Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oon vasta nyt alkanut ymmärtää mikä huijaus euroon siirtyminen oli, tajusin että K menun 80sentin ketsuppi maksaakin n. 5mk

Vierailija
26.04.2025 |

Eli ei ole ollenkaan halpa, vaan päinvaatoin kallis ketsupiksi. Miettikääpä mitä joku 5e ketsuppipullo on markoissa, järkyttävää. Kaikki hinnat vain yhtäkkiä kuusinkertaistettiin ja sen jälkeen siitä vielä ylöspäin. Huhhuh.

Eurosta on tehty mukamas markka, ja läpi menee kuin väärä raha, ihmisiä kustaan linssiin. 

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisilla on vähän pidemmät piuhat kuin toisilla. Otapa huomioon myös, että siitä markka-ajasta on jo yli kaksi vuosikymmentä. Ihan kuin hinnat olisivat pysyneet ikuisesti samoina, jos rahayksikkö ei olisi vaihtunut.

Kyllä minä sen olen huomioon ottanut, älä huoli einstein. 

Kyllä eurohinnat on selvää kusetusta. Olis vaan pysytty markoissa. 

Ap

Kaipaan markka-aikaa, tienaisin yli 32 000 markkaa kuukaudessa! Olisin miljonääri jo muutaman vuoden tuloilla.

No kun et tienaisi, luuletko että eurohuijauksesta hyötyisi siihen suuntaan. 

Vierailija
22/31 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aitoa hintavertailua hankaloittaa se että yleensä hintoihin poimitaan tuotteita kuten tietokoneita ja autoja. Pitää kuitenkin muistaa että teknologinen kehitys ja kehittyneet tuotantomenetelmät tarkoittaa ettei nykyinen tietokone ole oikeasti sama tuote kuin vanhat tietokoneet. Sen takia on parasta vertailla tuotteita joihin liittyy palvelua. Niissä huomataan että köyhtymistä on tapahtunut noin 25%-50%.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No oli silloinkin kallista, tulot oli paljon pienemmät, nyt keskitulo on 3400 kuukaudessa, eli melkein 20 tuhatta markkaa.

Vielä joskus kasarilla kymppitonni oli kova palkka, 20000 todella kova. Tämä tuppaa aina unohtumaan.

Tuttu ei ollut ihan köyhä, vajaa 10 tuhatta oli palkka, euroon siirtyessä palkka nousi 2500 euroon, siihen aikaan oli hyvä palkka 

Vierailija
24/31 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt yhtä tuttua joka voitti vähän ennen euroa 6 milj markkaa. Miten tuo summa kääntyi kun tuli eurot? Tietääkö kukaan?

Vierailija
25/31 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nytkö vasta hokasit?🤭

No en, mutta oon pitkäksi aikaa jo unohtanut verrata markkoihin, eurot on muuntuneet munkin päässä markan arvoisiksi, VAIKKEIVAT OLE. Aluksi muistin aina että euron tuote on 6mk, vuosien mittaan se on kuitenkin unohtunut.

Nyt kun ostin viimeisillä hiluillani K menu ketaupin, tajusin että eihän tuokaan oikeasti mikään halpa puteli ole, vaikka niin luulin. 

Ap

Joo, joo - näin meitä yritetään huijata milloin tässä, milloin tuossa.

Ja valitettavan monet piikkipäät ja muutkin geenimuunneltuneet menee halpaan. 

Vierailija
26/31 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 markan kahvikupillisesta tuli kahden euron kahvikupillinen kaikkialla kun siirryttiin euroon

EU siirtyminen oli pahin huijaus Suomen historiassa ja EU tuhosi Suomen

Vierailija
27/31 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksihän esim. Iso-Britannia ei siirtynyt euroon, koska se oli suurempi valuutta. Hinnat olisivat näyttäneet nousseen, jos niin olisi tehty. Vain pienemmät valuutat siirtyivät, koska näytti, että hinnat halpenivat.

Vierailija
28/31 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1950-luvun puolivälissä kilo kahvia maksoi Suomessa 700-1000 markkaa. Mietipä sitä!

Vierailija
29/31 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisilla on vähän pidemmät piuhat kuin toisilla. Otapa huomioon myös, että siitä markka-ajasta on jo yli kaksi vuosikymmentä. Ihan kuin hinnat olisivat pysyneet ikuisesti samoina, jos rahayksikkö ei olisi vaihtunut.

Kyllä minä sen olen huomioon ottanut, älä huoli einstein. 

Kyllä eurohinnat on selvää kusetusta. Olis vaan pysytty markoissa. 

Ap

Vuoden 2001 rahamäärää 100,00 markkaa vastaava rahamäärä vuonna 2024 oli 25,48 euroa kun otetaan rahan ostovoiman muuttuminen. 

Monet tekniset laitteet ovat vuonna 2025 paljon parempia ja maksavat suhteellisesti ottaen vähemmän kun vuonna 2000. Noin 25 vuotta sitten minulla oli 28 tuuman JVC:n kuvaputkitelevisio kuvasuhteella 16:9. Muutama vuosi sitten hankin 55 tuuman Samsung QLED tv:n, jonka kuvanlaatu huomattavasti parempi ja se on yhteydessä nettiin.

Vierailija
30/31 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai ko kamalaa. Ekan kesän tuntipalkka oli 22 markkaa. Siitä ne kesätyöpalkat nousi 32 markkaan.

Jauheliha 78 markkaa kilo. Aatteles jos nyt maksas saman ja kauppias jauhaa.

Merkkari 10 penniä.

Vierailija
31/31 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hesburger kana-ateria oli 25 markkaa 1999. Nyt 9,90€ eli "markoissa" 60mk. Onko täällä joku henkilö joka on tehnyt samaa työtä vuodesta 1999? Onko palkkasi kaksinkertaistunut tai oikeastaan kolminkertaistunut?

Kuule ei.

Se on noin 8e ja isona noin 11e

Ja kuka uuvatti ei käytä boonusklupia ja etuja hyväkseen. Itselleni eivät ateriat juuri koskaan maksa 8e enempää kiitos boonusklubin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme