Tykkääkö joku ihan oikeasti parsasta?
Ostin elämäni ensimmäisen kerran varsiparsaa. Ne pakastepussien "tupsutkin" yleensä noukin sivuun, mutta ajattelin kokeilla tuoreita varsia. Miltei oksennus tuli ja nippu lensi roskiin. Ei kukaan voi noita syödä mihinkään tarpeeseen. Sama kun olisi hakenut takapihalta jotain vihreitä rikkaruohoja 🤮
Kommentit (29)
Rakastan parsakaalia! Lapsena en tykännyt, kun koulussa syötettiin kerran tai kaksi raakaa parsaa, mutta rakastuin siihen joskus lukion aikana. :)
Parsakaali kasvisgratiinissa... Nam.
Prosciuttoon kääritty parsa grillattuna, omnomomom
Itse maistoin pääsiäisenä ensimmäistä kertaa, tai olen joskus lapsena syönyt, mutta en yhtään muistanut millaista on. Oli oikein positiivinen yllätys. Tosi herkkua hollandaisen ja pihvin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Rakastan parsakaalia! Lapsena en tykännyt, kun koulussa syötettiin kerran tai kaksi raakaa parsaa, mutta rakastuin siihen joskus lukion aikana. :)
Parsakaali kasvisgratiinissa... Nam.
Mikäkin pidän porkkanoista, mutta sitäkään ei kysytty. En kylläkään tajua, miten joku voi RAKASTAA parsakaalia. Mitä pidät parsasta?
Vierailija kirjoitti:
Puhutko nyt parsasta vai parsakaalista? Ovat ihan eri kasvit.
Itse tykkään molemmista.
Eikö selvästi sanonut aloituksessa parsa?
6min Keitetty parsa parsakeittimessä, jossa nuput ovat veden yläpuolella, lautaselle ja lämmintä hollandaise - kastiketta päälle. Mikä olisi parempaa kuin se!
Tänään söin kokonaisen puntin 2:lla aterialla. Tykkään kyllä. Ohutta vihreää, ei valkoista!
Paahdettuna hollandaisen tai parmesanin ja oliiviöljyn kanssa, risotossa, keitossa, lohen tai pihvin lisukkeena, gnocchien kanssa, munakkaassa ja piirakassa
Paahdan 200' vain 8 minuuttia, pidän al dentestä
Vierailija kirjoitti:
Puhutko nyt parsasta vai parsakaalista? Ovat ihan eri kasvit.
Itse tykkään molemmista.
Otsikossa luki PARSA.
Mikä siinä oli epäselvää
Kokeile rohkeasti vaan eri tavoin, jos tykkäät. Aamupalaksi voi pannulla paistella munien ja pekonin kanssa. Ja ihan vaan lisukkeena lihan tai kalan kanssa. Menee myös kaikenlaisissa kasvispaistoksissa ja kastikkeissa. Uunimunakas yksi hyvä!