USEAMMAN pienen lapsen kotiäidit tai yh:t. Miten saatte
päivät kulumaan?
Kotityötä on kyllä riittämiin, mutta noin muuten.
Itsellä on 3 pientä lasta joista 2 lähes täysin autettavaa ja vaipoissa vielä. Ulkoilemme lähinnä aamupäivisin, vajaa 2 tuntia. Vauvan saa silloin nukkumaan aamupäiväunia vaunuissa (ainakin useimmiten). Mies tekee pitkää päivää ja tulee illallla vasta 19-20-välillä kotiin, ja iltaisin emme ole menneet ulos kun en oikein viitsi nukuttaa vauvaa pitemmille unille enää myöhempään kun sitten ne unet on yöstä pois.
Kesällä tietenkin ulkoilemme enemmän, mutta tämä kuravaateralli vie kyllä mehut musta niin, etten sitä monta kertaa päivässä jaksa tehdä.
Puistotkin on taas tyhjentyneet ihmisistä, joka keväinen ja syksyinen ilmiö näin pahimpaan kura-aikaan täälläpäin. Juttukaveria ei löydä sieltäkään, taloyhtiössä asuu vain ikääntyneitä ihmisiä, joten vanhin lapsista ei saa lapsiseuraakaan pihapiiristä. Äidin viihdytystaitoja kaivataan siis..
montako kertaa päivässä ulkoilette kurailmoilla? Ja montako lasta?
Miten jaksatte henkisesti tätä kotona tehtävää työtä?
Kommentit (10)
Vauva kun nukkuu 2-3 kertaa päivässä, niin siinä ei sitten oikein perhekerhoihin ja muihin rientoihin tule lähdettyä. Tämä vauvavuosi menee aika kotipitoisesti yleensäkin.
Jotenkin ne päivät vaan menee, ulos mäkin haluisin enemmän kuin mitä nyt tulee käytyä.
olen tajunnut nämä kosteussuojatut vaatteet. Olemme ostaneet Jonathanin haalareita niin eivät ole niin kamalan kalliita. IHANAA, kun ei enää tarvitse pukea kuriksia.
Välillä on kyllä aika pitkääää, vaikka työtä ja tekemistä onkin, silti.
Tuo ap:n teksti on tuttua! Mulla on myös kolme lasta, kaksi aivan pientä ja yksi vähän isompi. Ihania ovat, mutta näin kurakelillä menee välillä hermot pukemiseen. Mies on joka ilta vähintään klo 18 töissä, joten joka ilta ei mekään ulkoilla.
Mulla on tapana kutsua kavereita, joilla on myös pieniä lapsia, kylään ainakin kerran viikossa. Lisäksi onneksi meillä on tuttuja myös päivällä kotona ihan tässä lähellä, ja heidän kanssa nähdään kerran pari viikossa puistossa.
Viikonloppuisin näen itse kavereita ja mies nauttii lasten seurasta.. Meillä ei oikein ole innostunutta hoitoapua, että päästäisiin kahdestaan mihinkään. Lisäksi rakastan kaikenlaisia käsitöitä, mitä yritän vääntää joka välissä!
Inhosin niitä itse lapsena, onneksi enää ei ole niin alkeellista.
Mutta kysymykseesi: käymme kahdesti viikossa kerhoissa. Mutta tylsää on minullakin, vain kaksi pikkuista lisäkseni eivätkä osaa edes puhua vielä!
Ei oikein ole sellaisia tuttuja joita iltakyläänkään käskisi. Mun äiti on meillä vkonloppuisin, että saan edes jotain tehtyä tai jossain käytyä yksinkin. Viikot vaan tuntuu monesti pitkältä ajalta odotella sitä viikonloppua..
ap.
Vierailija:
Tuo ap:n teksti on tuttua! Mulla on myös kolme lasta, kaksi aivan pientä ja yksi vähän isompi. Ihania ovat, mutta näin kurakelillä menee välillä hermot pukemiseen. Mies on joka ilta vähintään klo 18 töissä, joten joka ilta ei mekään ulkoilla.Mulla on tapana kutsua kavereita, joilla on myös pieniä lapsia, kylään ainakin kerran viikossa. Lisäksi onneksi meillä on tuttuja myös päivällä kotona ihan tässä lähellä, ja heidän kanssa nähdään kerran pari viikossa puistossa.
Viikonloppuisin näen itse kavereita ja mies nauttii lasten seurasta.. Meillä ei oikein ole innostunutta hoitoapua, että päästäisiin kahdestaan mihinkään. Lisäksi rakastan kaikenlaisia käsitöitä, mitä yritän vääntää joka välissä!
Me käydään avoimessa päiväkodissa ja asukaspuistossa. Jommassa kummassa kerran päivässä. Juttuseuraa minulle ja leikkiseuraa lapsille.
Meillä ainakin lapset niin rapaisia, ja märkiä kun tuolla konttaavat ja leikkivät että ei ole muuta mahdollisuutta kuin kurahousut.
Vierailija:
Inhosin niitä itse lapsena, onneksi enää ei ole niin alkeellista.Mutta kysymykseesi: käymme kahdesti viikossa kerhoissa. Mutta tylsää on minullakin, vain kaksi pikkuista lisäkseni eivätkä osaa edes puhua vielä!
Vierailija:
Me käydään avoimessa päiväkodissa ja asukaspuistossa. Jommassa kummassa kerran päivässä. Juttuseuraa minulle ja leikkiseuraa lapsille.
Voi olla, että ajan kanssa alkaa tylsistyttämään, mutta tällä hetkellä ei ole ajankulutusongelmia. Jos jotain aikaa lapsilta liikenee niin luen tai roikun netissä tai suunnittelen tulevia. Siis mietin mitä kaikkea teenkään sitten kun pystyn...