Miten imetys muuttaa rintoja? Miksi julkut ottavat silikonit imetyksen jälkeen?
Itse vasta aloittelen imetystaivaltani, joten kiinnostaisi tietää, miten imetys muokkaa rintoja. Miten rinnat ovat erilaiset kuuden kuukauden imetyksen jälkeen verrattuna aikaan ennen lasta?
Itseäni ei huoleta yhtään, vaikka rinnat repsahtaisivat jotenkin, kunhan kysyn uteliaisuuttani. Rinnathan ovat imetystä ja lasta varten olevat ruokintavälineet, ei muuta.
Itse ainakin jopa toivoisin, että rinnat pienenisivät, koska olen laiha d-kuppilainen!
Kommentit (7)
Rinnat olivat edelleen yhtä " täydet" ja pystyt kun ennenkin, vaikka imetys kesti molemmilla kerroilla yli vuoden.
Vasta kolmas kerta sai rintani rupsahtamaan. Ne ovat roikkuvat, tyhjät pussit. :(
Mutta ihan sama, ei haittaa yhtään.
Itse odotan vasta vauvaa ja en tosiaan panisi pahakseni jos kuppikoko pienenisi imetyksen seurauksena.
enpä olisi tarvinnut edes rintsikoita...
nyt 2:n täysimetetyn lapsen jälkeen 75C, eivätkä edes roiku :)
Toinen syy on varmaankin se että kun rinnat paisuvat alussa, niin iho venyy ja ne menettävät muotonsa.
Olen imettänyt yhteensä 8 vuotta, viittä lasta, ja ainut ero, mitä huomaan aikaan ennen imetystä, on se, että rinnat ovat pehmeämmät. Koko ei muuttunut, ei ole arpia, rinnat eivät roiku oikeastaan yhtään. Uskoisin, että asiaan on auttanut se, että pidän liivejä öisinkin.
Lypsämisen osuutta olen myös miettinyt, itse jouduin lypsämään ja ehkä se rasitti rintoja? Mut kaikki on katoavaista... Koko ei ehkä niinkään ole pienentynyt, mutta jos malli on enemmän roikkuva nahkapussi, niin ei se koon kasvu niin hirmu iso lohtu ole... Ei nyt ihan pahin mahdollinen rusinatilanne ole, muttei mikään enää terhakka ja täyteläinenkään malli. Mutta lapsi on sen arvoinen!!!