Tykkääkö joku ihan oikeasti parsasta?
Ostin elämäni ensimmäisen kerran varsiparsaa. Ne pakastepussien "tupsutkin" yleensä noukin sivuun, mutta ajattelin kokeilla tuoreita varsia. Miltei oksennus tuli ja nippu lensi roskiin. Ei kukaan voi noita syödä mihinkään tarpeeseen. Sama kun olisi hakenut takapihalta jotain vihreitä rikkaruohoja 🤮
Kommentit (29)
Nam, yksi parhaista tuntemistani ruoista. Meillä menee helposti pari-kolme nippua viikossa.
En tiedä, en ole ikinä maistanut.
M48
Kyllä mä tykkään lisukkeena hyvän kastikkeen kanssa. Vaihtelua esim kesäkurpitsalle ja parsakaalille.Oikea kypsennyskin tietysti tärkeä.
Puhutko nyt parsasta vai parsakaalista? Ovat ihan eri kasvit.
Itse tykkään molemmista.
Veditkö raakana vai kypsensitkö mitenkään?
Pakastepusseissa on parsakaalta, ne varsiparsat ovat parsaa, joka on ihan eri asia.
Parsaa ei voita mikään! Voi keittää tai grillata. Sopii piirakoihin, salaatteihin tai voi tehdä samettisen keiton.
Eilen ostin lidlistä 500g tankoparsaa 1,99€. Moneen ateriaan riittää. On lempikasviksiani paprikan ja kukkakaalin ohella. Parasta grillattuna tai pannun kautta ja voita päälle!
Miten kypsensit? Jopa minä onnistun niissä, vaikka en osaa kokata.
Ilmoittaudun! Parsa on suurta herkkuani.
Ostamme lasipurkissa olevaa tankoparsaa, teen kinkkun.possu lihasoosisa, paprikaa, hillosipulia, jalapenoa ,paprikaa, tmaattia,omenaa( possu tykkää omenasta) . Sinappi ketsuppi, suurustus vehnäjauholla aluksi, sitten noi ed. Nyt ette haukkua, olen britti ja enkö osaakkin hyvin suomea. Armoa. ei haukuta mua. Vaikea kilei. Osaan saksaa ,suomi on vaan vaikeeta.
Parsa on ihanaa. Just ajattelin kaupassa, että ihanaa kun on taas parsakausi.
Tykkään parsakaalistakin, se on ihan ok, mutta ei ole yhtä hyvää kuin parsa. Ja ovat siis eri asioita, parsa ja parsakaali.
Valkoinen saksalainen parsa, perunoita, keitettyjä kananmunia, savukinkkua ja hollandaise-kastiketta.
Aivan huippuannos.
Parsa maistuu hyvälle, mutta parsapissa haisee aivan karseallle!
Vierailija kirjoitti:
Nam, yksi parhaista tuntemistani ruoista. Meillä menee helposti pari-kolme nippua viikossa.
sä ihana, anna kaikki vinkit, itse laitan lihasoosiin muiden lisäksi hillosipulit jalapenot. voitko heittää jotain kivaa.. kiitos ja hyvää kevättä.
Vierailija kirjoitti:
Pakastepusseissa on parsakaalta, ne varsiparsat ovat parsaa, joka on ihan eri asia.
Parsakaalia
Ime parsaa!