Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Polkupyöräedusta oli oikeasti hyötyä vain kovapalkkaisille fillarihifistelijöille

Vierailija
24.04.2025 |

Olisitko sinä laittanut 100 euroa per kk kalliiseen pyörään 

eikä työtyömät tai eläkeläiset tai kotiäidit voineet 

lisäksi tuo systeemi nosti pyörien hintoja 

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta turiset.

Vierailija
2/20 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

& Helkama

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia että siirtyvät nyt ajamaan autoillaan. Se on hyvä. Olisivat vielä nostaneet joukkoliikenteen verotusta niin olisi saatu hinnat ylös sielläkin. Sitten vaan lörpöttävillä bensasyöpöillä ruuhkaan haisemaan.

Vierailija
4/20 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ihan totta. Yleisimpiä nämä oli it-alan firmoissa, joissa niitä työsuhdepyöriä otti 5000-10 000 e / kk tienaavaat konsultit, jotka työmatkat useimmiten kulkivat autoilla. Mutta olihan se kiva saada joku kallis harrastuspyörä työsuhde-etuna. Näissäkään taloissa ne "tavispyörien" haluajat ei yleensä käyttäneet etua, koska 100 euroa palkasta pidätettynä olisi kohtuuton jos pyörän hinta ostettunakaan ei ole kummoinen. Olin itse töissä tällaisessa it-firmassa joka tarjosi etua, ja arviolta noin 10-15% vain käytti edun, ja nämä todellakin niitä jotka kaipasi vapaa-ajan harrastuksiin kallista pyörää.

Vierailija
5/20 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Latoin ja olen tyytyväinen sähköpyörääni. 100€/kk vähennettiin bruttopalkasta. Säästin pyörässä 500€ ja pyörä tuli maksettua ihan huomaamatta 👍

Vierailija
6/20 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi vuotta satanen on 6000 euroa 

saan kyllä sähköpyörän itse kaupasta kun ei tartte osamaksulla ostaa

verohyöty pikkupalkoissa oli hyvin pieni. 

Vierailija
7/20 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääasia että siirtyvät nyt ajamaan autoillaan. Se on hyvä. Olisivat vielä nostaneet joukkoliikenteen verotusta niin olisi saatu hinnat ylös sielläkin. Sitten vaan lörpöttävillä bensasyöpöillä ruuhkaan haisemaan.

Ne fillarihifistelijät saa ostettua sen pyörän ihan itse halvemmalla. Ja on noilla myös autot kaikilla ainakin meillä ja monta fillaria ja osalla prätkäkin 

Vierailija
8/20 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan totta, vaikka itse tuota veroetua kannatankin. Itseäni eniten hirvittää, että monet pyöräily-yritykset tulevat menemään konkurssiin tämän vuoksi.

Toisaalta hyvätuloiset todennäköisemmin liikkuvat ympäristöä saastuttavasti, joten on ehkä ollut ihan hyvä heitäkin pyörän selkään jotenkin houkutella.

Vierailija
9/20 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin neljän tonnin sähköpyörän käteisellä, en harrasta osamaksuja tai velaksi elämistä.

Vierailija
10/20 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Latoin ja olen tyytyväinen sähköpyörääni. 100€/kk vähennettiin bruttopalkasta. Säästin pyörässä 500€ ja pyörä tuli maksettua ihan huomaamatta 👍

Oikeasti et säästänyt jos et ole hyvinkin kovapalkkainen 

Vierailija
11/20 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräily-yritykset voi myydä järkevimmillä hinnoilla suoraan ihmisille 

katteet on huikeat eli välistä vetävät 

Vierailija
12/20 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne niin tekisivät? Heittäisivätkö ne sähköpyöränsä roskiin ja hankkisivat auton vain siksi, että jatkossa eivät saa työnantajansa kautta osamaksulla polkupyörää? Ei ihme, että näin tyhmällä kansalla menee huonosti 

Vierailija
13/20 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verotuen tavoite oli ilmastonmuutoksen hillitseminen, mutta saatiin hyvätuloisten uusia leluja.

