Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensikoiden perjantaipulinat

16.03.2007 |

Heh, onpas musta tullut aamuvirkku... :)

Eiliset:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9838804&p=1&tmode=1&smode…

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..onhan se totta, et kasvaa tuo poika noinkin, mut vois olla vähän helpompaakin.. Söis edes soseita tai edes maitoa tai mitä tahansa.. Tosin isänsä ruokahalu taitaa olla (eli ei ruokahalua ollenkaan). Mies just eilen sano, et odottaa kovasti sitä aikaa, et D tulee itse pyytään " daddy mul on nälkä, anna ruokaa" . Mä sanoin, et en ihan hirveesti laskis senkään varaan, et tuo poika isompanakaan mikään ahmatti ois.. No joo.. Menee tää näinkin, mut välillä vaan kaatuu päälle. Nyt ahdistuksen isoin tekijä on varmaan se, et olen kuunnellut ihmisten marinaa siitä et heidän lapset ei syö (ja meidän lapseen verrattuna nuo lapset syö kuin hevoset..).

Q' lle voimia ja tsemppiä. Toivottavasti on niitä normaaleja juilimisia bd! Kyllähän sitä alussa kaikkia tuntemuksia oli ja mulla oli vuotoakin yhden ison lorauksen verran joskus viikolla 11.. Aina ne vaan pelästyttää silti :(. Onko ne teidän uudet rattaat niillä " pienillä" etupyörillä vai sit sellasilla " normaaleilla" (eli et etu- ja takapyörät on samanlaiset)? Meillä on muuten kevääksi oikein juppihousut D' lle :). Mun vanhemmat asuu ihan Reiman tehtaanmyymälän vieressä ja sieltä mummi bongailee meille välillä hienouksia ;). Eli D' lle on Reimatecin haalarihousut, missä on ohut tikkivuori (tarkenee istu kylmässä maassa). Noi pitäis pitää vettä ja tuulta ja hengittää. Joku takki pitäis vaan löytää yläosaksi.. (Mitään Reimaa en kyl edes haaveile, kun noi housutkin oikeesti ois ollut jonkun 75 ¿, mut mummi bongas reilusti alle puolella :).)

Kandi: Meidän kirppu (alle 3 kg) pärjäsi hyvin kesällä ilman mitään haalaria tms. Tosin syntyi keskelle helteitä, mut jo elokuussa iltasin oli aika viileää. Vaunukopassa oli viileämmillä ilmoilla collegepuku ja ohut pipo joskus tumputkin (ohuet). Meillä oli siis pehmeä koppa, joka on aika lämmin ja " makuupussimainen" kun päällysläppä on kiinni. Noel kuitenkin on jo isompi kesällä ja uskon, et pärjäätte ihan normaaleilla vaatteilla ja ehkä jonkun peiton (ohuen) voi päälle heittää jos tuntuu viileälle.

Osse: Aikainen lintu madon löytää :). Ainakin D on vakuuttunut tästä ja herää klo 6 joka aamu..No nukkumaan mennään 20 ja nyt ei olla valvottu öisin, joten en valita enää tästä ;). Oikeesti on aika ihanaa herätä aikaisin, kunhan vaan saa ensin itsensä käyntiin..

Me ei bongattu siel leffassa ketään.. Mä oon niin huono muistamaan tuntomerkkejä ym., mut kiva että te olitte " löytäneet toisenne" . Ens kerraks voidaan sopia joku paikka tms. Ens leffa onkin jo 29.3.

Nyt D repii multa korvikset korvasta irti (heräs just), joten lopettelen..

J & D 8,5kk

Vierailija
2/14 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIAMIK, ihanan onnellisen näköinen typykkä! :D Kai sitä on onnellinen, kun on saanut uuden hienon syöttötuolin :)

Myös POPPIKSELLA ja AMYLLA hienoja kuvia pikkuisista! :) Kyllä vauvat on ihania!

KANDI, me vietiin ekan kerran poika eilen hoitoon muualle (joskus mummu ollut meidän kotona hoitamassa vauvaa). Hirveä eroahdistus äidillä! Vietiin siis kauppareissun ajaksi poju mummulaan ja oltiin pois vähän alle tunti. Poika oli nukkunut koko ajan, mitä oltiin kaupassa, joten siinä mielessä helppo keikka kaikille osapuolille :) Kyllä se sinäkin varmaan uskallat jo jättää Noelin hoitoon, eri asia, pystyykö rentoutumaan, kun tietää, että oma pienokainen on jonkun muun hoivissa. Mulle ainakin tuotti vaikeuksia :D Ei siinä ettenkö luottaisi omiin vanhempiini hoitajina, ei vaan ole tainnut tuo napanuora vielä kunnolla katketa mun ja vauvan väliltä :)

Q, tsempitykset sulle! Toivotaan, että tuo nipistely kuuluu asiaan. Ainakin mulla oli kaikenmaailman kivistyksiä ja jomotuksia raskauden alussa ja silti synnytin ihan terveen pojan aivan ajallaan :)

Höh, en nyt musta mitä muuta piti kommentioda :p

Täällä nukutaan aamutorkkuja. Meillä alkanut poika nukkumaan paremmin *koputtaa puuta aivan hurjasti!*. Nukkuu n. tunnin mittaiset aamutorkut, n. 3h mittaiset päiväunet ja iltapäivällä ja illalla torkkuu pätkissä vielä yhteensä n. 1,5h. Jaahas, aamutorkut päättyi juuri :) Pitää mennä

Han ja Rumpalipoika 1kk 2vko

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kun avasin tämän ikkunan, niin Iitukka alkoi venkoamaan tuossa sitterissä ;)

Emmistä ja Räpsyttimestä oli myöskin suloisia kuvia, minä ainakin kävin ne kaikki läpi :)

Ida oli tosiaan ihan innoissaan kun eilen aamulla hänet siihen tuoliin laitoin siksi aikaa kun kuvia otin. Hän oli kuin vanha tekijä, aivan kuin olisi tiennyt että tässä sitten syödään kun alkoi heti maiskuttelemaan suullaan :D Ja kyllä sitä nyt on muutenkin noin mairea hymy 13 tunnin yöunien jälkeenkin :)

Muutenkin on neiti alkanut enemmän kiinnotumaan syömisestä (muun kuin tissin) kun aina maiskuttaa sitterissä suullaan koko sen ajan kun minä syön :)

Ymmärrän kyllä todella hyvin Jenniä ja Ykkösopea kun stressaatte lapsukaisten syömistä! Minä aikoinaan stressasin kummipoikani syömisiä (hoidin häntä melkein kokonaan ekan vuoden), mutta hän sentäs joi maitoa, soseet vain eivät uponneet. Ei edes hedelmäsoseet! Oletteko muuten kokeilleet banaania? Esim. D:lle juuri sormipalana, Ainolle murskana?

quierolla oli ollut ikäviä nippailuja! Toivottavasti kuuluvat vain normaaliin raskauteen! Minulla oli alkuraskaudessa kauhiat menkkakivut ja oikean puolen nippailut/vihlomiset, mutta jotenkin se oksentelu peitti kaikki oireet ettei pystynyt muuta ajattelemaan...

Kandi, täällä yksi joka ei vain kertakaikkiaan ole pystynyt jättämään typyä hoitoon kuin sen muutaman kerran. Tai no isukin kanssa on Iitukka useinkin kaksin, mutta kenellekään muulle en ole antanut, enkä edes tiedä miksi :) NO, meillä on kyllä ollut aina sekin että Ida ei huoli pulloa...

Nyt täytyy rientää... Lähdetään kaverin kanssa kärryttelemään...

MiaMik ja Ida 5,5kk

Vierailija
4/14 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei!

Meillä on viimeisen kuukauden ajan syöty niin ahkeraan öisin, että mami on ollut ihan väsy ja elänyt kuin sumussa. Nyt kun Kassulle tuli se neljä kuukautta täyteen niin ajattelin suosiolla aloitella kiinteiden syöttämisen, että saataisiin molemmat vähän öisinkin nukuttua. Eilen maisteltiin äidin tekemään pottusosetta, mutta Kasperi ei kyllä oikein osannut antaa sille arvoa ;) Jostain kumman syystä poika kuitenkin nukkui viime yönä 7h putkeen ja nyt on itselläkin vähän täyspäisempi olo :) Vähän on sellainen ristiriitainen olo noiden kiinteiden aloituksen takia, kun mulla oli haaveena täysimettää Kassua 6 kuukauden ikäiseksi asti. Tuntuu vaan, ettei enää jaksa tätä väsymystä ja ei kai ne tiheän imun kaudet nyt sentään viikkotolkulla kestä. Kuinka moni ensikko on onnistunut täysimettämään sen 6 kuukautta ja millaisia yöunia te olette saaneet nukkua? Muistelen ainakin, että Burdella voisi olla tästä asiasta kokemusta.

