Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva ja pyöräily

17.03.2007 |

Tiet ovat sulaneet. Miten pyöräillä tulevana kesänä 5 - 8 kk ikäisen vauvan kanssa? Mikä olisi hyvä turvaistuin pyörään? Vai kannattaisiko sittenkin hankkia pyörän perään sellainen " matkailuvaunu" ? Mikähän niiden nimi oikein on, jossa lapsi ilmeisesti on makuuasennossa?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nostetaanpa.

-ei ap :)

Vierailija
2/5 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitin esikoisen kanssa pyöräilyn, kun oli 9 kk. Hankalaa oli, kun ei osannut vielä itse seistä. Ei meinannut saada helposti pyörään ja siitä pois, kun ei voinut maahan laskea seisomaan. Ja sitten tuppasi nukahtelemaan sinne tarakalle. Pää vain keikkui edes takaisin minun selkääni vasten ja pomppuja sai tarkkaan varoa.

En olisi tästä paljon pienempää voinut ajatella laittavani kyytiin eli kyllä itse pitää tosi tukevasti osata jo istua.

Silloin ensimmäisenä kesänä olisi ollut hyvä sellainen istuin, jossa selkänojaa saa kallistettua taaksepäin. Jos lapsi nukahtaa, niin ei sitten pää retkahtele.

Joten odottelisin vielä lähemmäs kesää ja päättäisin vasta sitten, että joko on pyöräilyn aika.

Ai niin. Ergo-repunhan voi kyllä laittaa selkään ja sitten vaan menoksi. Eiköhän onnistuisi parhaiten tuollaisen kantorepun kanssa varsinkin 6 kk:n iässä. Joten hankkisit vaan pienen pyöräilykypärän ja tuon repun...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan ole mitään riittävän tukevaa istuinta, kun ne vyötkään ei noissa istuimissa ole samaa tasoa, kuin esim. turvakaukaloissa.

Eli Ergoreppua suosittelisin, jos haluaa pyöräillä. Sinne voi sitten pikkuinen nukahtaakin, eikä haittaa mitään.

Vierailija
4/5 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta se tuntuu tosi hurjalta! Mutta ei kai se vauva ole sen enempää turvassa istuimessakaan sitten, jos kuski kaatuu. Mutta silti en kyllä uskaltaisi pyöräillä niin, että vauva olisi " sidottu" muhun kiinni.

Meidän esikoinen oli 8-9 kk (en muista enää tarkkaan), kun alettiin hänen kanssaan pyöräillä. Joku kirjoitti, että oli vaikeaa, kun vauva ei vielä seissyt, kun piti laskea maahan. Musta siinä ei ollut ongelmaa eli vauva istumaan maahan niin kuin puistossakin. Isomman lapsen kanssa se on musta jo hankalaa, kun lapsi on niin painava. Esikoinen oli viime kesänä (3 v) reilun metrin mittainen ja painoi n. 16 kg. Piti olla tosi tarkkana, ettei pyörä kaadu siinä vaiheessa, kun nostaa lapsen kyytiin. Tänä kesänä poika saa vielä olla istuimen kyydissä, mutta luulen, että 5-vuotiaana on jo liian iso.

Mutta asiaan eli luulisin, että reilu ½-v (ehkä joku 7-8 kk) voi olla pyöränistuimessa, jos osaa muutenkin jo istua ja varsinkin, jos istuimen selkänojaa saa kallistettua. Sitä en tiedä, minkä ikäisen voi laittaa sellaisen pyörän perään kiinnitettävään kärryyn.

Vierailija
5/5 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ajatellut hankkivani pyörän perään kärryn, jossa lapsi voi matkustaa sateelta ja viimalta suojassa. Biltema myy halvempia versioita, mutta ainakin www.leppakerttu.fi myy Croozer ja Chariot merkkisiä pyörän peräkärryjä joihin saa lisävarusteena vauvalle pehmeän turvaistuimen. Hintaa niillä tosin on aika paljon, Croozerilla 399,- . Mutta jos pyöräilee enemmän ja pitempiä matkoja niin varmasti lapselle miellyttävämpi tapa matkustaa kuin istuimessa.