Miten puhelimen kameralla luetaan QR koodi?
Katselen tässä uutisia ja sanovat, että puhelimen kameralla voi lukea QR koodeja. Missä sellainen näppäin tai symboli on, mistä se onnistuu? Joskus vuosia sitten minulla oli ladattuna sovellus sitä varten, mutta nyt en ole uskaltanut ladata mitään kun en tiedä mikä on turvallinen.
Kommentit (28)
Juuri äsken laitoin kameran päälle ja tähtäsin QR-koodia, ei tapahtunut mitään. Minne se linkki tulee?
Vierailija kirjoitti:
Miksi nyt tuollaista QR koodin näköistä neliötä nimitetäänkin 2D koodiksi?
Samaa ihmettelin, mutta onhan tuo oikeasti kaksidimensioinen koodi eli siitä varmaan tulee nimitus. Sitä en käsitä, miksi pitää ottaa yhtäkkiä uusi nimitys käyttöön kun QR-koodi on jo vakiintunut. Ellei tuo kauppojen käytössä oleva koodi ole jotain vähän eriä kuin QR vaikka näyttääkin samalle.
Vierailija kirjoitti:
Juuri äsken laitoin kameran päälle ja tähtäsin QR-koodia, ei tapahtunut mitään. Minne se linkki tulee?
Kokeilin myös nyt just jugurttipurkin kyljestä. Näyttöön tuli pieneen palkkiin "arla " linkki .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi nyt tuollaista QR koodin näköistä neliötä nimitetäänkin 2D koodiksi?
Samaa ihmettelin, mutta onhan tuo oikeasti kaksidimensioinen koodi eli siitä varmaan tulee nimitus. Sitä en käsitä, miksi pitää ottaa yhtäkkiä uusi nimitys käyttöön kun QR-koodi on jo vakiintunut. Ellei tuo kauppojen käytössä oleva koodi ole jotain vähän eriä kuin QR vaikka näyttääkin samalle.
Vastaan itse itselleni eli hakemalla löytyi 2D-koodin ja QR-koodin ero. 2D:llä on siis standardimuoto.
"GS1 2D-koodin merkittävä ero tavalliseen QR-koodiin on, että se sisältää standardin mukaista tietoa ja toimii myös kassapäätteillä. GS1 2D-koodin avoin standardi mahdollistaa, että tieto on rakenteeltaan yhteensopivaa eri toimijoiden järjestelmien kanssa, ja että se on kaikkien toimijoiden vapaasti käyttöönotettavissa. "
Olen ihmetellyt samaa, pitääkö puhelin laittaa peilin eteen että sillä voi kuvata samaan puhelimeen tullutta qr coodia. vai kuinka tuo on ajateltu toimivaksi.
Mielestäni qr coodin pitäisi tulla jonkun toisen henkilön puhelimeen josta taas itse voisi kuvailla coodia.
Annoin tekoälyn tehtäväksi moisen kysymyksen joka ilmoitti että qr coodi luetaan yleensä sitä rarvitsevalle laitteelle. sittenkysyin miksi se sitten tulee siihen laitteeseen jossa sitä tarvitaan , vastaus oli lyhyt ja nerokas ei tule . Ei qr coodi toiminut peilin avulla pitää olla kaksi peiliä mukana kun maastossa pitää päästä lukemaan sähköpostia. aika agrobaattinen temppu , en onnistunut laittamaan laitteita siten että puhelin olisi saanut kuvan itsestään. Tämä on ainankin minulle ylivoimainen tehtävä .
Sen kun selvität niin maailma valkenee. Tuskin kukaan on selvinnyt siitä .
Taas yksi epäonnistunut sovellus jolla testataan kansan sietokykyä.
Kaikissa kännyköissä ei toimi tuo kamera QR, silloin voi toimia se Google Lens.