Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Attendo maksattaa työtekijöillään ammattikortin

Vierailija
04.05.2025 |

Attendo vaatii ammattikortin / varmennekortin hoitajilta, mutta maksattaa sen hoitajilla itsellään. Siitä huolimatta, että kortti tulee vain työkäyttöön.

Jos hoitaja tarvitsee uuden henkilökortin vain ammattikortin noutoa varten, hänen täytyy ostaa myös henkilökortti. Passikin käy, JOS sellainen on.

Meneekö tämä ihan oikein?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmana mene.

Vierailija
2/27 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

>Jos hoitaja tarvitsee uuden henkilökortin vain ammattikortin noutoa varten, hänen täytyy ostaa myös henkilökortti. Passikin käy, JOS sellainen on.

häh? Milläs sen henkilöllisyyden todistaa, jos ei ole henkilökorttia/passia? Eikai se työnantaja ongelma ja vika ole

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa henkilöllisyys varmennetaan noilla asiakirjoilla. Ihan oikein menee. Passi tai henkilökortti pitää olla joka tapauksessa, muuten ei saa edes pankkitiliä.

Vierailija
4/27 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa henkilöllisyys varmennetaan noilla asiakirjoilla. Ihan oikein menee. Passi tai henkilökortti pitää olla joka tapauksessa, muuten ei saa edes pankkitiliä.

Tottakai. Mutta jos on jo 2 tiliä, eikä tarvitse enempää eikä tarvitse sitä muuten.

Ammattikortista onkin kysymys, että A maksattaa sen työntekijöillään

ap

Vierailija
5/27 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen Attendolla töissä eikä meiltä kyllä mitään tuollaista vaadita.

Vierailija
6/27 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma se on valtion virastossa. Omalla rahalla oli hommattava ensin henkilökortti virkakorttia varten.

Vierailija
7/27 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhuollon ammattikortti on ilmainen, joka viides vuosi uusitaan. Varakorttikin on ilmainen. 

Vierailija
8/27 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai. Mutta jos on jo 2 tiliä, eikä tarvitse enempää eikä tarvitse sitä muuten.

ap

Pankki kysyy säännöllisin väliajoin ainakin itselläni. Kun edellinen henkilökortti/passi menee vanhaksi pyytää käymään uudestaan pankissa, jotta henkilötiedot saadaan ajan tasalle. Pankki ottaa silloin kopion henkilötiedoista. 

Vierailija
9/27 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi tapa tehdä keinotekoisesti työvoimapulaa, kun osa herostuu ja lähtee pois.

No tuodaan tialle 3 kertaa paskempaa tekijää 2 kertaa halvemmalla niin hoituu kuten tähänkin asti.

Vierailija
10/27 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko siis hankkimassa nyt ihan ensimmäistä varmennekorttia?

Vierailija
11/27 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmä tiiä, emmä tiiä, emmä tiiä.

Vierailija
12/27 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaadita korttia ollenkaan vai ei vaadita kustannuksia sen hankkimisesta? Mikä taho teillä toimii korttiasiassa reisteröintipisteenä?

Henkkarit (passi/henkilökortti) jokaisen tottakai pitää maksaa itse, se ei ole työnantajan asia ollenkaan.

Vierailija
14/27 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaadita korttia ollenkaan vai ei vaadita kustannuksia sen hankkimisesta? Mikä taho teillä toimii korttiasiassa reisteröintipisteenä?

Henkkarit (passi/henkilökortti) jokaisen tottakai pitää maksaa itse, se ei ole työnantajan asia ollenkaan.

Ei vaadita korttia. 

Vierailija
15/27 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Pankki kysyy säännöllisin väliajoin ainakin itselläni. Kun edellinen henkilökortti/passi menee vanhaksi pyytää käymään uudestaan pankissa, jotta henkilötiedot saadaan ajan tasalle. Pankki ottaa silloin kopion henkilötiedoista. 

Mikä pankki? Minulta ei ole kysytty henkilöllisyystodistusta koskaan. Yli 10 vuotta sitten esitin ajokortin ja se on riittänyt. Eihän täällä enää edes ole pankin konttoria, jossa käydä näyttäytymässä.

Vierailija
16/27 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin vaaditaan sotekortti ja itse pitää maksaa. Yksityinen hoiva yritys on. Se on henkilökohtainen kuitenkin ja se kulkee itsellä vaikka vaihtaa työpaikkaa. 

Vierailija
17/27 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveydenhuollon ammattikortti on ilmainen, joka viides vuosi uusitaan. Varakorttikin on ilmainen. 

Kortti sinänsä on tosiaan maksuton, mutta julkisen terveydenhuollon rekisteröintipisteet voivat periä rekisteröintipalveluistaan maksun. Jos Attendol ei maksa korttia niin sillä ei ilmeisesti ole omaa rekisteröintipistettä joten se on sitten oletettavasti valtuuttanut jonkun toisen olemassaolevan rekisteröintipisteen henkilöstönsä korttiasioiden hoitamiseen. Tämä toinen valtuutettu rekisteröintipiste voi tosiaan periä maksun rekisteröintipalveluistaan. Ensimmäistä korttia hakiessa kannattaa huomioida kortin kuvattomuus/kuvallisuus, jos työnantaja vaatii kuvallisen kortin niin kuvat on käytävä otattamassa juuri siellä missä työnantaja on määrännyt ne otettavaksi ja ne maksetaan myös itse.

Ensimmäinen kortti on aina haettava rekisteröintipisteen kautta. Varmennekortin voi uusia maksutta DVV:n tai Suomi.fi:n OmaKortti-palvelun kautta, edellyttää että kortin voimassaoloaika ei ylitä 3 kuukautta uutta korttia haettaessa. Kortti tulee tällöin kuvallisena/kuvattomana sen mukaan kumpi edellinen voimassa oleva kortti on ollut.

Vierailija
18/27 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee. Kortti ei ole sidottu työnantajaan (sinun tapauksessasi Attendoon) vaan kortinhaltijan ammattioikeuteen eli se on henkilökohtainen ja voit käyttää samaa varmennekorttia muissakin sote-työpaikoissa sekä julkisella että yksityisellä.

Vierailija
19/27 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä hintainen tuo kortti sitten on? Ja tokihan nyt virallinen henkkari, passi tai henkilökortti, on luonnollista olettaa ihmisellä olevan. Pitäähän se hankkia, jos työssä on työmatkojakin. 

Vierailija
20/27 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama juttu Validialla tai ei kai ole vielä hoitajille asti mennyt, mutta sairaanhoitajat ja muut on kyllä käsketty hankkimaan toi Sote-ammattikortti. Parasta, kun ei ees omalla koneella pysty kyseistä korttia käyttämään tai aktivoimaan. Mun käyttö  jäi kyllä siihen, kun uutta konetta ole tiedossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän