Teettekö lapsenne kanssa anopille äitienpäivä kortin/ lahjan
Oon joka ikinen vuosi tehnyt tytön kanssa anopille kortin tai lahjan. Aloin miettimään, että onko edes tarvetta? Ei hänkään koskaan minulle mitään osta äitienpäivänä.
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
Ei, hän ei ole äitini eikä lapseni äiti.
Olen samaa mieltä. Olen viimeiset 7 vuotta askarrellut hänelle lapsen kanssa enkä ole ikinä itse saanut häneltä mitään edes ensimmäisenä äitienpäivänä.
Ap
Tehtiin kortti silloin, kun lapsi oli pienempi, niin omalle kuon miehenkin äidille. Ostettiin molemmille myös kukkia. Harvoin muuten muistetaankaan kun synttäreitä eivät juhli. Ihan mukavaa yhdessä lapsen kanssa askarrella ja opettaa samalla, että on hyvä välillä huomioida toista ja osoittaa, että välittää. Ei kai lahjojakaan anneta siksi, että itse saataisiin lahjoja?
Kiva ele jos lapsi tekee,mutta ei tosiaan mikään pakko jos on varsinkin yksisuuntaista.
Vierailija kirjoitti:
Tehtiin kortti silloin, kun lapsi oli pienempi, niin omalle kuon miehenkin äidille. Ostettiin molemmille myös kukkia. Harvoin muuten muistetaankaan kun synttäreitä eivät juhli. Ihan mukavaa yhdessä lapsen kanssa askarrella ja opettaa samalla, että on hyvä välillä huomioida toista ja osoittaa, että välittää. Ei kai lahjojakaan anneta siksi, että itse saataisiin lahjoja?
Minun mielestä jossei toinenkaan huomioi niin ei minunkaan tarvitse. Viimeiset 7 vuotta askarreltu, eikä minua ole anoppi ikinä muistanut. Omalta osaltani saa riittää.
Miksi mies ei askartele korttia äidilleen lapsen kanssa?
Mutta todella hullu ajatus, että anopin pitäisi muistaa minua äitienpäivänä. Sen sijaan anoppi on kyllä muistanut jouluna ja tasavuotissyntymäpäivinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestä jossei toinenkaan huomioi niin ei minunkaan tarvitse. Viimeiset 7 vuotta askarreltu, eikä minua ole anoppi ikinä muistanut. Omalta osaltani saa riittää.
Korttihan tulee lapselta eikä sinulta, vaikka sen tekemisessä autatkin. Miksi anopin pitäisi sinua muistaa? Lapsenlasta muistaa varmaankin vastavuoroisesti.
Mies hoitaa oman äitinsä kortit ja lahjat.
Tyttö tekee korun itse
rakastaa mummoa ja askartelua
mummon kansaa askartelee myös
Miksi anoppi ei voisi muistaa lapsenlapsensa äitiä? Paljon hullumpi ajatus on, että äidin pitää askarrella aikuisen miehensä puolesta aikuisen miehen äidille kortti, koska poika ei muuten omaa äitiään muistaisi...
Lapsi askartelee kortin minulle päivähoidossa. Molemmille mummoille lähetetään valmiit kortit. Minä huolehdin äitini kortin ja mies oman äitinsä kortin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä. Olen viimeiset 7 vuotta askarrellut hänelle lapsen kanssa enkä ole ikinä itse saanut häneltä mitään edes ensimmäisenä äitienpäivänä.
Ap
Lähettääkö siis oma äitisi sinulle äitienpäivälahjan tai kortin? Meillä ei, enkä sellaista edes odota. Meillä kyseessä on oman perheen juhla ei koko suvun.
Vierailija kirjoitti:
Miksi anoppi ei voisi muistaa lapsenlapsensa äitiä? Paljon hullumpi ajatus on, että äidin pitää askarrella aikuisen miehensä puolesta aikuisen miehen äidille kortti, koska poika ei muuten omaa äitiään muistaisi...
Tämä! Minä lähetän äitienpäivänä varmaan sata korttia kaikenlaisille tuntemilleni äideille, koska se nyt vaan kuuluu asiaan, että me 70+ naiset ymmärrämme, että emme itse ole mitään, nuoremmat äidit ovat! Meidän tulee varmistaa, että nuorempien äitien äitienpäivä on juuri sellainen kuin he haluavat ja että he saavat lahjoja ja kortteja. Onhan miniä mahdollistanut sen, että olen isoäiti, joten minähän se olen miniälle muistamisen velkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Minä lähetän äitienpäivänä varmaan sata korttia kaikenlaisille tuntemilleni äideille, koska se nyt vaan kuuluu asiaan, että me 70+ naiset ymmärrämme, että emme itse ole mitään, nuoremmat äidit ovat! Meidän tulee varmistaa, että nuorempien äitien äitienpäivä on juuri sellainen kuin he haluavat ja että he saavat lahjoja ja kortteja. Onhan miniä mahdollistanut sen, että olen isoäiti, joten minähän se olen miniälle muistamisen velkaa.
Meillä kylläkin kumpikin huolehti omien vanhempiensa muistamisen. Lisäksi mies huolehti yhdessä lapsen kanssa minun muistaakseni, samoin minä huolehdin isänpäivästä yhdessä lapsen kanssa.
Juhlat juhlittiin yleensä omassa kodissa oman perheen kesken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun tulee lähinnä varmistaa, että olet kasvattanut riittävän fiksun pojan, joka itse ymmärtää juhlistaa äitienpäivänä lapsensa äitiä.
Ostettiin äidilleni ja mieheni äidille kortit, lahjat ja kukat ja käytiin lasten kanssa äitienpäivää edeltävänä lauantaina onnittelukahvilla. Asuimme eri paikkakunnalla. Sunnuntaina sitten lapset ja mies tekivät aamupalan minulle ja sain itse askarrellut lahjat ja valkovuokot (jos kukkivat). Ruokailtiin joko ravintolassa tai kotona.
Muut sisaret kävivät äidillä ja anopilta usein oikeana äitienpäivänä. Kaikkia muistettiin ja käsittääkseni kaikki olivat tyytyväisiä. Nyt äitini ja anoppi jo kuolleet. Turha tällaisista on riitoja vääntää.
Vierailija kirjoitti:
Tyttö tekee korun itse
rakastaa mummoa ja askartelua
mummon kansaa askartelee myös
Äitiepäivä ei ole mummojen päivä. Se on miehen äiti. Hän muistakoon äitiään niinkuin haluaa. Piste.
Se äitienpäivä liputus on jokaisen omalle äidille . Aamen.
Tietysti tehdään, vaikka ei pidetä kovin paljon edes yhteyttä toisiimme, mutta kyllä nyt korteilla kuuluu muistaa edes jouluna ja äitienpäivänä...