Tullut jotenkin kiusallinen ongelma siitä ettei olla naimisissa
Haluaisin olla naimisissa ihan jo siksi että asioiden hoitaminen olisi helpompaa jos jotain sattuu. Kun on yhteistä omaisuutta ja lapsia. Avioliitosta on vaan tullut aihe jota meidän kotona vältellään :( tulkaa vain sanomaan mulle että mies pitää takaporttia auki ja ei ole koskaan rakastanutkaan minua - olkoon niin, mutta miksi ei sitten lähde. Ei tämä meidän elämä mitään niin hohdokasta ole että sen takia kannattaisi tässä vastentahtoisesti roikkua enkä ole passannut häntä pilalle.
Olen siis puhunut asiasta silloin tällöin aiemmin. Että asian x takia meidän olisi hyvä olla naimisissa, haluaisin että olisimme virallisesti suhteessa jne kun avoliitossa ei ole kaikkia samoja oikeuksia. Minä mm omistan yksin kotimme. Mies on taidokkaasti vain ohittanut nuo asiat joka kerta mumisten jotain kiireessä. Se loukkaa, ja tuntuu pahalta kerjätä asiaa mistä toinen ei innostu. En tiedä mitä tehdä? Arkemme on toiminut kohta 10 vuotta, eroanko siksi ettei toinen kiinnostu avioliitosta?
Kommentit (25)
Alhaisen tason naisen ongelmia. Fiksut avioituvat ennen perheen perustamista. 10 vuoden jälkeen on turha haaveilla naimisiinmenosta, olisit alunperin mennyt yhteen miehen kanssa joka haluaa samoja asioita, tuollaiset asiat voi selvittää jo ensimmäisten tapaamisten yhteydessä.
Ruotsin euroviisuedustajista 2/3 on aviossa ja yksi seukannut 16vuotiaasta siis jo 16v, kihloissa on, mutta ei sen enempää. Vaikkei asia minulle kuulu, olen kuitenkin miettinyt miksiköhän.
Vierailija kirjoitti:
Alhaisen tason naisen ongelmia. Fiksut avioituvat ennen perheen perustamista. 10 vuoden jälkeen on turha haaveilla naimisiinmenosta, olisit alunperin mennyt yhteen miehen kanssa joka haluaa samoja asioita, tuollaiset asiat voi selvittää jo ensimmäisten tapaamisten yhteydessä.
Fiksut ja parhaat naiset ei avioidu ollenkaan vaan pärjäävät paremmin ilman alistavaa muinaisjäännettä avioliittoa.
Sanooko mies syyt miksi ei? Mitä ne ovat? Hyviä vai huonoja. Naisena en halua naimisiin, muttei se johtuisi siitä etten aikoisi olla toisen kanssa, esimerkiksi jonkun miehen. Mulla se olisi muut periaatteet.
Joo eroa vaan
Helppoa kun ette ole naimisissa edes.
No et sä sitä vuokrakämppää omista.
Vierailija kirjoitti:
Vähän noin juu. Kiitos ap:lle kuitenkin kun tuot niitä ongelmia esiin joita nousee kun tekee asioita väärässä järjestyksessä.
Oot köyhä eikä mies halua menettää rahojaan.
Menee kyllä kunhan raivostut asiasta tarpeeksi. Niin ne on muutkin menneet.
Vierailija kirjoitti:
En tasosta tiedä, mutta minulle oli nuorena selvää, että haluan naimisiin. Lopetin kaksi seurustelusuhdetta, koska toinen ei ollut yhtään varma, haluaako koskaan avioliittoa tai lapsia. Turhaa ajanhukkaa seurustella sellaisen kanssa.
Olet paikanpitäjä. Mies menee seuraavan ihastuksensa kanssa salamana naimisiin.
Mitä kaikkia hankaluuksia voi olla edessä, jos ei ole naimisissa ja kumppani kuolee?
Eikö virallisten asioiden hoidon voi antaa kumppanin aikuisille lapsille?
Mikä on se syy X jonka vuoksi sinä haluat naimisiin? Leskeneläke vai mikä?
Avoliittolaisten perillisiä ovat lapset, kuten myös avioliitossa olevien. Mikä muuttuisi? Leskellä olisi oikeus jäädä asumaan yhteisenä kotina käytettyyn asuntoon, mutta ehkä mies ei haluaisi siihen jäädä, jos sinä kuolisit.
Olen elänyt avoliitossa yli 30 vuotta ja lapset ovat aikuisia. En ole havainnut näitten vuosikymmenten mittaan mitään ongelmaa, jonka vuoksi olisi ollut aihetta mennä naimisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tasosta tiedä, mutta minulle oli nuorena selvää, että haluan naimisiin. Lopetin kaksi seurustelusuhdetta, koska toinen ei ollut yhtään varma, haluaako koskaan avioliittoa tai lapsia. Turhaa ajanhukkaa seurustella sellaisen kanssa.
Ei kuitenkaan ollut selvää sinun miehelle?
Me mentäisiin naimisiin mutta ei ole rahaa. Mies on työtön ja ei minullakaan kauheasti ole rahaa entisten töppäilyjen takia. Ollaan oltu yhdessä 14 vuotta.
Sinuna en ap menisi naimisiin, ainakaan ilman avioehtoa, jos omistat yksin kotinne.
Vierailija kirjoitti:
Me mentäisiin naimisiin mutta ei ole rahaa. Mies on työtön ja ei minullakaan kauheasti ole rahaa entisten töppäilyjen takia. Ollaan oltu yhdessä 14 vuotta.
Ei se vaadi rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Eikö miehellä ole mitään selitystä sille, että ei halua naimisiin? Tiedän kyllä miltä sinusta tuntuu. Meillä ei ollut kiire naimisiin, mutta jossain vaiheessa halusin avioliiton juridisten syiden vuoksi. Vasta kun miehen perheellisen ystävän vaimo kuoli, mies havahtui. He eivät olleet naimisissa ja mies oli kertonut miehelleni mitä kaikkea hankaluutta oli tullut. Me ehdittiin olla yli 20 vuotta yhdessä ennen avioitumista.
Öööö, minulla selitys on ihan se, että 1) miksi minun pitäisi haluta naimisiin?? Miksi? En käsitä. 2) En halua olla juridisesti vastuussa aikuisesta ihmisestä. 3) En ole niin jakavainen ihminen, että haluan jakaa kaiken mitä minulla on. En tarvitse samaa sukunimeä, enkä kyllä tästä superhyperharvinaisesta edes luopuisi. Meitä ei ole edes kymmentä elossa. Sen tarkemmin en kerro. En tarvitse mitään yhteisiä lainoja enkä edes halua. En ole kiinnostunut avioliitosta, en ymmärrä miksi olisin. En sano, etten satavarmasti ikinä mene naimisiin (koska en tiedä), mutta yhtään mitään en menetä, jos päädyn naimattomaksi koko elämän ajaksi.
Vierailija kirjoitti:
siviilivihkiminen virka-aikaan on ilmaista.
Eikö miehellä ole mitään selitystä sille, että ei halua naimisiin? Tiedän kyllä miltä sinusta tuntuu. Meillä ei ollut kiire naimisiin, mutta jossain vaiheessa halusin avioliiton juridisten syiden vuoksi. Vasta kun miehen perheellisen ystävän vaimo kuoli, mies havahtui. He eivät olleet naimisissa ja mies oli kertonut miehelleni mitä kaikkea hankaluutta oli tullut. Me ehdittiin olla yli 20 vuotta yhdessä ennen avioitumista.