Amazon ja tullit
Tilasin viime viikolla tuotteita Amazonista ja ne tulevat parissa viikossa. Ovat vielä USA:saa. Tuleeko tullien ja vastatullien vuoksi vielä jotain lisämaksettavaa? Veloittaako Amazon sen kortiltani?
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Olisit tilannut Euroopasta
Saksan, Britannian ja Ruotsin Amazonista ei pysty tilaamaan suomeen sillä Amazonin mukaan toimitus ei onnistu logistisista syistä kun on Itämeri välissä. Ainostaan Amerikan Amazon on ainoa joka sallii tilata toimituksella Suomeen asti.
mitähän höpötät, Juuri on itselleni tulossa paketteja saksan amazonista.
Amazonissa esim saksassa ja muissa on pientoimittajia jotka ei lähetä ulkomaille, nämä on kaikissa versioissa. Kannattaa katsoa aina kuka on toimittaja jos on itse amazon niin kaikella todennäköisyydella suomeen lähetetään.
Ainoastaan toivon että tunkisivat tuo stanan UPS:in pois toimittajista. Heidän pakettien toimitus on oikeaa lottopeliä.
Tullimaksujen lisäksi tulee joku postin käsittelymaksu. Sun pitää itse tehdä tulliselvitys ja ilmoitus postiin ja maksaa ne erikseen itse, kun paketti on tullut Suomeen. Siitä tulee sulle ilmoitus. Tullin sivuilla on ohjeet.
Amazon.de kannattaa tilata ilman tullia. Joskus tavara tulee eu:n ulkopuolelta ja silloinkin saapuu ensin saksaan ja siitä suomeen, näin vältyn tulleilta.
Olisit tilannut Euroopasta