Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antaako kukaan muu 2-vuotiaalleen HK:n mikroaterioita, joissa ei ole säilöntäaineita?

Vierailija
18.03.2007 |

Itsellä vähän huono omatunto, kun anna lapselle välillä (2-3 krt viikossa) kalapaistosta, joka on hänen herkkuaan.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän neidin herkkuruokaa on Saarioisten maksalaatikko. Yritän rajoittaa sen ostamista n. kertaan kahdessa viikossa, mutta kyllä meillä 2 v saa syödä ihan samoja juttuja kuin me aikuisetkin.

Meillä tehdään kyllä kotiruokaa päivittäin, mutta silloin tällöin saa eineksiäkin ja hui kauhistus NAKKEJA!.

Vierailija
2/8 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä varmaan vertailisin kaupassa vähän suolamääriä, jos niissä on eroja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pinaattilettuja, broileripullia, kalapuikkoja, nuudeleita(erityis-suosikki).

Kun teen itse jotain mielestäni hyvää ja ravitsevaa, kuten lohta&perunaa&pinaattikastiketta tms., närppivät vähän ja minä saan raivarin.

Isänsä ruokia syövät kyllä.

Vierailija
4/8 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso ap huviksesi niiden suolapitoisuudet... Joskus olen jotain ostanut niin ei meidän muksut niitä ole syönyt. Miksi syöttäisin lapselleni jotain paskaa jonka sisällöstä ei tosiaan loppujen lopuksi tiedä? Viittaat tuohon edellisen kirjoittajan broiskupulliin.. yöks. Varsinkin en ymmärrä jos kotiäidit ostavat valmisruokia..

Vierailija
5/8 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän en käytä enempää, en ole mikään ruuanlaiton ystävä ja kaikki sapuska on yleensä jotain suikale- tai jauhelihakastiketta riisille, perunalle tai pastalle... :o Pitääpä kokeilla tuota kalapaistosta, syödään liian vähän kalaa...

Vierailija
6/8 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatan antaa 3v kuopukselle, jos ei edelliseltä päivältä jäänyt ruokaa. Vaikea uskoa, että einekset olisivat täydellistä roskaa. Taitaa olla vähän urbaanilegendoita.

Itse olen enemmän tiukkana esim. murojen suhteen (niissäkin aika paljon suolaa ja sokeria). Einekset ovat kuitenkin " kunnon ruokaa" .

Ei ylimääräinen suola-annos silloin tällöin pahaa tee, jos muuten pääosin ruoka vähäsuolaista kuten meillä. Kokonaisuus ratkaisee.

Ei meilläkään lapsille kaikki einekset kelpaa. Maksalaatikko ja pinaattikeitto lähinnä. Ja kuopukselle siis nämä valmiit mikroateriat ja niistäkin vain osa.

Vierailija
7/8 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omatekoisetkin tuntuu välillä suolaisemmilta.

T. Ap

Vierailija
8/8 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikroaterioita, mutta enpä näe syytä miksei vois antaa joskus, kannattaa tarkistaa se suolapitoisuus. Lapsikin helposti tottuu suolaiseen eikä sit tavallinen määrä riitä.

Tätä en siis tarkoita moralisoidakseni kenenkään ruokavalintoja. Meilläkin syödään ehkä kerran 2kk valmisruokaa ja varmaan 1x vko jotain puolivalmistetta. muuten tehdään itse, ihan sen takia, että valmis ruuat pitemmän päälle ällöttää ja tulevat kalliimmaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi