Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumma palsta kun joka kirjoitusvirheeseen puututaan tai

Vierailija
17.09.2008 |

mutta täällä on niin paljon hyvää, että älä ole pikkumainen ja välitä niistä pikkumaisista ihmisistä!

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten vain viisastellaan.

Onko elämä todellakin noin pikkumaista? Että ihan kaikkeen jaksatte vinoilla.

Vierailija
2/14 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaisen ihmisen kirjoitukseen, joka ei osaa edes omaa äidinkieltään kirjoittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoittaa vahingossa "laspet", kun pitäisi kirjoittaa "lapset". Siihen sitten puututaan, että joku kirjoittaa "enään" tai "itsekkään", koska se ei ole kirjoitusvirhe, vaan silkkaa sivistymättömyyttä.

Vierailija
4/14 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä asiaa.

Sivistetään toisiamme, ei oteta liikoja nokkiimme.

Jotkut kun ovat peruja murteesta.

Vierailija
5/14 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoittaa vahingossa "laspet", kun pitäisi kirjoittaa "lapset". Siihen sitten puututaan, että joku kirjoittaa "enään" tai "itsekkään", koska se ei ole kirjoitusvirhe, vaan silkkaa sivistymättömyyttä.

Nelonen ei tehnyt muuten kirjoitusvirheitä, mutta ilmeisesti ajatus on katkennut kesken kirjoituksen.

Vierailija
6/14 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voevoe :)

No eipä kyllä mua haittaa, jos joku täällä av:lla pitää sivistymättömänä "kirjotusvirheitten" takia.. Voidaan sitten verrata opiskelu- ja työmenestystä ja pohtia kuka oikeasti on sivistymätön. Mikäli sillä nyt on jotain merkitystä.

Vierailija
7/14 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidinkieltään. Ja se ei tarkoita vahintossa tehtyjä näppisvirheitä, vaan juuri noita "enään"-tapauksia. Kirjoittaja antaa väkisinkin itsestään yksinkertaisen kuvan, mikä ärsyttää ja sitten kommentoijat ärsyyntyvät, eivätkä kiinnostu itse aiheesta ollenkaan.

Vierailija
8/14 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä sivistymättömyyttä on olla kommentoimatta itse aiheeseen vaan puututaan pelkästään pieniin kirjoitusvirheisiin tai ajatuskatkoksiin..

Naurettavaa, että tällaisesta pitää kättä vääntää :)

Vierailija
9/14 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

entä sitten, jos viestin kirjoittaja ei ole koulutettu ja kirjallisesti lahjakas?? Tänne ei ilmeisesti ole muuten tervetullut? Muistutan, että tämä on vauva -lehden keskustelupalsta, jonne enimmäkseen äidit kirjoittelevat. Ja meitä äitejä ja tulevia sellaisia on monenlaisia :)

Vierailija
10/14 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että yhdyssanat kirjoitetaan yhteen.

Vierailija
11/14 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun kirjoitusvirheeseen ainakaan koskaan ole puututtu.

Et yhäkään ymmärtänyt pointtia. Jos joku tekee avauksen: "Mitä vaatteita mukaan Thaimaaseen", niin monia ei kiinnosta kommentoida aihetta, kun ärsyttää niin paljon avauksen tekijän typeryys. Thaimaaseen ei ole kirjoitusvirhe, vaan kertoo ihmisestä, että tämä ei ainakaan liiemmin rekisteröi ulkomaailmaa, kun ei tähän päivään mennessä ole bongannut sitä tietoa, että oikea muoto on "Thaimaahan".

Mun mielestä sivistymättömyyttä on olla kommentoimatta itse aiheeseen vaan puututaan pelkästään pieniin kirjoitusvirheisiin tai ajatuskatkoksiin..

Naurettavaa, että tällaisesta pitää kättä vääntää :)

Vierailija
12/14 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meistä ovat peruskoulun käyneitä. Jos on ollut tunneilla yhtään mukana, on varmasti oppinut kieliopista perusasiat. Ei ole liikaa vaadittu, että osaa vaikka yhdyssanojen kirjoittamisen yhteen tai osaa käyttää isoa alkukirjainta tarvittaessa. Myös välimerkkien käyttö opetetaan jo alakoulussa ja opetusta jatketaan yläasteella.

Ei ole mikään puolustus, ettei ole korkeasti koulutettu eikä siksi osaa kielioppisääntöjä. Eikä puolustuksesta käy sekään, että on äiti tai tuleva äiti. Hekin ovat koulunsa käyneet.

Ellei osaa sellaista perusasiaa kuin kirjoittaminen, antaa todella huonon kuvan kirjoittajasta ja hänen asiansa jää piiloon kaikkien virheiden taakse.

Miltä näyttää täynnä virheitä oleva työhakemus? En palkkaisi kirjoitustaidotonta, se on silkkaa välinpitämättömyyttä.

Vierailija
13/14 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei saa niin asiallisia vastauksia kuin haluaisi. Jos ei kerta itsekään kirjoita asiallisesti, niin miksi odottaa asiallisia kommentteja?

Itse olen kirjoittanut lukuisia avauksia av:lle parin viime vuoden aikana, eikä kertaakaan ole tullut "haukkumista". Olisiko syy se, että käytän selvää ja virheetöntä suomen kieltä?

Ja ei muuten pidä paikkaansa, että tämä olisi jotenkin erikoinen palsta siitä, että puutteelliseen kieleen puututaan: joka palstalla saa ns. paskaa niskaansa, jos kirjoittaa surkeasti.

Vierailija
14/14 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kielen kieliopin suht hyvin. En silti välttämättä laita viesteihini aina isoja alkukirjaimia tai pilkkuja. Mielestäni nettisivujen kielioppiin ei tarvitse panostaa, eikä virheitä korjailla, koska viestit elävät vain hetken, ovat epävirallisia, ja koska ne kirjoitetaan nimettömänä, ei mainekaan mene! (joo, huono virke tuo viimeinen):)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi