkua, niin kuin me muut 

Vierailija
33/43 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sun päivä, joten eikö ne lapset voi tuoda sulle sen kakun? Tai kutsut itsesi heidän luokseen syömään. En minäkään haluaisi, että mun äiti ottaisi paineita kakusta, jos tilanne olisi tuo.

Vierailija
34/43 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkki kiinni ja tupakat tumppaukseen. Vaihda K(allis)-kauppa liittin ja voit vetää kurmeeta kuten minä.

Vierailija
35/43 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan kakun leipoa itsekin. Jauhoja, munia, maitoa, mausteet ja kerma. Noita aineksia tulee varmasti käytettyä muuhunkin.

Itse pärjäisin tuolla summalla tarvitaessa. Söisin paljon puuroa,  kananmunia ja perunoita ja ottaisin eväät töihin. Ehkä banaaneja vielä. Yksipuolista mutta ihan hyvää.

Yleensä mulla menee kyllä 2-3-kertainen rahamäärä ruokaan.

Miksei lapset vie äitiään äitienpäivälounaalle, olettaen että ovat aikuisia?

Vierailija
36/43 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo siellä ihmiset puhuu, miten he syövät 100 euroa päivässä mutta sitten tulee aina sellaista settiä, että "joo me kasvatetaan kaikki vihannekset ja hedelmät kesäsin meidän isolla maatilalla ja sitten syödään talvella niitä" ja ne ei laske lainkaan ruokamenoihin siihen maatilaan menevää rahaa

Vierailija
37/43 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen joka tarvitsee lääkkeitä, vaatteita ja muuta, on vaikeaa olla jatkuvasti pienellä rahalla. Jos ei ole enää nuorikaan. Eri asia nuori ja terve. Mutta silloinkin voi sairastua jos ei ole riittävästi ravintoaineita.

Vierailija
38/43 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakastekakut ei paljon maksa. Hyvin pärjäät.

Vierailija
39/43 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummassa on vika kunnassa vai sen kunnan ihmiselle "antamassa" rahassa.

Eikö palkkarahalla ole enää arvoa? Kun täällä lukee luulee,

että eletään köyhässä ja epäoikeudellisessa maassa.

Häpeisivät, että eivät osaa käyttää ilmaista rahaansa,

tai menisivät työhön niin osaisivat arvostaa ansaitsemaansa palkkaa.

Iltapäivällä kirkon nurkilla katselin pitkää jonoa puistossa kulkiessani kuinka "köhille ja laiskoille" jaetaan ruokaa.

Vierailija
40/43 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jos yksin asuisin, pystyisin hyvinkin pärjäämään alle 5e/päivä. Mutta olen alaikäisten äiti, lapset ei tyydy kaurapuuroon, porkkanaan, kananmuniin ja papumakarooniin. Pystyn oikein hyvin itse syömään samaa joka päivä, enkä ole nirso.

Kakkua en äitienpäiväksi kaipaa, eikä meillä sellaista ikinä ole, en oikeastaan tykkää makeista herkuista. Joten ei senkään puuttuminen olisi ongelma. Turhaa höpötystä, että ois jotenkin pakko olla kakku äitienpäiväksi - olen äiti joka päivä, eikä sitä tarvitse erikseen juhlistaa.

(Meillä on siis varaa ihan normaaliin edulliseen arkiruokaan, ja tarvittaessa kakkuunkin, lapset saa esim karkkia kerran viikossa, itse en niitä syö)