Onko AMK ryhmätyöt niin pyllystä kun väitetään?
Olen kuullut monelta kaverilta, että jätetään ulkopuolelle, luvataan ottaa yhteyttä, mutta ei oteta jne. Toisin sanoen kuin jossain ala-asteella saattaa meininki olla pahimmissa tapauksissa. Luulisi että tuossa iässä oltaisiin jo kasvettu aikuisiksi ja osattaisiin ottaa ihmisiä vähän paremmin huomioon, etenkin jos huomaa että on joku hiljaisempi kaveri kyseessä, josta voi melkein aistia että on joutunut kiusaamisen kohteeksi elämässään.
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Yleensä on, joskus tosi harvoin sattuu kiva ryhmä, jossa yhteispeli sujuu. Valitettavasti se on harvinaista eikä tapahdu päiväpuolella.
Mua harmittaa se, että monella fiksulla kaverilla sitten saattaa loppua se opiskelu tuohon kokemukseen ja pahimmassa tapauksessa syrjäytyvät kokonaan.
Riippuu ryhmästä. Itselläni on aina ollut hyvät ryhmät amk opinnoissa ja erikoistumisopinnoissa. Kaikille on löytynyt rooli ja jokainen on tehnyt hyvän työn.
Mulle kävi noin iltaryhmässä. Oli kyllä muitakin syitä, mutta jätin silloin opinnot kesken.Ei oikein opinnot tuollaisessa porukassa innostaneet. Myöhemmin suoritin ne kyllä loppuun mutta aikaa se vei. Kymmeniä vuosia.
Minä tein ammattikorkeassa ryhmätyöt aina yksin. Yliopistossa oli vähän erilaista. Psyk.sh.
Vierailija kirjoitti:
Mulle kävi noin iltaryhmässä. Oli kyllä muitakin syitä, mutta jätin silloin opinnot kesken.Ei oikein opinnot tuollaisessa porukassa innostaneet. Myöhemmin suoritin ne kyllä loppuun mutta aikaa se vei. Kymmeniä vuosia.
Onneksi sait paperit ulos. Itsehän joskus kuvittelin, että jotenkin maagisesti kiusaaminen loppuu, kun astuu ulos toiseen asteen opinnoista. Oli suuri pettymys huomata, että työelämässä saattaa olla vielä pahempaa kiusaamista.
Yleensä on, joskus tosi harvoin sattuu kiva ryhmä, jossa yhteispeli sujuu. Valitettavasti se on harvinaista eikä tapahdu päiväpuolella.