Vierailija
14/20 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotihoidon lähihoitaja. Omassa työpaikassa n.10 hoitajaa itseni lisäksi hankki viime vuonna työsuhdepyörän, kun tämä tuli omalla työnantajalla mahdolliseksi. En pidä ketään meistä isotuloisena.

Olen polkenut töihin koko talven 6km suuntaansa.

Harmi, kun tämäkin etu viedään työntekijöiltä 

Vierailija
15/20 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin säästänyt tonnin neljän tonnin pyörän hankkimisessa, jos etua ei olisi poistettu. Työantajalla ei ole juuri mitään työsuhde-etuja, tämä tuli uutena pari vuotta sitten. Se mahdollisti minulle hankkia uuden pyörän, liikunnan määrä on kasvanut sen myötä tosi paljon. Saan palkastani 100 e pyöränä, josta verottomana reilu 50e. Joten vuodessa tämä tuo minulle veroetua 600-700 euroa. En ole koskaan saikulla, kop kop, ja pidän itsestäni huolta. Työttömänä en onnekseni ole ollut. Tämä olikin liian hyvää ollakseen totta, että tämän edun olisin saanut. 

Vierailija
16/20 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oletko laskenut kuinka kalliiksi se sulle tuli 

maksoit fillarista ylihintaa ja sitten sun verohyöty on parisataa per vuosi 

tuon verran taatusti sun työnantaja ja fillarifirma perii käsittelykuluja välistä 

nok fillarifirmat maksaa palkat suvulleen ja silti jää puoli miljoonaa voittoja 

Vierailija
17/20 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin säästänyt tonnin neljän tonnin pyörän hankkimisessa, jos etua ei olisi poistettu. Työantajalla ei ole juuri mitään työsuhde-etuja, tämä tuli uutena pari vuotta sitten. Se mahdollisti minulle hankkia uuden pyörän, liikunnan määrä on kasvanut sen myötä tosi paljon. Saan palkastani 100 e pyöränä, josta verottomana reilu 50e. Joten vuodessa tämä tuo minulle veroetua 600-700 euroa. En ole koskaan saikulla, kop kop, ja pidän itsestäni huolta. Työttömänä en onnekseni ole ollut. Tämä olikin liian hyvää ollakseen totta, että tämän edun olisin saanut. 

Joopajoo eli olet kymppitonni per kk luokassa palkaltasi vai? Jotta noihin 1200 eurosta säästöä per vuosi veroista tarkoittaa että sun veroprosentti on vähintään 50 prossaa 

sua on kusetettu 

Vierailija
18/20 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörän arvo on usein 2000-3000

loput hinnasta koostuu just koroista kun se ostetaan osamaksulla - annuiteetilla tasaerissä 3-5 vuotta 

just tuolla ne tekee rahaa kun ne luotottaa niitä fillareita. Mä ostin säästäen vuoden paremman pyörän parilla tonnilla kuin työkamujen kolmen neljän tonnin osamaksupyörät. Veroetu on valunut kyllä noitten fillarifirmojen kassaan 

Vierailija
19/20 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joopajoo eli olet kymppitonni per kk luokassa palkaltasi vai? Jotta noihin 1200 eurosta säästöä per vuosi veroista tarkoittaa että sun veroprosentti on vähintään 50 prossaa 

sua on kusetettu 

No ei ole kusetettu. Ja en tienaa noin paljon, Suomessa on vaan niin kova verotus keskituloisilla. Käy testaamassa vaikka gobybiken sivustolla, jos et usko. Tähän kuuluu myös korjaus- ja varkausvakuutus, jossa omavastuuta ei ole.

Vierailija
20/20 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että uskot myyjää. Tottakai se esittää sen paremman version 

oikeasti saisit Saksasta tilaamalla sen sun pyörän puoleen hintaan 

katsos kun ebike ottaa omat voitot ja kulut välistä 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi