Esitäytetty veroilmoitus, nyt en ymmärrä:
"Tämä verotuslaskelma on tehty tällä hetkellä käytössä olevien tietojen perusteella.
Veronpalautuksen tai jäännösveron määrä voi siis vielä muuttua. Saat lokakuun
loppuun mennessä verotuspäätöksen, jossa näkyvät veronpalautuksen määrä ja
maksupäivä tai jäännösveron määrä ja eräpäivät."
Eikö veronpalautusta tänä vuonna maksetakaan elokuussa?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Palautuspäivä määräytyy sen mukaan, koska verotuksesi päättymispäivä on. Ja jos teet muutoksia, palautuspäivä siirtyy eteenpäin.
Joo, jos et tee muutoksia niin veronpalautus maksetaan aivan elokuun alkupäivinä, jos sen sijaan teet muutoksia, niin palautusten maksu siirtyy kuukaudella syyskuun alkuun (myös mahdollisella puolisollasi).
No niin 5 päivää myöhässä lähti, pystyi kuitenkin muokkaamaan ja lähettämään ilmoituksen omaverossa ihan normaalisti. Tuleeko tuosta nyt se myöhästymismaksu ja käsittelyyn kauhee viive, vai meneekö ihan normaalisti. Iät ajat on ollut jättämisaika aikaisintaan toukokuun alussa. Pitää olla jatkossa tarkempi.
Vierailija kirjoitti:
"Olet tehnyt muutoksia esitäytettyyn veroilmoitukseesi, tai Verohallinto on saanut siihen vaikuttavia tietoja muualta. Tällaisia tietoja ovat esimerkiksi muutokset palkkatiedoissa tai puolison veroilmoituksessa."
Tällainen teksti tuolta löytyi. En ole tehnyt muutoksia, vaan tiedot on saatu muualta. Tiedä mistä johtuu. Hitto jos käy niin, että veronpalautus maksetaankin vasta joskus loka- tai joulukuussa.
Ap
Kannattaa hoitaa veroasiat siten, että menee hieman mätkyjen puolelle. Silloin rahat on heti käytettävissä ja kasvamassa korkoa, eikä vasta joskus seuraavan vuoden loka- tai joulukuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä saan ainakin elokuussa, mutta jos tarvitsee tehdä jotain korjauksia veroilmoitukseen, saattaa palautus tulla vasta lokakuussa.
Okei, no mun ei tarvitse tehdä korjauksia. Ilmeisesti tuo teksti oli vain siltä varalta, jos korjauksia tehtäisiin. Oletan siis, että palautus tulee elokuussa.
Ap
Myös sivullisilmoittajilta saattaa tulla tietoa, joka siirtää verotuksessa päättymispäivää ja veronpalautuksen maksupäivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä saan ainakin elokuussa, mutta jos tarvitsee tehdä jotain korjauksia veroilmoitukseen, saattaa palautus tulla vasta lokakuussa.
Okei, no mun ei tarvitse tehdä korjauksia. Ilmeisesti tuo teksti oli vain siltä varalta, jos korjauksia tehtäisiin. Oletan siis, että palautus tulee elokuussa.
Ap
Myös sivullisilmoittajilta saattaa tulla tietoa, joka siirtää verotuksessa päättymispäivää ja veronpalautuksen maksupäivää.
Elinkeinoyhtymä tuntuu siirtävän aika kiitettävästi maksupäivää. Siinä missä muut saaneet palautukset jo tilille ja verotus ollut aika päiviä sitten valmis, minä lähettelen vielä verottajalle selvityksiä.
Mitä merkitystä tuolla on? Siinähän lukee että se voi vielä muuttua. Miksi lähettää keskeneräinen veroilmoitus?