Teidän kuulumisianne olen kyllä käynyt lukemassa, mutta ihan hirveästi ei ole päähän tarttunut.

Onnittelut kuitenkin Quulle ja koko perheelle pikku masuasukista! Toivottavasti sitä itsekin saisi vielä joku päivä plussan siinä raskaustestissä kokea luomuna tai avustettuna.

Kasperin kuulumisista vielä sen verran, että poju on kovasti venähtänyt pituutta ainakin vaatteiden pieneksi käymisestä päätellen. Ensi viikolla meillä on neuvola, joten sitten strategiset mitat saadaan selville. Olemme raskineet antaa Kasperin myös pariksi tunniksi hoitoon molemmille mummoille ja siten äiti ja isi ovat päässeet käymään elokuvissa, keilaamassa ja kylpylöimässä. Minulle oli tosi iso helpotus, että Kasperin hoito onnistui heiltä erittäin hyvin eikä mummeleiden kanssa ollut tarvinnut yhtään itkeäkään :) Kasperi myös reilu viikko sitten kääntyi itse mahalta selälleen, mutta sen jälkeen on pitänyt moisen temppuilun piilossa ;) Sain eilen puhelun, että pääsemme sunnuntaina aloittamaan vauvauinnin ja sitä odotamme koko perhe innolla!

Jospa tämä kirjoittelu tästä vaikka alkaisi taas vilkastua, kunhan tämä väsymys vähän helpottaa. Ei se pidempi aikainen univaje vielä ihan yhden yön hyvillä unilla korjaannu.

Terkkuja kaikille ja olette kyllä mielessä olleet, vaikka meistä ei ole kuulunutkaan mitään :)

Mörötin ja Kasperi 4kk+

Vierailija
5/14 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti Q:lla on vaan jotain tavallisia alkuraskauden mahakipuja, ei mitään kurjaa... Mites masu nyt?

Kesävaatetuksesta: Viime kesä oli kyllä aika poikkeuksellinen, oli kyllä ihanaa olla pois töistä silloin! Eli ihan vaan body ja vaikka shortsit, öisinkin oli niin kuuma että tyttö nukkui vaippasilteen meidän välissä. Alkukesästä ja iltaisin saattoi olla vähän viileetä, sillon vaikka joku haalari tai pitkät housut ja takki, tai jotain. Ja kesähattu päähän! Ja pitää muistaa kuitenkin auringolta suojata. Voi kun tulis jo kesä! Nyt kaikki mekotkin näyttää tytöllä niin kivalta, kun osaa jo kävellä. Ei ne näytä oikeen miltään pienellä vauvalla, jäi kyllä mekot käyttämättä viime kesänä melkein kokonaan. On vaan hakalia kun on rullalla ja mytyssä...

Tyttö oli eilen ilmeisesti kaatunut päiväkodin pihalla, leuka ihan naarmuilla. Sillä nyt on mustelmia koko ajan jossain, koheltaa niin hirveesti. Laitoin tänään muuten tytölle päälle haalarin, joka on miehen vanha, eli sellaset 24 vuotta vanha haalari... mutta on ehjä ja siisti! Tummansininen jossa on rinann kohdalla leveä valkoinen raita, vuori on vaaleanpunainen, jossa on jotain hiiriä ja kissoja. Ai että on upee=)!

Tsemppiä kovasti syömisongelmiin, niitä tuntuu monella olevan. Meillä tyttö ei suostu lämmintä ruokaa syömään kotona ollenkaan, tarhassa ja mummin luona syö kyllä hyvällä ruokahalulla. No, kunhan syö jossain... puuro kelpaa kotona, joskus.

Vierailija
6/14 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

et meikäläinen täällä avaa jo kolmatta päivää pinoa. :D Mä taisin silloin nukkua aina puoleen päivään asti ja toivotella muille huomenta ku olivat töistä suurin piirtein pois lähdössä. Niin se elämä muuttuu...

Pakko tähän alkuun hehkuttaa, kun olin yöllä niin tavattoman ylpeä meidän tytöstä! Se nukahti jo kahdeksalta ihan itsekseen tovin juteltuaan, suostui kahdesti jatkamaan unia tassuttelulla ja heräsi vasta kolmelta syömään! Eli nukkui 7 tuntia putkeen!! Jee! Enkka! Päätin nyt, että meillä alkaa lempeä tassuttelu-unikoulu, eli en enää nostakaan joka kerta syömään vaan koetan, josko tutti ja lempeä käsi auttais. Ja auttoihan ne, oikeestaan hetkessä, yhtään ei tarvinnut itkeä. No en mä mitään itkuja rupeis kestämäänkään vielä.

Nyt vielä kun saatais tuota nukkumaanmenoa venytettyä vaikka yhdeksään, niin saattais äitinkin unet olla pikkasen pidemmät, kun emmä pysty joka ilta kahdeksalta menemään petiin.

Huomasin nyt, (tän kirjoitus jäi vähän kesken, ku piti rientää asioille) et Kassukin oli nukkunut 7h! :) Kiva muutenkin kuulla möröttimestä.

Joku kyseli kevythaalarista (en muista kuka...). Me saatiin lainaan Reiman kevytpuku, jonka mun kaveri oli ostanut omalle tytölleen vasta syksyksi (on syntynyt kans marraskuussa) mut meillä se 74-kokoinen mahtuu tietty sekä keväällä että syksyllä. Eli kannattaa varmaan ostaa sellainen kevääksi, joka mahtuu myös syksyllä, niin tulee vähän enemmän käyttöä.

Eilen typyllä oli kyllä päällä vain villapaita ja se karvaliivi ja jalassa vuorilliset sisähousut ja sukkahousut. Tarkeni hyvin, ku ei tosiaan kovin pitkään ees oltu ulkona (ehkä vartti suuntaansa). Oli niin söpö noissa vetimissä! Odotan innolla kesää, ku ulos voi mennä vielä vähemmissä.

Juu, tämä oman navan vuodatus päättyy nyt tähän, koska typy kaipaa äippää. Lähdetään pihalle vähän lenkkeilemään. hauskaa viikonloppua!

-Osse ja typykkä 4kk+

Vierailija
7/14 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tulee omanapaista tekstiä kun silmäilin parin päivän pinot vasta pikaisesti läpi. Täytyy lukea paremmalla ajalla uudelleen, tulen sitten kommentoimaan teidänkin juttuihin.

Oon ollut maidottomalla ja munattomalla (hauska termi.. :D) nyt kolme päivää, ja jotain muutosta on jo havaittavissa, nimittäin yöt on menneet paremmin. Toki vieläkin on heräilty ja ähisty ym. mutta sitä lohdutonta huutoa ei ole parina yönä ollut (koputtaa puuta). Voi kun Aleksin vaivojen syyksi selviäisi nyt jompi kumpi noista aineista (tai molemmat), ja saataisiin helpotusta tähän tilanteeseen. Sitten meneekin taas vaikeammaksi jos oireet jatkuu, tuntuu niin hankalalta lähteä selvittelemään mikä oireet aiheuttaa (JOS siis tämä allergiaa on).

MiaMik kyselit koska soseet aloitetaan. Oon ajatellut itse ihan samaa kuin sinä, että ei tähän rakoon vielä, ettei oireet mene sekaisin. Ehkä parin viikon päästä aikaisintaan.

Q, mulla on ollut just tuo perusteena sille, miksi ei odotellakaan kiinteiden aloitusta 6kk:een asti, eli Aleksi alkaa olla jo niin iso ettei pelkkä maito kauaa enää riitä, ja makuannoksiin olisi pian hyvä aloittaa totuttelu kun se kuitenkin vie aikansa, varsinkin nyt kun aion aloittaa tosi varovasti.

Karssuli, joo oireet on lisääntyneet ihan yhtäkkiä sen jälkeen kun Aleksi täytti 3kk... Silloinhan tuli ne hampaatkin, joten itkut oli vähän epäselviä, minä olin sitä mieltä että itkee mahaansa, muut sitä mieltä että hampaita. No varmaan itki niitäkin, mutta taisi äiti olla oikeassa kun vaivat jatkuu vaikka hampaat on jo puhjenneet ajat sitten :)

Lääkärille en vielä ole aikaa varannut, mutta pian aion sen tehdä. Pitää vielä kysellä kuka olisi hyvä lastenlääkäri yksityisellä puolella, joka ymmärtäisi jotain allergioiden päälle.

Mutta nyt lukaista muittenkin jutut, että pääsen taas perille kuulumisistanne. Meillä oli täällä yövieras joten en oo koneella ehtinyt notkumaan :)

Viipero & pinniksessään tuhiseva Aleksi 4kk+

Vierailija
8/14 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mörötin: Meillä yöt menee aika vaihtelevasti... Toissa yönä Heidi heräs syömään 4 krt ja sitä edeltävänä 2krt - mitkä oli molemmatLUKSUSTA! :) Viime yönä söi taas sen normaalin eli tosi monta kertaa.. Eli siis aika laidasta laitaan menee noi yöt.

Välillä aina tulee ihan hirvee väsymys ja nukun Heidin kanssa päikkäreitä jne... Ja joskus aamuisin mies on ottanu Heidin hoiviinsa, että oon saanu nukuttua vähän pitempään. Ja meillä Heidi nukkuu vieressä, että mun ei juurikaan tartte herätä kun se haluaa yöllä syödä. Olisin varmasti paljon väsyneempi jos sitä tartteis nostella pinnasänkyyn ja takas...

Sen verran kiinteistä, että se ei välttämättä tuo apua öihin, mutta voihan sitä tietty kokeilla jos siltä tuntuu.

Tsemppiä öihin!!! Toivottavasti väsymys helpottaa ja saat 6kk täysimetyksen onnistumaan! ;) Heh...

Mies tossa hoputtaa tästä pois, joten ei muuta tälläerää. :(

Burde ja häydi <6kk (joka sai myös tripptrappin)

Vierailija
9/14 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkoista sellaista.

Aah, ihanaa, yöunet jälleen palanneet! Siis noi lääkkeet ovat nyt sitte tehonneet Eetulla, ja ollaan nukuttu tosi hyvin tiistaista lähtien, jes! Paitti mä toissayönä tarrasin mieheen kiinni, kun näin unta ett oli aamu ja Eetu meidän välissä (kun nostetaan se siihen aamuisin puoleksi tunniksi lekottelemaan meidän kanssa...) ja tippui! Ja mä unessani sitten nappasi Eetun kiinni, mut todellisuudessa nappasin miestä käsivarresta, hih!

Voi Quu!!! Kai kaikki on hyvin?

Olitte kyllä laittaneet niin suloisia kuvia lapsukaisista! Kiitos! (jospa mäkin joskus osaisin laittaa tuolla tavalla...)

MM ja burde ovat käyneet ostamassa TrippTrappit, hienoa! Se on kyllä ihan ehdoton tuoli! Meillä on muuten ihan saman värinen kuin teilläkin MM... Paitti nuo pehmusteet ovat siniset...

Meillä ollaan sitten aloitettu heräämään klo 7, joka aamu... Mä kyl voisin vedellä unta, mutta minkäs teet kun pikku-ukkeli herää tuohon aikaan, ja alkaa vaatimaan heti seuraa... Ehkä tääkin helpottaa, sit joskus...

" kesäpukeutumisesta" . Meillä oli Eetulla viime kesänä (oli tuollon 4-6kk) päällä vähän viileemmällä body ja potkikset, ja siinä päällä joko collarit taikka fleece, ja sit niillä helteillä oli joku vaipallaan tai sit sellanen bodyhaalari (missä siis lahkeet jaloillekin) tai sit body/t-paita (älyttömän hankala! siis tuo t-paita) ja shortsit. Ja tietty sit oli hattu päässä koko ajan kun oltiin pihalla, paitti vaunussa. Ja harsoja kasteltiin välillä ja laitettiin sit Eetun päälle sellanen " viileä" peitto. Ja sitten keväällä käytettiin fleecehaalaria ja syksyksi ostin yhden ja sain toisen haalarin, ja noilla pärjättiin hyvin. niin ja sitten ostettiin sellatteet babybantz aurinkolasit, mitkä oli tosi hyvät, suosittelen! Hinta kyl on hunajaa, noin 25e (muistaakseni?) mutta käyvät noin kolmeen ikävuoteen saakka, joten ei tartte heti seuraavana kesänä olla ostamassa uusia...

Niin ja täällä kanssa yksi joka odottaa kesää, kuin kuuta nousevaa, tosin elokuuta en! Sillon pitäs mennä töihin... hmmm...

Viipero, täytyy vaan toivoa että ei kauhean montaa ruokalajia tarvitsis sun poistaa... Saati sitten pojalta poistaa...

Muuten missäs pikkumilli luuraa? Vai ovatko lähteneet reissuun?

Mutta joo eipä nyt tullut muuta enää mieleen, mitä piti kommentoida, tuun sit (taas) myöhemmin... Nyt meen hetkeks pötköttään, ennenkun Eetu herää. Ja sit lähetäänkin kauppaan...

napero ja Eetu 1v1kk

Vierailija
10/14 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amylla, Poppiksella ja MiaMikilla oli IHANIA KUVIA!!! :) Voi että vauvat on ihania. <3 Niin ja hei... Jos olis ollu semmonen, että yhdistä vauva ja äiti, ni kaikki olis menny oikein!! Oli muuten sen verran paljon kaikkien vauvat äitinsä näkösiä, että ei epäilystäkään who´s your mama. :)

Naperon Eetu on parenemaan päin!! Kiva kuulla. Se on aina tosi kurja kun lapsi sairastaa ja varsinki just jotain korvatulehdusta, mikä on TOSI KAMALA.

