Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi että kun osais päättää, mitä puoluetta äänestää.

Vierailija
17.03.2007 |

Olen aina äänestänyt vihreitä ja monissa asioissa olen edelleen heidän kanssaan samaa mieltä. Nyt on kuitenkin ruvennut tökkimään tuo heidän perustulomallinsa ja muukin verotuspolitiikka. Näissä asioissa olen nykyisin eniten ehkä keskustan linjoilla. Toisaalta esim. meidän vaalipiiristä on vaikea löytää keskustalaista ehdokasta, joka olisi sitten monista periaatteellisista tai maailman katsomuksellisista asioista kanssani samaa mieltä. Esim hyvin kielteinen suhtautuminen homoparien adoptio-oikeuteen ja myönteinen suhtautuminen ydinvoimaan tökkii noissa keskustan ehdokkaissa.

Siis minulle vihreät ovat liian vasemmistolaisia verotus ja sosiaalipolitiikaltaan. Varmaan johtuu siitäkin, että olen siirtynyt työelämään ja olemme keskituloisia. Viime eduskunta vaalien aikaan olin vielä opiskelija. Kokoomuksen listoilta löysin yhden ehdokkaan, jolla mielipiteet on aika lähellä omiani, mutta puolueessa tökki se, että ovat varsin Nato ja ydinvoima myönteisiä, tosin tämä kyseinen ehdokas on lähempänä omaa linjaani. Mutta jotenkin harmittaa, että autan häntä äänestämällä jotain muuta kokoomuslaista pääsemään läpi.

Aarrgh. Eipä tässä kauaa ois aikaa miettiä, kun huomenna pitäis jotain käydä rustaamassa. Ehkä pitää tyytyä johonkin kekustalaiseen ehdokkaaseen, koska sillä tavalla varmaan enemmän vaikutan siihen, että SDP ei nouse suurimmaksi puolueeksi ja päähallituspuolueeksi, jota en myöskään toivo.

Kertokaahan nyt muut suhteellisen hyvin toimeentulevien perheiden äidit, mitkä asiat vaikuttavat eniten teidän äänestyspäätökseenne?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

=-DD

Vierailija
2/16 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei nyt vaan oo oikeen ketään kenen kanssa tästä just tänä iltana keskustelisin ja tiedän kyllä, että ei täältäkään varmaan apua löydy. Mutta eihän sitä tiedä, jos vaikka joku kirjottaiskin tänne jotain mikä auttais mua ratkaisun tekemisessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt mun kirjottelu alkaa näyttää vielä sekavammalta, pitäsi varmaan mennä nukkumaan eikä täällä roikkua

Vierailija
4/16 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tais joku demari vetää herneen nenään=)

Vierailija
5/16 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan typeräähän täältä on kysellä ja aika sekavaa tää teksti on.

Mun miehellä kun ei tunnut olevan mitään mielipidettä ja olen tehnyt töitä ja päivystellyt nyt niin paljon, että ei oikein kavereitakaan ole ehtinyt nähdä.

Töissä kollegoiden kanssa ei oikeen ees oo kerenny jutella ja ainoat juttukaverit viimeaikoina on ollu hoitajat, joiden kanssa politiikasta puhuminen on vähän arka aihe, vaikka todellisuudessa mun palkka erikoistuvana lääkärinä ei ole montaa sataa euroa parempi kun niilläkään. Hoitsut meillä tietää kyllä, mitä mieltä oon niiden palkasta ja työn vaativuudesta, mutta jotenkin politiikasta puhuminen on aika arka aihe.

Vierailija
6/16 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku haluaa suomalaisessa yhteiskunnassa olla tekemättä mitään, niin se onnistuu nykyisinkin. Työkkäristä ja sossusta saa rahaa.

Sitä paitsi juuri kotiäideillehän perustulomalli olisi mitä parhain : lapset voisi hoitaa kotona niin pitkään kuin haluaa (maksu ei katkea kun nuorin 3v) ja pätkätöiden tekeminen olisi kannattavaa (kotiäitikin voisi tehdä pieniä keikkoja ilman että kotihoidontuki katkeaa ts. lapsille voisi hakea es. muutamaksi päiväksi kuukaudessa hoitopaikan).

Lisäksi monet työt tehtäisiin verollisena toisin kuin nyt - nythän mitään pieniä juttuja ei kannata ilmoittaa verottajalle, joska es työkkärin kanssa saa alkaa tappelemaan seuraavasta maksusta.

Vierailija
7/16 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Politiikka ei kyllä kiinnosta paskan vertaa.

Vierailija
8/16 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelin juuri ylen sivuilta vihreiden tentin ja olen sitä mieltä, että kokonaisuudessaan systeemi kiristäisi meidän keskituloisten veroja ja tehdystä työstä jäisi vähemmän käteen. Olen siis aika itsekäs, kun haluaisin äänestää puoluetta, joka ei ole vain pienituloisten asialla.

Hyvää perustulomallissa on kyllä se, että se vähentää kaikenmaan byrokratiaa ja antaa esim sosiaalityöntekijöille mahdollisuuden keskittyä paremmin tärkeämpiin töihin, kuin toimeentulotuen pyörittelyihin.

