Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

äitiysliiveistä

14.03.2007 |

Laskettu aika alkaa kovasti tässä lähestymään ja ilmeisesti jo synnärille olisi hyvä ottaa imetysliivit mukaan? Osaisiko kukaan neuvoa mistä löytyisi hyviä ja hyvännäköisiä liivejä? Onko ylipäänsä järkevää ostaa erikseen imetysliivejä vai pärjäisikö kuitenkin tavallisilla esim. edestä avattavilla liiveillä?

Otan kiitollisena vinkkejä ja kokemuksia vastaan :)

Aino, 36+4

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse katselin niitä mammavaateliikkeistä ja stokkalta/marketeista. Muistaakseni mulla on Anita -merkkiset liivit. Oon ollu tosi tyytyväinen. Liivit ois hyvä käy ostamassa noin pari viikko ennen synnytystä, sillon osuu koko varmaan oikeaan, ainakin itsellä osui. Ennen raskautta kuppikoko oli 85c ja nyt 80e...

Mutta ehottamasti oon sitä mieltä, että kantsii ostaa liivit ennen synnytystä, sillä rinnat paisuu ja on hankala olla tiukoissa liiveissä! Ite käytin niitä jo ihan viimesillään ollessani ja otin laitokselle mukaan.

Vierailija
2/9 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostaa jo ennen synnytystä.

Itsekin ostin imetysliivit jo raskauden loppuvaiheessa koska kaarituelliset liivit olivat aika tukalat päällä. Samat liivit mahtuivat synnytyksen jälkeenkin, vaikka maidonnousu kasvattikin rintoja. Mulla on Triumphin ihan normaalit yksiväriset imetysliivit. Ei nää nyt kovin " nätit" oo, mutta tosi hyvät päällä ja kätevät kun ovat jonkun verran joustavaa materiaalia ja mahtuivat päälle sairaalassakin maidonnousun aikaan jolloin rinnat oli kuin jalkapallot =)

Näitä liivejä löytyy täältä päin melkein joka kaupasta, mutta jos haluaa vähän erikoisemmat ja nätimmät niin joutuu luultavasti menemään ihan alusvaateliikkeeseen joissa hinnat sitten vähän kalliimmat. Itselläni oli ongelmana aika iso koko ja sopivia ei meinannut löytyä mistään, mutta kyllä niitä on suht hyvin tarjolla jos kuppikoko on D tai pienempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostamaan synnärille mukaan sellaiset pehmoliivit, jotka ovat ilman hakasia ja luukkuja. alareuna vaan nostetaan ylös ennen imetystä. esim. tällaiset http://www.babyidea.fi/imetys/carriwell/comfort.html noissa on vaan yksi huono puoli, että ne nyppääntyy aika nopeesti, mutta jos ei siitä välitä, niin ovat mukavuudeltaan aivan huippuluokkaa alussa, kun tissit ovat nousseesta maidosta ihan kipeinä. ja varsinkin yöllä ehdottomat! suosittelisin ostamaan vasta myöhemmin sellaiset läpälliset, kun näkee, miten isoiksi ne tissit kasvaa...se muodon- ja koonmuutos nimittäin oli mulle ainaki melkoinen järkytys aina pienirintaisena olleena! helposti voi ostaa liian pienet, jotka ovat sopivat esim. vaikka vasta imetyksen loppuvaiheessa...

Vierailija
4/9 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kävin (suunnilleen noilla viikoilla kun sinä oot nytte) ihan kunnon liiviliikkeessä. Päädyin kanssa noihin jo mainittuihin Anitan liiveihin.

Mutta kun kokoa oli silloin ihan mahotonta tietää, niin kiva myyjä kirjoitti mulle lapun johon laittoi ne eri koot mitä kokeiltiin ( ja mallit tietty myös ). Sitte synnärillä löin lapun miehen käteen ja passitin sen hakemaan ne oikean kokoiset ku maito nousi.

En oisi mitenkään osannut ostaa oikean kokoisia etukäteen. Ja ukkokullan voi lähettää sitten kotiutumisen jälkeen hakemaan ne toiset ja kolmannetkin (kun jo tuntee reitin *hih*)

Painotan myös sitä, että hyvästä palvelusta kannattaa maksaa - nyt hiukan kehun helsinkiläistä Wiipurin erikoiskorsettiliikettä. Tosi hyvä ja ehdottomasti asiantunteva palvelu :)

Toivottavasti tämmöisestäkin vinkistä on apua...

nallukka

Vierailija
5/9 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen imetysliivien hankintaa - on ne vaan niin kätevät käytössä verrattuna tavallisiin! En sitten tiedä, miten edestäavattavien kanssa on, mutta hyvät imetysliivit ovat kyllä hintansa väärtit. Ei ole mua ainakaan kertaakaan harmittanut, että sijoitin niihin 3x39¿.

Bravado oli merkki, josta itse pidin ihan mielettömästi! Laadukasta puuvillaa (joukossa elastaania), joka ei nyppyyntynyt YHTÄÄN aktiivisessa käytössä. Minulla oli ko. liivejä kolmet, ja pidin päivin öin pelkästään niitä koko imetystaipaleeni ajan (8kk). Pesin liivejä ahkerasti ihan 60 asteessa ja kuivasin kuivausrummussa - pitivät mallinsa hyvin. Bravadoja on kai useampaakin mallia, mutta itse ihastuin toppimalliseen, joka oli todella tukeva - kunhan muistaa vaan ostaa tarpeeksi napakan koon! Hinta oli muistaakseni 39¿ Helsingin Kampin Bebesissä. Ja vaikka itse kävin ostamassa ne vasta synnytyksen jälkeen, ovat nuo liivit kuitenkin sellaiset, jotka kuitenkin voi ostaa ennenkin, vaikkei ihan sitä maitotissin kokoa tietäisikään.

Onnea odotuksen loppumetreille, synnytykseen ja imetystaipaleelle!

Suosittelen L Ä M P I M Ä S T I

annelie

Vierailija
6/9 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on uskottava ja lähdettävä liiviostoksille :) Tosiaan aika vaikea arvailla sitä oikeaa kokoa. Ei ainakaan näillä nykyisillä mitoilla taida kannattaa liivejä sovitella, nyt nimittäin vielä b-kuppi. Saa nähdä kuinka muhkeiksi nämä muodot sitten muuttuvat...

Aino

Vierailija
7/9 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse esikoista odottaessa kävin ostamassa edulliset liivit etukäteen. Käytin niitä jo synnärillä (öisinkin) kun nännit oli niin herkät ja rinnat kipeät. Mutta lähtiessä synnäriltä kävin ostamassa kahviosta toiset kalliimmat liivit mitkä olikin tosi hyvät. Ainakin Naistenklinikalla nykyäänkin niitä myydään.

Toisen ja kolmannen kanssa en käyttänyt liivejä synnärillä lainkaan, enkä juuri kotonakaan eka viikkona. Huomasin että rinnat kuitenkin pysyvät vähemmän kipeinä kun ne ovat valtoimenaan. Alussa ei kuitenkaan itse niin paljon harrasta " liikuntaa" että liivittömyydestä mitään haittaa olisi. Saavat nännitkin paremmin ilmakylpyä. Kunhan muistaa levittää Lansinoh-rasvaa säännöllisesti. Huomasin että liivit hautovat nännejä ja ilman on siis parempi.

Mutta jos jotkut haluat hankkia etukäteen niin ainakin Triumphilla on aikasemmin ollut sellaisia tosi joustavia ja ohuita imetysliivejä. Eikä niissä ollut kaaritukiakaan. Ne siis antaa enemmän joustoa koon suhteen, eikä ole niin tarkkaa. Viikon-pari synnytyksen jälkeen kannattaa sitten ostaa vähän tukevammat ja istuvammat (kun jo itse kauppaan kykenet).

Vierailija
8/9 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli en tiedä missä päin asut, mutta itse ostin kahdet liivit vasta kätilöopiston kahviosta (25¿/kpl), kun neiti oli jo syntynyt ja kotiinlähtö lähestyi ja ainakin itse olen niihin ollut ihan tyytyväinen, ovat ajaneet asiansa=) ihan siis sellaisia perus valkoisia liivejä. Minä selvisin nimittäin odotus ajan ihan normaaleilla liiveillä, eikä siis ollut tarvetta vielä niille siinä vaiheessa.

nani ja pikku neiti 4kk

Vierailija
9/9 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voihan niitä sitten käyttää imetyksen loputtuakin jos eivät täysin kulahda...Esikoista imetin 2v4kk ja nyt on pikkukakkonen 4kk. Itsekin mietin että mitähän liivejä ostais kun ovat nuo esikoisen aikaiset tosi kulahtaneita. Aluksi mäkin käytin niitä Babyidean Comfort-toppeja. Tarkoituksenaan pitää liivinsuojat paikoillaan, sillä kauheesti ei tukea tarvinnut kun ei lenkkeiltyä tullu. Bravadot on ja sitten ne perus Triumfit ja parit Kappahlin kaarituelliset(ihanat, mutta en suosittele alkuun sillä kaarituet painavat helposti). Anitoja kehuttiin jo, täytynee katsoa miltä ne näyttävät jos joskus selviän lasten kanssa johonkin liikkeeseen...Kaikissa on puolensa. Toppimalliset on helppoja ja mukavia, muttei välttämättä kauheen tukevia ja painijanselkäiset saattavat näkyä avonaisista kaula-aukoista. Hyvä jos liivejä saa pestyä 60 asteessa, lähtee maitotahrat ja hienhaju. Itse ainakin olen imetyksen ensikuukaudet hikoillut tosi runsaasti.