Mun oma vanha äiti ei ole koskaan tyytyväinen mun lapsien ulkonäköön ja siisteyteen
Lapset jo aikuisia mutta eivät miellytä äitini silmää. Nytkin sanoi että pidä huoli että ovat siistin näköisiä ja pitävät huolen itsestään. Tätä sanoo joka kerta. Kumpikin lapsi tullut isäänsä ja heille ei ulkonäkö ole tärkeää. Miten mä voin enää vaikuttaa aikuisiin. Lisäksi tuntuu pahalta että aia on jotain korjattavaa äitini mielestä. Koskaan ei ole tyytyväinen
Kommentit (7)
Mitäpä lisäännyit vammasen kanssa ?
Vanhoille äideille riittää että on puhtaat vaatteet päällä kun sinne mummolaan lapset menee.
Miten mä voin vaikuttaa jo aikuisiin lapsiin joilla oma tahto. Ja siis tuntuu pahalta tuo mummon kommentointi. Ei sitä sano lapsille mutta mulle.
Ap
Jos toistaa tuota joka kerta, niin ala vastaamaan napakasti "äiti, he ovat jo aikuisia, ei keskustella tästä joka kerta".
Tämä järjestelmällisesti, napakasti mutta ystävällisesti.
Jos jatkuu, tiukennat ääntä ja jossain vaiheessa alat lähtemään pois kun keskustelu siirtyy asiaan.
Ja joo, oma äitini on vähän samanlainen, myös suhtautumisessa minun ja sisaruksieni vaatteisiin. Hän kasvoi vähän erilaisissa olosuhteissa ja on hyvin tarkka pukeutumisesta ja etiketistä.
Vierailija kirjoitti:
Miten mä voin vaikuttaa jo aikuisiin lapsiin joilla oma tahto. Ja siis tuntuu pahalta tuo mummon kommentointi. Ei sitä sano lapsille mutta mulle.
Ap
Ei sun tarvi vaikuttaakaan, tietenkään. Eikä myöskään kuunnella tuota jatkuvasti.
Ei riitä puhtaat vaatteet. Aina on jotain huomautettavaa. Itse puunasin lapseni viimeisen päälle, kun mentiin äidilleni käymään. Silti hänellä oli aina jotakin huomauttamista. Nyt aikuisten lasteni ja lastenlasteni pukeutuminen ja kampaukset ei kuulu minulle mitenkään, mutta saan edelleen kuulla äidiltäni turhaa ja perusteetonta valitusta heidän ulkonäöstään.
Up