Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näkökulman muutos: Ennen ajattelin, että vanhemmat valtiaat työntää nuoria sotimaan ja ovat itse turvassa. Ei se noin ole

Vierailija
05.05.2025 |

Ne valtiaat ovat itse suurimmassa vaarassa, jos se sota hävitään. En tajunnut tätä ennen, vaikka tiesin. 

Siis sotaisat itsevaltiaat

Eli joutuvat pahoihin ongelmiin, jos sota hävitään. Eli he ottavat myös itse henkilökohtaisen riskin. Esim Saksassa ja Italiassa ja Libyassa ja Irakissa jne jne. 

En ole heidän ihailijansa. Ymmärsin vaan yhtäkkiä.

Suomessa ei edes vastaavia ollut, mutta niin vaan toisen maailmansodan suomalaisille johtajille laitettiin vankeutta. Esim Risto Ryti oli vankilassa.

Eli häviäjien johtajat saavat myös osansa. 

Oletteko tajunneet. 

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryti joutu vankilaan ku suomalaiset kommarit halus sen sinne palavasti.

Neuvostoliittoa ei kiinnostanu niin paljon sotasyyllisyysoikeudenkäynnit ku SKDL:a

Vierailija
2/3 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ryti joutu vankilaan ku suomalaiset kommarit halus sen sinne palavasti.

Neuvostoliittoa ei kiinnostanu niin paljon sotasyyllisyysoikeudenkäynnit ku SKDL:a

Kyllä Venäjä ne sotsyyllisyysoikeudenkäynnit vaati, ei mikään suomalainen puolue. 

Mannerheim pääsi pälkähästä sanoen, että täytyy terveyssyistä lähteä Sveitsiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän vuoksi varmasti itäisen naapurimme johtajakin pelkää, samoin pohjoisen Korean johtaja myös. Mitenkä lienee Kiinassa tai joissain arabimaissa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän