Kannattaako tilata ikkunanpesu kotiin? Onko se rahan arvoista?
Ikkunoiden peseminen on tympeää hommaa ja just katselen noita meidän likaisia ikkunoita, joille tarttis tehdä jotain. Olispa ihana tilata tänne meille ikkunanpesijä, joka tulis ja pesis ikkunat.
Millaisia kokemuksia teillä on ostopalveluna tehdystä ikkunanpesusta, paljonko se on suurinpiirten maksanut minkäkokoiseen asuntoon (hinnoittelu per ikkuna?) ja suosittele pk-seudulta tekijää.
Kommentit (20)
Kaikkea voi ostaa jos ei itse halua tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Siivousliikkeillä kyllä yleensä näkyy hinta jo netissäkin. Ikkunanpesu per tunti on kalliimpaa kuin muu kotisiivous.
Täällä n. 40 e h tunti. Syksyllä oli nopea pesijä, hönellä oma kärcher mukana, 3 tuntia kerrostaloasunnon 3 huoneen ikkunat.
Aika kauan kyllä meni, vai montako ikkunaa teillä on per huone?
Osta mielummin ikkunanpesurobotti.
Tilasin viime kesänä, firmaa en muista. 40€ tunti oli hinta ja lopputulos oli ensiluokkainen. Aion tehdä saman tänä vuonna.
🇺🇦🇮🇱
Kyllä kannattaa urakka tilata, jos itse ei pysty, ehdi tai jaksa. Minä olen tilannut usein muuton yhteyteen. Vanhan asunnon siivous myös, esim. kylpyhuone. Muuton pakkaaminen, ym. vie yllättävän paljon voimia vanhemmalta ihmiseltä.
Kaksion ikkunapesut ovat olleet siinä 100 euron luokkaa. Kannattaa teettää yksi tunti. Ja voi olla, että osa ikkunoista on jotenkin hankalia (isoja, vaikea avata, sälekaihtimet, ...).
Kotitalousvähennyksellä voit kuitata aika paljon.
Tietysti kunkin taloudellinen tilannekin ratkaisee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siivousliikkeillä kyllä yleensä näkyy hinta jo netissäkin. Ikkunanpesu per tunti on kalliimpaa kuin muu kotisiivous.
Täällä n. 40 e h tunti. Syksyllä oli nopea pesijä, hönellä oma kärcher mukana, 3 tuntia kerrostaloasunnon 3 huoneen ikkunat.
Kaikki puhuvat siivoojien arvostuksesta mutta jos työstä pitäisi jotain maksaa, siihen loppuu arvostus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteensä neljä avattavaa kolmikerroksista ikkunaa sälekaihtimilla ja kylpyhuoneen 50 centtinen samanlainen kyllä lisäksi.
Edellinen ikkunanpesijä käytti 5 tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nopea mielestäni oli. Oli halvin ikkunanpesu kun olen kuutisen vuotta pesettänyt. Sälekaihtimetkin pesi hyvin ikkunanvälistä. Ja siis kolme lasia, ulkolasi, keskilasi, sisälasi.
Millä perusteella valitsitte ikkunanpesufirman, oliko se hinta/tunti vai joku laskettu tarjous.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siivousliikkeet veloittavat kolmesta tunnista vaikka työ kestäisi vähemmän aikaa. Näin ainakin silla firmalla, jota olen käyttänyt.
Jos et halua tai voi tehdä jotain asiaa
ja sen tekeminen on tärkeää
pakollista
tai hyödyllistä
eli tärkeää
no ihan sama
niin voit aivan hyvin tilata palvelun. Ei ole niin suuri asia
että täytyy pitkin palstoja pohtia
minä en ole ikimaailmassa
maalannut seinää
tiedän järjen kanssa
että se on helppoa
mutta olen lyhyt ihminen
ja vaikka telaan saisi lisää pituutta
en usko sen riittävän
ja jos riittäisikin niin okei
mutta en silti mielelläni maalaa seinää
koska koen että se on asia
joka on helppo, mutta...
niin moni asia voi mennä pieleen
jos aloittaa nollasta.