Toivottavasti Q:n masussa on kaikki hyvin! bd

Omaa napaa sen verran, että...

Nyt pitäkää kaikki pliis peukkuja!! Me ollaan etitty joulukuun alusta asti uutta kotia (vuokra) ja kaikki on menny meiltä ohi suun... mutta nyt ollaan taas ehdolla yhteen kämppään, mikä olis just toivealueeltakin. Se selviää ens viikolla,että saadaanko se! TOIVOTTAVASTI.

On nimittäin rahatilanne semmonen, että kohta ollaan oikeesti asunnottomia, kun ei oo varaa maksaa vuokraa (806¿/kk)! Varsinkin sitte ku jään hoitovapaalle, ni ollaan ihan kusessa jos ei päästä halvempaan asumaan. Mä vaan toivon niin kovin, että miehen työt jatkuis, eikä se joutuis taas työttömäks...ja mä saisin olla vielä kesän jälkeen heidin kanssa kotona. Mä en haluu töihin!!! mut kai se on sitte pakko jos ei muu auta.... :(

Sori nyt tää itkuvirsi, mutta musta oikeesti kohta tuntuu siltä, että alan itkee... Just puhuin siskon miehelle, että on taas semmonen aika elämässä ku kaikki menee päin /¤&¤%¤#. Ensin kuoli koira, sit mikon pappa, sit nää raha- ja työhommat.

Burde ja heidi <6kk

Vierailija
11/14 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin D' n kanssa kunnon kävelyllä ja ostamassa velliä :). D nukahti tosi hienosti puolen tunnin kävelyn jälkeen istualleen. Usein ei meinaa nukahtaa, kun istuu mutta nyt varmaan valittiin tarpaaksi rauhallinen reitti eikä pelkät puskat jaksaneet kiinnostaa niin paljoa :). Makuullahan D ei vaunuissa suostu olemaan kuin unessa. Tosi " luonteenomaista" D' lle, kaikessa pitää olla mukana eikä maailmassa saa tapahtua mitään ilman et hän olisi näkemässä ;).

Kyllä tuli hyvä mieli tosta käppäilystä :D. Kotiin tullessa D venkoili ja aukoi silmiään ja normaalin " älä vaan herää vielä" - ajattelun sijaan ajattelinkin " jos ei enää väsytä niin voit herätä, nukuit jo aika pitkään" :D! Ja mummiltakin tuli paketti (siis D' n mummi=mun äiti), jossa oli ihania vaatteita kevääksi D' lle ja raikkaan ruohonvihreät villahousut :D!

MiaMik: Mun kaverilla on Emmaljungan vaunut. Toki sohjossa kaikki vaunut on raskaat, mut sileellä ero mun vaunuihin (just ne Haberkornit) on ihan älytön! No meillä onkin rattaat budjetissa listalla, kun ei noilla vaunuilla sinänsä tee mitään (kts. yllä ;)..). Rattaat saa sen verran makuuasentoon kuitenkin, että siellä nukkuu ihan hyvin.. Syömisestä: Meillä ei mene mikään " herkkukaan" alas, jos ei huvita syödä (ja useimmiten ei siis huvita). Hedelmäsoseet on ihan ällöjä ja banaani liian limaista (ainakin banskun palat syljetään aina ulos). Riisikakun murot menee, maissinaksut ja leivän murut ja tänään napsi keitettyjä makaroneja sormin :). Mä luulen, et meillä isoin ongelma on, että arvon herran suuhun ei muut ihmiset saa tunkea mitään ;) Mun sormista saattaa kyllä napsia ruokaa suuhunsa, mut ei lusikasta.. Eli odottelen, et josko sit onnistuis paremmin kun D oppii ite syömään. Tosin toinen ongelma on se, että paikallaan syöttiksessä istuminen on ihan mielettömän tylsää :S.

Kiva, et Hanin poju on alkanut nukkua päivälläkin. Meillä D oli ekaa kertaa hoidossa melkein 6 kk vanhana. Silloinkin pari tuntia yöunien alusta, kun mä ja mies piipahdettiin meidän paikallisessa. Toisen kerran D oli hoidossa nyt hiihtolomalla, kun mä kävin kampaajalla. Pari ekaa tuntia meni ihan ok, mut sit tuli ikävä ;). D' lla ei ollut kyllä yhtään ikävä mummin ja taatan kanssa :).

Ihanat unet oli Kassu antanut mammalle " korvaukseksi vaivannäöstä" ;)! Jos ei maito tunnu riittävän niin musta on parempi alkaa antaa soseita tai vaikka velliä illalla, kuin elää ihan sumussa väsymyksen takia. Mulla ainakin väsymys vie ilon kaikesta, joten tohon verrattuna antaisin soseita tms. Ja tossa viestissäsihän vähän myöhemmin selviäkin että miksi K asuu rinnalla.. eli jos siis on kovin kasvanut, niin kyllähän siihen enrgiaa tarvitaan :) Kiva, että pääsette uimaan! Meillä siitä on ainakin tullut koko perheen kiva harrastus. Syksyllä en usko, et uintia jatketaan, mutta yritetään silti välillä käydä itekseen kaikki yhdessä uimassa..

NapNap: Teidän typy onkin aika hurjapää ;). Meillä ihan sama. D kuvittelee, et kun osaa kävellä sohvaa vasten niin voi irrottaa kädet ja lähteä kävelemään keskelle huonetta :O! Parin muksahduksen jälkeen on kyllä vähän tullut varovaisemmaksi..

Osse: Kiva, et tassuttelu toimii. Mä olen ajatellut, et kun tää " apua missä on mun äiti!" -vaihe hellittää niin D alkaa opetella yksin nukahtamista (oiskohan jo korkee aika :O??!!).

Kevytpuvuista: tossa Prismassa käydessä homasin, et siellä oli tosi edullisia (tyyliin 20-30 ¿) ja ihan kivan värisiä haalareita ja takki-housu-yhdistelmiä vauvoille kevääksi. Ainakin varmaan sellasille vauvoille, jotka ei vielä rymyä maassa, pelittää..

Meillä on D' lla ollut vielä toppis sisävaatteiden (housut ja body tms.) päällä, kun D tosiaan istuu rattaissa, joten kaikki tuuli ym. osuu enemmän kuin vaunuissa maatessa. Hatun, töppöset ja tumput olen vaihtanut ohuempiin, paitsi jos tuulee niin olen vetänyt hupun päähän korvien takia (mulla ei ole ollut kuin kerran korvatulehdus ja samaan toivotaan D' lle..).

Napero: Kiva, et Eetu on parantunut. Ja kiitos kun muistutit noista arskoista!

Eiköhän tää jos it riitäkin taas ;) ja tiskatakin pitäis..

Jenni ja D (nukkuu jotain megaunia, jo 2 h!)

Vierailija
12/14 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hip hei, täällä ollaan! Kiva kun oli kaivattu =D Mulla on vaan ollut jonkun sortin laiskotus maximus enkä oo jaksanut kirjoittaa mitään. Alkuviikon olin vähän flunssassa ja muutenkin on väsyttänyt. Just tossa miehellekin totesin, että mä oon nyt vuoden nukkunut keskimäärin 2,5h pätkissä¿ kuukausi vielä ja sitten Aksu muuttaa omaan huoneeseen nukkumaan!!

Eilisessä pinossa oli ihania kuvia =)

Q, toivottavasti on vaan asiaan kuuluvia nippailuja eikä mitään vakavampaa!!

Jenni, tsempitykset teille syömisten kanssa!!! On kyllä raskasta kun syömisestä tulee vaikeaa. Aksulla on kanssa taas nyt joku syömättömyyskausi menossa ja ruoka menee alas itkun ja sirkustemppujen kanssa. Tai siis lämmin ruoka¿ maitoo ja hedelmäsoseita kyllä menis, mutta lämmin ruoka on ihan yök.

Kandikos oli miettinyt hoitoon jättämistä? Hanin kommenteista vaan päättelin =D Meillä Aksu on ollut alusta lähtien aina silloin tällöin mummulassa (ja toisessakin). Eka oli just esim. kauppareissun ajan tai sen ajan, että pääsin asioille muuten, mutta on sitten kyllä yökylässäkin ollut pienestä lähtien. Eka kerta oli Aksun ollessa kolme viikkoa kun me oltiin ystävien häissä. Aksu oli silloin mummulassa iltakuudesta seuraavaan puoleenpäivään. Hienosti meni yökyläily. Seuraava kerta sitten taisikin olla 4kk iässä, mutta sen jälkeen on ollut n. kerran kuussa yökylässä. Ja välillä ihan vaan siksi, että me ollaan saatu nukkua. Tää on toiminut meillä, mutta mun mielestä hoitoon kannattaa jättää sitten kun itse tuntee siihen olevansa valmis!!!

Mörötin ja Osse oli saanut nukkua pitemmät pätkät. Ihanaa!!! Sitä odotellessa¿

Napero, mä oon kanssa muutaman kerran pompannu keskellä yötä nappaamaan miehestä kiinni kun mies on kääntynyt ja mä oon sit luullu että Aksu lähtee liikkeelle, vaikka onkin sitten tietysti silloin nukkunut omassa sängyssään¿ =D

Burdelle isot tsempit asunnon kanssa!!!!!

Napero kyseli ollaanko reissussa. Ei olla vielä, mutta keskiviikkona lähdetään ja sitten oonkin puolitoista viikkoo nettipimennossa. Eli Lappiin suunnataan ens viikolla lomailemaan.

Uutta kotia täällä kovasti jo suunnitellaan. Avaimet saadaan heti kun Lapista kotiudutaan ja sitten päästään laittamaan paikkoja!! Sohva jo käytiin ostamassa =D

Aksu touhuilee entiseen malliin ja nukkuu yöt kolmen tunnin pätkissä edelleen¿

Pikku-milli & Akseli 10,5kk

Vierailija
13/14 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ku typy on niin hauskan näköinen! Ostin sille uusia leluja, ja nyt se pyörii tuolla lattialla väkkäränä, ku ei tiedä, millä leikkis ekana... :) Yhdessä vaiheessa se pääty Akateemisen muovipussiin. Olipa hyvä, et ostin Fisher Priceja. :D

Nyt pitää mennä, neitillä menee hermo...

Vierailija
14/14 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jo vähän viisaampana teidän jutuistanne.

Kiva kuulla Poppiksestakin pitkästä aikaa, ja teilläkin menee sitten mukavasti! Ihania kuvia Räpsystä, samoin Emmistä ja Iitulista :)

Onkos tuo TrippTrapp joku syöttötuolien mersu? :) Tässähän pitää meidänkin jo kohta alkaa tuolia katsella, meneekö se aika näin äkkiä :O

Jennillä vain jatkuu syöttöongelmat D:n kanssa :/ Toivotaan että se siitä vielä alkaa luonnistua.

Burdelle on peukut täällä pystyssä kämpän suhteen, ja samoin sun miehen töitten jatkumisen puolesta, ettei sun tarttis töihin mennä! bd

Kiva kuulla että Rumpali on alkanut nukkua kunnon päikkäreitä!

Quu, mullakin oli silloin alkuraskaudessa ikäviä jomotuksia ja vihlontoja mahassa. Eiköhän se ihan normaalia ole, toivotaan ainakin niin! Vai on sulla etovaa oloa, hmm, jospa nyt on tyttö tulossa ;)

Mukava kuulla Möröttimen ja Kassun kuulumisia :) Toivottavasti Kassu alkaa kiinteiden voimalla nukkua paremmin ja äiti saa levätä väsymystään pois.

Osse oli saanut nukkua mukavan unipätkän. Mäkin oon jo jonkin aikaa tassutellut Aleksin uneen jos herää ja syömisestä vain esim. tunti tai kaksi aikaa. Tutin avulla ja silittelyllä se onnistuu yleensä aika hyvin, toki jos näyttää levottomalta/kipeältä, nostan hetkeksi syliin tai tarjoan tissiä, tilanteen mukaan. Ja meillä siis nukutaan perhepedissä joten sikäli helppoa tuo silittely.

Napero, hieno juttu että lääkkeet on alkanu vaikuttaa ja yöt on rauhoittuneet.

Ai niin, se piti vielä mainita että Aleksi nukahti tänään itsekseen päiväunille mitä ei oo ikinä tapahtunut! Vein sen aamupäivällä pinnikseen kun oli väsyneen näköinen, ja ajattelin että olkoon nyt hetken yksikseen, tein jonkun homman nopsaan ja menin nukuttamaan niin tämä jo veti sikeitä unirätti silmillään :) Olisipa aina noin helppoa unille meno. Nukkuikin 1h 40min, tavallisen 45min sijaan, eikä herännyt itkuun niin kuin viime aikoina on tehnyt!

Viipero & Aleksi 4kk+ (tällä kertaa ulkona nukkumassa)