Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kahvi on alkanut maistua pahalta

Vierailija
07.04.2025 |

Yhtäkkiä kahvi on alkanut maistua pahalta. Jokapaikassa, kotona, töissä, kahvilassa. Ei siis ole kyse likaisesta keittimestä tai kahvilaadusta koska jokapaikassa sama juttu. En myöskään ole raskaana koska olen mies. Mistä tällainen mahtaa johtua?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kahvin laatu on laskenut huomattavasti ainakin Suomessa. Olen tykännyt Pauligin kaupunkikahveista ja nyt viimeksi ostetut New York kahvit haisseet ja maistuneet pahalta. Ihan kuin joisi jotain halpaa ja palanutta kahvia. 

Vierailija
22/29 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ne pavutkin näyttivät pienemmiltä ja tummemmilta kuin yleensä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomannut saman. Keitin on pesty, olen terve ja yrittänyt kokeilla erilaisia kahveja. Kaikissa tulee sellainen paha maku. En tiedä onko nyt huono satokausi vai siirrytty enemmän johonkin massatuotantoon mikä näkyy laadussa. Tämä mutuilua.

Vierailija
24/29 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kahvin laatu on laskenut huomattavasti ainakin Suomessa. Olen tykännyt Pauligin kaupunkikahveista ja nyt viimeksi ostetut New York kahvit haisseet ja maistuneet pahalta. Ihan kuin joisi jotain halpaa ja palanutta kahvia. 

Olen huomannut saman Juhla Mokassa ja Kulta Katriinassakin.

Vierailija
25/29 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronan jälkeen kahvi on maistunut oudolta

Korona ensimmäinen veikkaus. 

Toinen, oletko aloittanut esim. Ozempicin?

Vierailija
26/29 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotona keitetty kahvi vielä menettelee, mutta kahviloissa saa harvoin hyvää kahvia. Joko se on laihaa litkua tai kitkerää tervaa.

Viimeksi kun kävin kahvilassa, en pystynyt juomaan kuppia loppuun. Kysyin tiskillä oliko se arabicaa vai robustaa. Se oli robusta-kahvia. En pidä siitä kahvista. Toki siellä myytiin tummempipaahtoista kahvia kuin itse juon kotona. Olen tottunut vaaleapaahtoiseen ja se tuntuu sopivan Suomen veden laatuun.

Vierailija
27/29 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotona keitetty kahvi vielä menettelee, mutta kahviloissa saa harvoin hyvää kahvia. Joko se on laihaa litkua tai kitkerää tervaa.

Kävin hiljattain pitkästä aikaa kahvilassa ja oli kyllä pettymys. Ei ollut koko putiikissa tummapaahtoista kahvia. Mitä hittoa?

Vierailija
28/29 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä lukiessa muistin juuri, että pari nviime vuoden aikana on kerrottu heikoista kahvisadoista, koska kahvia viljelevissä maissa on ollut ilmastonmuutoksen aiheuttamia muutoksia. Kuivuutta tms.  Voi olla, että uutisissa kerrottiin myös kasvitaudeista. Tämä aiheuttaa myös kohonneita hintoja.

Vierailija
29/29 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

JuhlaMokka on nyt JuhlaMoskaa.