Kyllä vain ja jos olet rintava nainen niin kannattaa katsoa ikkunanpesijän mehukkaat paljastukset elokuva.
Minä kun lähden maalaamaan seinää
onnistun varmaan kaatamaan maalit pitkin lattioita
tekemään epätasaista jälkeä
tai jotain muuta typerää.
edelleen tajuan
että seinän maalaaminen ei ole rakettitiedettä
mutta jotenkin koen, että minun kannattaa pysytellä
sisustamisessa, jonka taidan vaikka unissani.
maalatkoon he, joilta se käy vaikka unissaan
Kerran tilasin, en tilaa enää. Toi ison koiransa mukanaan niin, etten voinut omaa pikkukoiraani pitää työn aikana asunnossa... ja alunperin myöhästyi tunneilla koska koira oli karannut. Työ kesti kolmanneksen arvioitua kauemmin, eikä saanut kaikkea edes tehdyksi. Lisäksi esim. ikkunapuitteet jäi kokonaan pyyhkimättä mikä olisi ollut todella oleellinen pointti kun kerrankin yläkerran ikkunat avataan ja ulkopuitteisiin pääsi käsiksi... Korkeimmalla olevista ikkunoista sanoin itse suosiolla ettei tarvitse edes yrittää. Eihän hänellä luonnollisesti ollut ratkaisuja päästä korkeammalle vaan se olisi ollut asiakkaan tehtävä järjestää. Eli itselle jäi lähes 400 e laskun lisäksi vielä ikkunanpesua pariksi tunniksi ja ikkunan puitteiden pesut. Kyllähän ne pestyt ikkunat kiilsi, mutta kun mieli jäi kokonaisuudesta vähemmän hyväksi ei sekään ollut rahan väärtti. Mutta opin etten tilaa pesua enää ulkopuolisilta ja muutenkin ulkopuolisten tilaaminen jatkossa täytyy harkita todella huolella jos se voi olla tuollaista.
Vierailija kirjoitti:
Jestas että meni kauan, olipa hidasta ja kallista.
Terveisin ikkunoita ammatikseen pesevä.
Opiskelijatytöt pesee kun 20€ lyö käteen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kannattaa urakka tilata, jos itse ei pysty, ehdi tai jaksa. Minä olen tilannut usein muuton yhteyteen. Vanhan asunnon siivous myös, esim. kylpyhuone. Muuton pakkaaminen, ym. vie yllättävän paljon voimia vanhemmalta ihmiseltä.
Kaksion ikkunapesut ovat olleet siinä 100 euron luokkaa. Kannattaa teettää yksi tunti. Ja voi olla, että osa ikkunoista on jotenkin hankalia (isoja, vaikea avata, sälekaihtimet, ...).
Kotitalousvähennyksellä voit kuitata aika paljon.
Tietysti kunkin taloudellinen tilannekin ratkaisee.
Omavastuu on 150€ ja vähennys on enää 35% työnhinnasta eli muutamia kymppejä
Ei se kannata vaan joudut maksamaan siitä pesusta. Ratkaisu on peittää ne ikkunat esim. verhoilla niin sitten niitä ei joudu pesemään.
Mulla on kotona yli 100 ikkunapintaa pestävänä. Onneksi olen siivouksen ammattilainen,intoa on ja hyvät välineet. On isoa lasipintaa ja pientä. Säleverhot liki kaikissa. Sanoisin et aikaa niihin menee mulla yhteensä ehkä 5 tuntia jos sitäkään. Yhtenä päivänä pesen alakerran ikkunat,yhtenä päivänä yläkerran ikkunat. On kukkia,pöytiä,sohvaa,tietokonetta ja kaikkea tiellä, oman käden jälki ja lopputulos,sitä voi ihastella.