Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ilmoitatteko etukäteen niille, joiden luokse viette lapset virpomaan huomenna?

Vierailija
12.04.2025 |

Minusta olisi kohteliasta ilmoittaa joku suurinpiirtein kellonaika milloin virpojia tulossa? Tai itse ainakin toimisin näin jos olisi lapsia. Ajattelisin sitä toista ihmistä sekä lastani, että olisi mukava jos ihmiset tietäisivät olla kotona siihen aikaan kun tulemme. Omasta mielestä tämä juttu oli kiva lapsena ja nyt aikuisena myös olisi kiva jakaa tätä iloa lapsille niin hieman hankalaa kun en tiedä että pitäisikö nyt koko huominen päivä päivystää kotona sitten?!

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meilläpäin ei ole ollut virpomisperinnettä. Viime vuosina yksittäisiä kåynyt ovella, mutta ei mitään hajua minä päivänä moiseen pitäisi osata varautua

Huomenna. Palmusunnuntai.

Palmusunnuntaina ei mitään virvota vaan ensi lauantaina. 

Vierailija
42/61 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korkeintaan mummolassa ja tutuilla ihan turvallisuussyistä, ainakin jos ei tunne naapureita ennalta.

"Virvonta tai virpominen on ortodoksiseen uskoon kuuluva perinne, jossa pyhävaatteisiin pukeutuneena lapset palmusunnuntaina jumalanpalveluksesta tultuaan käyvät virpomassa sukulaisensa ja saavat palkkansa viikon kuluttua pääsiäissunnuntaina.

Pajunoksat siunataan pyhitetyllä vedellä palmusunnuntain aaton eli Lasaruksen lauantain vigiliassa. Siunattujen oksien kera lapset ja lapsenmieliset aikuiset menevät sukulaisten ja ystävien luo toivottamaan Jumalan siunausta tulevalle vuodelle. Siunaus tehdään usein lorumuodossa.[1][2][3]" WIKIPEDIA

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isompi suklaamunapussi maksaa nykyään helposti 7 euroa, yllätysmunat euron luokkaa kaikista halvimmissakin munissa. 7 euroa on monelle nykyään jo todella iso raha, ja sillä saa useamman päivän ruuat itselleen. Monella on taloudellisesti todella tiukkaa nyt eikä mihinkään extraan ole yksinkertaisesti varaa.

Vaihda kauppaa. Lidlistä sai kaksi pussia kohtuullisen kokoisia suklaamunia yhteensä 4,50.

Eikä kukaan pakota ostamaan juuri suklaamunia. Anna vaikka pääsiäisrakeita.

Minä voin antaa kaapista vanhentuneen euron sokeritopan. 🤣

Vierailija
44/61 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ilmoitan aina hyvissä ajoin ja kovaan ääneen kaikille naapuruston lapsiperheille, että meille pitää sitten tulla virpomaan tai olen ikuisesti hapan.

Vierailija
45/61 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En raaski enää edes itselleni ostaa suklaata kuin hyvin harvoin hintojen nousua takia. Menee omaan suuhun kalliit suklaat.

Vierailija
46/61 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meilläpäin ei ole ollut virpomisperinnettä. Viime vuosina yksittäisiä kåynyt ovella, mutta ei mitään hajua minä päivänä moiseen pitäisi osata varautua

Huomenna. Palmusunnuntai.

Palmusunnuntaina ei mitään virvota vaan ensi lauantaina. 

Teillä pohoojalaasilla on ihan omat tapanne. Pitäkää ne.

Vierailija
47/61 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En raaski enää edes itselleni ostaa suklaata kuin hyvin harvoin hintojen nousua takia. Menee omaan suuhun kalliit suklaat.

BMI?

Vierailija
48/61 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

BMI?

Lastesi BMI?

Vierailija
49/61 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maalaisjärkeä sopii käyttää.  Naapureille ei tarvitse ilmoittaa. Avaavat oven, jos haluavat ja ovat kotona. Sukulaisilta ja muilta tuttavilta tietysti kysytään sopiiko tulla. 

No tottakai. Itse tässä olen odotellut sisareni viestiä kun oletan että ilmoittavat. Haluaisin kuitenkin olla kotona ja antaa palkkiot lapsille. Ap

Kai sitten sisareltasi voit kysyä? Sanot, että olet menossa kauppaan tai ulkoilemaan myös , mitä nyt oletkaan tekemässä, että haluat tietää edes suuntaa-antavan ajan. 

No tässä on taustalla vähän se että aina se olen minä joka kyselee ja tiedustelee, oli asia mikä tahansa. Yhteislahjojen hankkiminen, syntymäpäivät ym. Kumminkin oletan että näissä tilanteissa se tiedottaminen kuuluisi mennä

No niin se on meilläkin, siskoni on se "tiedottaja" minä vain kuuntelen. Kun on se joka haluaa kaiken tietää tarkalleen mitä milloinkin tapahtuu. No minulla on ADHD eli unohdan äkkiä jos en heti pysty jotain tekemään 

Vierailija
50/61 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkin keksiä huomiselle jotain menoa koko päivälle, en aio olla kotona, koska en ole mikään ilmainen karkkiautomaatti kenenkään lapsille.

Ei tarvi minnekkään paeta eikä avata ovea.

Ei tarvitse, mutta ovikello häiritsee monella eläimiä, nukkuvaa vauvaa tai sitä nukkuvaa vuorotyöläistä, varsinkin jos ovella ramppaa paljon virpojia. Miksei omassa kodissa saa olla rauhassa?

Kytke ovikello irti sunnuntaina klo 10-17 ja saat olla rauhassa.

Mitä siihen auttaa se, kun ovea koputellaan, rynkytetään ja ryskytetään sen jälkeen kun ovikellon ääntä ei kuulu?

Ei minään päivänä vuodessa ole ok ryskyttää toisten ovea. Kuuluu ihan peruskäytöstapoihin opettaa se niille lapsillekin.

Voi sinua pikku höpönassua. Vai että oikein ryskyttävät, nuo kurittomat kakarat?

Muuta pois sieltä slummista.

Vierailija
51/61 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vielä ole pääsiäinen.

Ei niin, siksi huomenna virvotaankin.

Vierailija
52/61 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isompi suklaamunapussi maksaa nykyään helposti 7 euroa, yllätysmunat euron luokkaa kaikista halvimmissakin munissa. 7 euroa on monelle nykyään jo todella iso raha, ja sillä saa useamman päivän ruuat itselleen. Monella on taloudellisesti todella tiukkaa nyt eikä mihinkään extraan ole yksinkertaisesti varaa.

Vaihda kauppaa. Lidlistä sai kaksi pussia kohtuullisen kokoisia suklaamunia yhteensä 4,50.

Minulla on kaapissa yleensä ainoana makeana kuivattuja rusinoita. On halvempiakin kuin mitkään pääsiäisrakeet. 

Vierailija
53/61 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En avaa ovea kenellekään joka ei kysy, monelta sopii tulla virpomaan.

Vierailija
54/61 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

BMI?

Lastesi BMI?

Häh? Ovat aikuisia. En ole kysynyt kun ei ole koskaan ollut paino-ongelmia.

Vierailija
55/61 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kaapissa yleensä ainoana makeana kuivattuja rusinoita. On halvempiakin kuin mitkään pääsiäisrakeet. 

Mutta niistäkään et suostu luopumaan?

😂😂😂

Köyhää on.

Vierailija
56/61 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Voi sinua pikku höpönassua. Vai että oikein ryskyttävät, nuo kurittomat kakarat?

Muuta pois sieltä slummista."

Tässä asuinalueella on n. 300 000-500 000 e arvoisia omakotitaloja ihan vieressä. Ehkä itse lähetät sieltä slummista nämä kurittomat kakarat hakkaamaan toisten ovia kun et viitsi sen vertaa kersoja kasvattaa?

Vierailija
57/61 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta nuo virpomiset kuuluu tehdä vain sovitusti. Tuntemattomia ei saa häiritä. Ja suklaata ei tarvitse antaa. Voi antaa vaikka euron kolikon

Vierailija
58/61 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

BMI?

Lastesi BMI?

Häh? Ovat aikuisia. En ole kysynyt kun ei ole koskaan ollut paino-ongelmia.

Miten jonkun BMI sitten liittyy siihen, että omalla rahallaan ostaa sitä suklaata ja syö sen mieluiten itse, kuin että ostaa sitä jonkun muun tuntemattoman lapsille? Mikä tässä oli se BMI:n aihe?

Vierailija
59/61 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂😂😂

Köyhää on.

En, ne ovat minun rusinoitani, jotka olen ostanut omalla palkallani. En jaa mitään köyhäinapua omalta kotioveltani, kaupungin ruokajako on toisessa osoitteessa.

Vierailija
60/61 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂😂😂

Köyhää on.

Ei kaikki elä niin, että kaapit pursuaa sokerisia karkkeja ja suklaata vaikka muille jakaa. Ei se ole mitään köyhää, vaan terveellisiä elämäntapoja. Nimenomaan ne virpomiskarkit pitää ostaa erikseen, kun ne ei normaaliruokavalioon kuulu.