Pitkään imettäneille kysymys
Oma vauvani on nyt 9,5 kk ja olen tähän asti imettänyt häntä. Kiinteitäkin menee jo tosi hyvin.
Nyt kun yöimetykset loppuivat, tuntuu, että maitoa ei enää tule tarpeeksi. Varsinkin toiseen rintaan tyttö hermostuu kun sieltä ei tule maitoa entiseen malliin.
Ei ole minulle mikään ongelma antaa Tuttelia, mutta laiskana en jaksaisi siihen enää lähteä. Olisi niin paljon näppärämpää imettää lähemmäksi 1 vuoden ikää ja aloittaa sitten tavallisella maidolla.
Eli varsinainen kysymys: onko jotain kikkakolmosia tässä kohtaa imetystä tukemaan? Syön ja juon hyvin (vähän liiankin hyvin ;) joten siinä ei ole ongelmaa.
Jos jolla kulla on jotain ideaa, niin mielellään otan vastaan. Ja juu, tiedän Imetystuen osoitteen, joten voin käydä sieltäkin tutkailemassa. Ajattelin vain että täältä voisin löytää vastausta nopeammin :)
äitimiia
Kaksi lasta olen imettänyt yli vuoden ikään, toinen käy vieläkin rinnalla päälle kaksivuotiaana ja kolmas on nyt hitusen päälle puolen vuoden, täysimetyksellä :)
Maidon määrähän vastaa tarpeeseen eli sitä tulee niin paljon kuin pikkuisesi rinnalla pyytää. Äidinmaito tai korvike on pääasiallinen ravinto ensimmäisen vuoden. Jos annat kiinteitä ennen imetystä, se voi hyvinkin vähentää maidon määrää. Oletko kokeillut tehdä niin, että annat maidon ensin ja kiinteät vasta sitten?
Yöimetyksen loppuminen vaikuttaa maidon määrään, mutta ei se silti siihen kokonaan lopu :) Mikäli lapsi käy kerrankin päivässä rinnalla, erittyy maitoa, voi olla, että työtä sen saamiseksi joutuu tekemään vähän eri tavalla kuin alle puolivuotiaana ;) Esikoisella yöimetykset loppuivat 8kk iässä, tyttö kävi rinnalla 1v5kk asti. Kakkonen puolestaan lopetti yösyömiset yli vuoden ikäisenä ja käy siis edelleen rinnalla.
Toivottavasti tästä oli edes pientä apua.
Porenn ja tyttöset