Jos on lähdössä lennolle käsimatkatavaroilla, niin mtä se oikeasti tarkoittaa?
Kaverini väitti, että hänellä on olut käsimatkatavaroina sellainen pikkuinen trollilentolaukku sekä reppu.
Kommentit (11)
Jos matkatavarat kulkee mukana matkustamoon, niin silloin ne on käsimatkatavarat. Reppu ja pieni matkalaukku siis on käsimatkatavaroita.
Ei laita mitään ruumaan = matkustaa käsimatkatavaroilla.
Mulla on ainakin seuraavalle Finskin Economy-lennolle vain käsimatkatavarat eli 1 x pieni laukku 40*30*15 sekä 1 x käsimatkatavara erikseen ostettuna 55*40*23, enimmäispaino yhteensä 8 kg.
Sitten seuraava Norwegianin lento oli myös LowFare ja vain käsimatkatavarat eli 1 x istuimen alle mahtuva laukku 30*20*38 sekä erikseen ostettu käsimatkatavaralaukku 55*40*23, ensimmäispaino yhteensä 10 kg.
Kummallakaan reissulla ei mene mitään ruumaan.
Ei olutta saa kuljettaa käsimatkatavaroissa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi niitä pitäisi kuljettaa mitenkään? Missä maailmankolkassa ei saa kaljaa?
No se vähän riippuu lentoyhtiöstä ja lipusta mitä saa ottaa mukaan. Reppu ja käsilaukku on ainakin finskillä mennyt läpi.
Lentoyhtiöiden sivuilla on ohjeet ja laukun enimmäismitat, jotka vaihtelee yhtiöittäin. Lähes poikkeuksetta matkustamoon tuodaan liikaa tavaroita.
Miettikää, matkalaukku painaa tyhjänä 3kg, reppu painaa 0,5kg tyhjänä. Turhaa painoa ja polttoaineenkulutusta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ainakin seuraavalle Finskin Economy-lennolle vain käsimatkatavarat eli 1 x pieni laukku 40*30*15 sekä 1 x käsimatkatavara erikseen ostettuna 55*40*23, enimmäispaino yhteensä 8 kg.
Sitten seuraava Norwegianin lento oli myös LowFare ja vain käsimatkatavarat eli 1 x istuimen alle mahtuva laukku 30*20*38 sekä erikseen ostettu käsimatkatavaralaukku 55*40*23, ensimmäispaino yhteensä 10 kg.
Kummallakaan reissulla ei mene mitään ruumaan.
Reissaan paljon, mutta ei tarvi kuin yhden laukun. Vähän kun suunnittelee, ei tarvi mitään ylimääräistä.
Hyvin saa repussa menee parin viikon kamat. Välillä pesee lavuaarissa alsuhousut ja sukat. Joskus itsepalvelupesulassa jos enemmän. Kikka on siinä että katsoo kohteen sään etukäteen ja pukeutuu valmiiksi sen mukaan. Joku lämmin fleece aina mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi niitä pitäisi kuljettaa mitenkään? Missä maailmankolkassa ei saa kaljaa?
No, minä olen tuonut Suomeen tuliaisena kyllä olutta. Siis jotain pienpanimotuotteita yksittäisiä pulloja tai tölkkejä, joita ei Suomesta saa henkilölle joka harrastaa oluita. Laukku ruumaan tietty.
nostan