Itse en halua jäädä kotiäidiksi, vaikka arvostan toki suuresti niitä naisia, jotka jaksavat vuodesta toiseen olla lasten kanssa kotona.

Itse haluan kuitenkin tehdä haastavaa työtä ja haluaisin myös, että perheemme hyötyisi taloudellisesti siitä. Mieheni on myöskin valinnut huonompi palkkaisen vähemmän haastavan ja aikaa vievän työn, osittain siksi, että voi kantaa suuremman vastuun perheestä, kun oma työni vie paljon aikaa.

ap

Vierailija
9/16 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silläkö sitä pitäisi sitten kyetä kotona olemaan? Liian vähän, sanon minä.

Vierailija
10/16 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kylläkään usko, että hallitus tai eduskunta pystyisi hirveästi tekemään mitään minkään ammattiryhmän palkkojen eteen.

Omassa palkassakin olisi toivomisen varaa (2800/kk), mutta nämä ovat työmarkkinajärjestöjen ja KT:n välisissä neuvotteluissa ratkaistavia asioita.

Toki poliitikkojenkin tulisi ymmärtää, että Suomessa hoitajat ja iso osa lääkäreistä tekevät vaativaa työtä palkalla joka ei kestä kansainvälistä vertailua ja se on yksi syy siihen miksi terveydenhuoltomme tulee niin halvaksi. Eli osa terveydenhuoltoon suunnattavista rahoista menee palkankorotuksiin, jos halutaan pitää ihmiset töissä siellä missä heitä tarvitaan.

ap

Vierailija
11/16 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi en ymmärrä miksi sitä käytetään perusteena perustulomallin hylkäämiselle.

Mitäs se kotihoidontuki nyt on? Reilusti alle 300e. Olisihan se kuitenkin roima parannus siihen? Tai että sitten kun nuorin lapsi on yli 3v, tuki on 0 euroa. Aikamoinen parannus siihenkin, mielestäni.

ap: Mistä olet löytänyt tiedon että keskituloisten verotus nousisi? Veroprosenttisi nousisi tietysti tasaveron myötä, mutta huomaa, että saisit joka kuukausi 440e veronpalautusta. Käytännössä maksaisit kutakuinkin saman verran veroja kuin nyt.

t.7

Vierailija
12/16 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa jos viitsit vastata=)

Vierailija
13/16 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat kuitenkin melko työntekomyönteiseltä ihmiseltä. Mulla se, että Kokoomus tajuaa työnteon merkityksen menee sen edelle, että en myöskään ole kovin ydinvoimamyönteinen. Pienempi paha on siis ydinvoima ja Nato, mulla on nyt Suomen talous ja arkipäivän asiat lähempänä sydäntäni.

Äänestän siis Kokoomusta, musta heidän arvonsa on lähimpänä omiani ja tuntuut, että sillä politiikalla lapsillanikin on vielä elinmahdollisuudet Suomessa.

Vierailija
14/16 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä muualla Suomessa se on ollut pitkään jo arkipäivää. Moniin paikkoihin on vaikea saada lääkäreitä ja siihen on ajauduttu. Mulla ei ole mitään mielipidettä oikeestaan. Jos joku jaksaa olla niissä suolakaivoksissa ja kriisiterveyskeskuksissa töissä ja saa siitä enemmän palkkaa, niin minusta ne on sen ansainneet.

Monessa paikassa valitettavasti terveyskeskuslääkärin työ on 50% kaikkea muuta kuin sitä varsinaista lääkärin työtä. Ja kun se kaikki sälä pitäisi tehdä kauheassa kiireessä, niin siinä kuluu loppuun. Itsekkin erikoistun vaativalle ja päivystävälle alalle, mutta jaksan sitä sen vuoksi, että se on sitä oikeata lääkärin työtä ja sitä, mitä olen aina halunnut tehdä. Tk:ssa tienasin 1500 euroa/kk enemmän, mutta olin parin kuukauden työrupeaman jälkeen jo aivan puhki ja siinä perhekkin jo kärsii, kun äiti ei jaksa iltaisin mitään.

Katsoin sen vihreiden vaalitentin ja siinä juuri tuli esille se, että keskituloisia ja suurituloisia kokonaisuudessaan rokotettaisiin enemmän, että perustulo saataisiin maksettua. Lisäksi ympäristö ym veroja korotettaisiin, mutta ainakaan tuon tentin perusteella keskituloisten tulovero ei niin merkittävästi laskisi, että se kompensoisi kallistuneet asumis ja autoilukustannukset. Sinänsä kannatan ympäristöverojen korotusta, mutta vastaavasti tuloveroja pitäsi sitten laskea.

ap

Vierailija
15/16 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heidän listoiltaan itseasiassa meidän vaalipiiristä löytyy useampikin fiksu nainen, jotka eivät ole niin nato- ja ydinvoimamyönteisiä. Mutta joidenkin alueemme kokoomusehdokkaiden mielipiteet taas on niin kaukana omasta arvomaailmastani.

Toisaalta voisin äänestää myös kolleegaa keskustan listoilta.

Se miksi joudun äänestämään enemmän puolueen mukaan johtuu siitä, että olemme vatsa muuttaneet vaalipiirin alueelle ja en todellakaan tiedä naistä paikallisista poliitikoista mitään.

ap

Vierailija
16/16 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kommunistejä tietenkin!