Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erilaisia lomasuositteluja olisi kiva kuulla

Vierailija
03.04.2025 |

Kävin ns fitnessleirillä ensimmäistä kertaa ja olin todella yllättynyt miten paljon tykkäsin, ja mietin että mitähän muuta mä olen missannut tähän asti. Kertokaa jotain lomakokemuksia mitkä ei ole tyypillistä rannalla makaamista/ryyppäämistä/shoppailua/hienostosyömistä (vaikka niitä saa olla myös, mutta ei koko aikaa - joku muu pointti olisi hakusessa). Jooga, pilates, meditointi, spiritualismi tai uskonnot ei ole mun makuun. Tykkään luonnosta, musiikin kuuntelusta, taiteen katselusta, liikunnasta, erilaisista ruoista ja hyvinvoinnista ja ihmisten tapaamisesta, ja varmaankin jostain mitä en ole vielä tehnyt. Ulkomailla tai Suomessa, mihin aikaan vuodesta vaan, mutta 2 viikkoa ihan maksimi, mutta voi olla lyhyempiäkin juttuja itseasiassa ihan mielellään, vaikka yhdenkin päivän kokemuksia. Kiitos! (en osaa/uskalla lasketella enkä sukeltaa tai mitään lentokoneista hyppimisiä jne).  Ja fitnessloma/bootcamp suosittelut otan mielelläni vastaan myös! Terveisin: Tarviin elämään uutta sisältöä. 

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/19 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin Intiassa kokkikoulussa viikon ja opin valmistamaan aitoja intialaisia klassikoita, oli mielenkiintoista. Olen ollut myös vaelluslomilla ja kiipeilylomilla vuoristossa, kunto kohoaa. Tanssikurssilla Australiassa oli myös metkaa, maailmalla on paljon tansseja, joista ei tiedä mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksiloma thaimaassa.

Vierailija
5/19 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inka Trail Perussa on hyvä. 

Vierailija
6/19 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoossa persaukisten pokerileiri.

Vierailija
7/19 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.sompasauna.fi/

Tää on kiva kokemus varmasti! Kiitos!

Vierailija
8/19 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Safari on upea kokemus. Olen myös ollut pienen ryhmän kanssa kulinaarisella kiertomatkalla Sisiliassa, tutustuen eri alueiden ruokakulttuureihin. Entäpä pyöräily esim. Ranskassa? Taideleiri?

Vierailija
9/19 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin Intiassa kokkikoulussa viikon ja opin valmistamaan aitoja intialaisia klassikoita, oli mielenkiintoista. Olen ollut myös vaelluslomilla ja kiipeilylomilla vuoristossa, kunto kohoaa. Tanssikurssilla Australiassa oli myös metkaa, maailmalla on paljon tansseja, joista ei tiedä mitään.

Nämä kaikki kuulostaa hyviltä! En ole varma uskallanko ihan hirmu korkeisiin vuoristoihin kylläkään. Enkä usko että rahat riittää ausseihin asti, mutta tanssikursseja varmaan löytyy lähempääkin. OIkea intialainen ruoka on todella hyvää! Saiko sieltä reseptit mukaan? En ole syntynyt kokkaajaksi. 

Vierailija
10/19 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt useita kertoja Lapissa ja Alpeilla vaellus/patikointilomilla.

Alpeilla majoitus hotellissa, josta teen päiväreissuja yhdessä tai yksin vuoristossa. Kannattaa tietenkin pitää järki päässä varsinkin jos yksin tuonne lähtee eikä ole tottunut liikkumaan vuoristossa, ottaa asioista selvää etukäteen ja pysyä poissa vaikeimmilta reiteiltä. Ensimmäistä kertaa on ihan hyvä lähteä jollekin ohjatulle vaellukselle. Maisemat on aivan mielettömiä.

