Asuntolaina
Voiko joku auttaaa??
Elikkäs olen nuorena ollu tyhmä ja idiootti jonka takia joskus mennyt ottamaan kulutusluottoja.
Mulla ollut valmiiksi 20k opintolainaa + 28k kulutusluottoa.
Minulla on vakituinen työpaikka, tienaan noin 2000€ kuussa verojen jälkeen. Nyt ollaan miesystäväni kanssa mietitty ensiasunnon ostamista ja hän ei siis tiedä näistä mun veloista, paitsi opintolainasta olen kertonut. Onko mahdollista hakea yhdessä asuntolainaa ilman että toinen saa kuulla mun laina historiasta?
Tiedän olisi varmaa ollut helpompaa jos olisin rehellinen ja kertoisin hänelle kaiken mutta en ole uskaltanut kertoa tästä. Olin tosiaan nuorempana todella tyhmä kun menin ottamaan turhia lainoja ja kyllä kaduttaa ihan helvetisti mutta nykyään en tee sitä enää ja pärjään ihan hyvin mun kuukausipalkalla vaikka maksan samalla niitä lainoja pois.
Meillä olisi myös mahdollista saada takaajia tähän asuntolainaa mutta seki taitaa vaatia sitä että heille kerrotaan mun menoista veloista yms?
Kiitos avusta! :)
Kommentit (23)
Seuraan sivusta casea, jossa pariskunta eronnut. Vaimo pimitti velkansa ja myöhemmin paikkasi uusilla valheilla tilanteita, joissa velat olivat tulossa tietoon. Lopulta koko kupla puhkesi ja seurasi katkera ero. Ongelma ei ollut vaimon ulosotto, vaan törkeä valehtelu. Täytyy olla aika läpimätä ihminen, että kusettaa puolisoaan suunnitelmallisesti useita vuosia.
Teet epämokan, jos alat pimittää tilannettasi.
No huh huh! Onneksi realiteetit tulevat vastaan, sillä lainaa sinulle ei myönnetä.
Kuten sanottu, lainaa et saa. Huomauttaisin myös että lainan ehtoihin kuuluu nykyään säästetty omarahoitusosuus jota sinulla ei ilmeisestikään ole. Henkilötakaus ei myöskään ole nykyään enää sallittua. Ulkopuolinen voi toki kiin nittää omaisuuttaan lainasi vakuudeksi, mutta muutoin ei onnistu. Ostettava asunto riittää vakuudeksi vain max. 70% lainasta.