YLE: Mies antoi käärmeiden purra itseään satoja kertoja, jotta voisi auttaa ihmiskuntaa
Niin. Olisiko naisista tähän. Kysympä vaan. Kyseessä tubettaja ja itseoppinut käärmeasiantuntija, joka on antanut jo satojen käärmeiden purra itseään ihmiskunnan edistyksen vuoksi.
"Itseoppinut käärmeasiantuntija Friede on antanut monien maailman myrkyllisimpien käärmeiden purra itseään 18 vuoden aikana. Yhteensä hän on kestänyt yli 200 käärmeen puremaa ja 700 pistosta myrkkyä, jonka hän on kerännyt käärmeiltä.
Alun perin mekaanikkona työskennelleen Frieden tarkoituksena oli kehittää omaa vastustuskykyään käärmeitä vastaan ja dokumentoida prosessia Youtubeen.
Läheltä piti -tilanteita on ollut: kerran Friede päätyi koomaan, kun häntä puri lyhyessä ajassa kaksi kobraa.
Projektista tuli lopulta elämäntapa, ja Friede alkoi toivoa, että voisi auttaa ihmisiä ympäri maailmaa."
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
No monestako miehestä on tohon hommaan? Ei kovin monesta. Taitaa olla ainutkertainen tapaus.
Toisaalta, yleispätevää vastamyrkkyä ei kuitenkaan saatu kehitettyä.
Ei hänen motiivinsa alkujaan ollut kenenkään auttaminen vaan itse keksimänsä sekopäinen siedätysprojekti.
Vierailija kirjoitti:
Ei hänen motiivinsa alkujaan ollut kenenkään auttaminen vaan itse keksimänsä sekopäinen siedätysprojekti.
Joo, mua kiinnostaisi, miten tämmöinen idea ylipäätään on syntynyt. Ja onko hänestä edes oikeasti tullut immuuni, kun puremat ovat vieneet koomaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No monestako miehestä on tohon hommaan? Ei kovin monesta. Taitaa olla ainutkertainen tapaus.
Toisaalta, yleispätevää vastamyrkkyä ei kuitenkaan saatu kehitettyä.
Ei vielä, mutta mahdollisuudet siihen ovat kuulemma hyvät. Tähänastiset tulokset ovat olleet lupaavia, mutta kehitystyö tulee viemään aikaa ja rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mua kiinnostaisi, miten tämmöinen idea ylipäätään on syntynyt. Ja onko hänestä edes oikeasti tullut immuuni, kun puremat ovat vieneet koomaan?
Katsoin aiheesta haastattelun ja sen mukaan hän annosteli tarkasti myrkyn määrää varsinkin myrkyllisempien käärmeiden osalta. Suuri osahan noista oli pistoksia eli hän pisti ns. turvallisen määrän itseensä neulalla. Omin sanoin: hän korvasi antimyrkyn valmistuksessa käytettävän hevosen itsellään. Liika myrkky olisi hänellekin turmioksi.
Mua "pelottaa" tuon tyyppiset miehet. Jotka uhraavat turhaan terveytensä ja elämänsä, ehkä kipua kärsien. Eikä ole edes palomies.
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Haastattelussa hän myönsi koukuttuneensa myrkkypistoksiin. Käytännössä hänestä tuli myrkkynarkki, joka on tosin ollut nyt "kuivilla" viimeiset 7 vuotta. Edelleen kuulemma kaipaa ajoittain noita myrkkypäiviä. Koko hommaan lähtemisen suurin este oli hänen mukaansa psykologinen ja näyttää siltä, että sama pätee myös hommasta luopumisessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Haastattelussa hän myönsi koukuttuneensa myrkkypistoksiin. Käytännössä hänestä tuli myrkkynarkki, joka on tosin ollut nyt "kuivilla" viimeiset 7 vuotta. Edelleen kuulemma kaipaa ajoittain noita myrkkypäiviä. Koko hommaan lähtemisen suurin este oli hänen mukaansa psykologinen ja näyttää siltä, että sama pätee myös hommasta luopumisessa.
Miehet. :/