Lapissa taas majoitus yleensä mökissä, sieltä käsin olen tehnyt päiväreissuja ja joskus yön yli- vaelluksiakin lähialueilla. Aloittelijalle tämä on varmaan se helpompi vaihtoehto, mutta toki luontoa on kunnioitettava kotimaassakin ja täälläkin mielellään jonkin kokeneemman seuraan ensimmäisellä kerralla, ellei sitten tee ihan lyhyitä päiväretkiä merkityillä reiteillä.

Muistan ensimmäiseltä alppireissulta Itävallasta, kun joku vaellusryhmästä sanoi ihmisen olevan onnellisimmillaan silloin, kun sielu lepää ja ruumis tekee töitä. En voisi olla enempää samaa mieltä. Varsinkin upeissa maisemissa ulkoilu ja reippailu on ihan parasta. Ja ihan eräjormaksi ei tarvitse kuitenkaan heittäytyä, illalla voi sitten nauttia hyvää ruokaa lähiravintolassa ja nukkua yönsä mukavasti hotellin pehmeässä sängyssä.

Vierailija
11/19 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Safari on upea kokemus. Olen myös ollut pienen ryhmän kanssa kulinaarisella kiertomatkalla Sisiliassa, tutustuen eri alueiden ruokakulttuureihin. Entäpä pyöräily esim. Ranskassa? Taideleiri?

Safarilla en ole koskaan ollutkaan ja eläimistä tykkään paljon! Tulee hirveä lomahimo näitä ehdotuksia lukiessa! Mä en osaa piirtää kun tikku-ukon mutta pyöräilyryhmä Ranskassa olisi kyllä aivan mahtavaa! 

Vierailija
12/19 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omat kortsut mukaan!

Vierailija
13/19 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omat kortsut mukaan!

Ai onko se sellanen sauna? hupsis!

Vierailija
14/19 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alpeilla majoitus hotellissa, josta teen päiväreissuja yhdessä tai yksin vuoristossa. Kannattaa tietenkin pitää järki päässä varsinkin jos yksin tuonne lähtee eikä ole tottunut liikkumaan vuoristossa, ottaa asioista selvää etukäteen ja pysyä poissa vaikeimmilta reiteiltä. Ensimmäistä kertaa on ihan hyvä lähteä jollekin ohjatulle vaellukselle. Maisemat on aivan mielettömiä.

Lapissa taas majoitus yleensä mökissä, sieltä käsin olen tehnyt päiväreissuja ja joskus yön yli- vaelluksiakin lähialueilla. Aloittelijalle tämä on varmaan se helpompi vaihtoehto, mutta toki luontoa on kunnioitettava kotimaassakin ja täälläkin mielellään jonkin kokeneemman seuraan ensimmäisellä kerralla, ellei sitten tee ihan lyhyitä päiväretkiä merkityillä reiteillä.

Muistan ensimmäiseltä alppireissulta Itävallasta, kun joku vaellusryhmästä sanoi ihmisen olev

Olitko alpeilla kesällä siis? Saako kysyä jos tiedät yhtään että millaisella budjetilla ehkä voisi mennä vaikka noin viikoksi ja mennä ohjatuille retkille? Olen samaa mieltä, tykkään patikoimisesta tosi paljon, mutta alppien maisemia en livenä ole koskaan nähnyt. 

Vierailija
15/19 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
16/19 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanoottiviikonloppu 

Vierailija
17/19 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan ensimmäiseltä alppireissulta Itäval

Kyllä, nimenomaan kesällä. Itse kävin Aurinkomatkojen kautta, harmi kun eivät enää tee tuonne matkoja. Esim. täältä löytyy jotain ohjattua matkoja https://www.alppimatkat.fi/kesamatkat/bad-gastein/vaellusmatkat/alppiva…

Vierailija
18/19 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole tyypillistä ryyppäystä ja teen tämän hyvin harvoin, maksimissaan joka neljäs kuukausi.

Ostan 14 kpl perhe pakastepitsoja ja 18 kpl viinapulloja. Sitten en poistu koko viikkoon asunnostani ulos ja nautin näistä herkuista. En juo kaikkea toki.

Vierailija
19/19 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekomatkailijoiden luontomatkat mm.kreikkaan ja thaimaahan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi