Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aloittelevan karppaajan epätoivo!! Voisko joku neuvoa?

Vierailija
14.03.2007 |

Aloitin karppaamisen muutama päivä sitten, mutta " sivuoireet" ovat aika häiritsevät... En tiedä kauanko jaksan niitä enää. Laitan ne tähän josko joku osaisi neuvoa mikä niihin auttaisi ja milloin menevät ohi (jos milloinkaan??):

- Pääkipu. Jatkuvaa. Tuntuu kuin joku paino olisi päälaen päällä ja joudun voimalla kannattelemaan päätäni ylhäällä. Buranaa kuluu reilusti.

- Pahanhajuinen hengitys ja paha maku suussa. Kuinka vahvasti muut haistavan tuon pahan hengityksen? Olen ruvennut välttelemään sosiaalisia tilanteita asian takia.

- Epätodellinen olo. Tätä on vaikea selittää, mutta jotenkin paikan ja ajan taju on heikkoa. Väsyttää. Tuntuu että vaan kahlaan eteenpäin päivästä toiseen hallitsematta elämääni.

Kuulostaako ollenkaan normaalilta vai pitäiskö vaan lopettaa karppaus ja todeta ettei se sovi mulle?? Kiitos jos joku jaksaa vastata!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahanhajuiseen hengitykseen auttaa se, ettet syö kaalia lainkaan nyt alkuun (kaali saa hengen haisemaan vaikkei karppaisikaan) ja porkkana taas on luomukeino hengityksen raikastamiseen.

Itse kyllä vetelen myös purkkaa kohtuudella. Pakkohan se on, kun töissäkin on käytävä.

Päänsärky sen sijaan on hoidettavissa korjaamalla ruokavaliotasi. Kerrohan hiukan mitä olet syönyt.

Enkä minäkään ole täysi karppi, mutta paino tippunut alle vuodessa n 10kg tälläkin tyylillä. Eli otan välillä viikon-parin intensiivijakson ja väliajalla syön " vain" vähempihiilihydraattisesti. Ts saatan syödä 1 perunan tai aavistuksen riisiä ruoan kanssa, mutta täytän lautasen myös aina isolla läjällä kasviksia/salaattia. Enkä suuremmin lisäile rasvaa ruokaani.

Vierailija:

En siis ole mitenkään äärikarppi, hiilareitakin tulee pikkusen syötyä (joku hedelmä sillon tällön, sokeroimattomia pastilleja oli pakko ostaa tän hengityksen haisemisen takia jne...). No mut kiva jos nää oireet tosiaan joskus loppuu, ajattelin et sinnittelen nyt viel viikon ja katon paraneeko olo. Mut tuleeko nää oireet joka kerta takas jos sortuu syömään hiilareita kertaluonteisesti? Ja kestääkö aina näin monta päivää?! ap

Vierailija
2/7 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

En siis ole mitenkään äärikarppi, hiilareitakin tulee pikkusen syötyä (joku hedelmä sillon tällön, sokeroimattomia pastilleja oli pakko ostaa tän hengityksen haisemisen takia jne...). No mut kiva jos nää oireet tosiaan joskus loppuu, ajattelin et sinnittelen nyt viel viikon ja katon paraneeko olo. Mut tuleeko nää oireet joka kerta takas jos sortuu syömään hiilareita kertaluonteisesti? Ja kestääkö aina näin monta päivää?! ap

Kertauksen vuoksi, jos haluat käydä läpi induktion, (joka ei ole välttämätön) olet ensimmäiset kaksi viikkoa max. 20g per päivä-hiilareilla ja siitä nostat vähitellen, noin 5g päivässä. Muistathan syödä tarpeeksi kasviksia? 20 grammaankin saat mahtumaan puoli kiloa matalahiilihydraattisia kasviksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla: Kaakaota (makeutusaineella), seesaminsiemeniä tai pähkinöitä ja rahkaa (maitorahka+kuohukerma+marjoja+makeutusaine).

Lounas: Esim. lohikeitto tai lihaisa salaatti (opiskelijaruokalassa), juomana mehu tai kevytmaito

Päivällinen: Esim. lihapullakeitto, wilhelm-makkaraa+kasviksia tai dippikasvikset (paprika, porkkana, kurkku, kesäkurpitsa)

Ja lisäksi olen syönyt jonkun verran juustoa ja pähkinöitä ja juonut kahvia.

Onko joku asia täysin pielessä?

ap

Vierailija
4/7 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee pääkipua aina kun lopetan sokerin syömisen,

siis tulee ihan kunnon vieroitusoireet.

Helpottavat yleensä parissa päivässä (sokeri on sen verran vahva huume, että aina välillä repsahdan...)

Muista juoda paljon paljon vettä ja lisää ruokavalioosi vaikka marjoja tai viipale täysruisleipää

Vierailija
5/7 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli TÄYSIN samat tuntemukset. Ei välttämättä tarvi edes olla hiilarit nollassa ja tuskin se on edes mahdollista? Mä yritin hyvän alun saadakseni pitää hiilarit alle 20g/vrk ja sekin oli jo aika tiukkaa. Elimistö se vaan opettelee pois hiilareista, sun oireet on ihan kuin jostain oppikirjasta. Ei kestä montaa päivää. Kohta tulee tilalle ihanan kevyt ja energinen olo.

Nähtävästi ketoosiin olet ainakin päässyt, kun kerran huomaat hengityksen haisevan. Sekin vaiva poistuu alun jälkeen.

Mulla karppausta reilu vuosi takana ja hyvin menee. Onnea valitsemallasi tiellä, olet tehnyt hyvän valinnan!

Vierailija
6/7 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
7/7 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sorrut syömään hiilareita, seuraus on ainakin mulla jumalaton väsymys ja turvotus. Mitään tuon alun kaltaista en ole aloituksen jälkeen kokenut.

Vierailija:

Mut tuleeko nää oireet joka kerta takas jos sortuu syömään hiilareita kertaluonteisesti? Ja kestääkö aina näin monta päivää?! ap