Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

olin erityisluokalla oppilaanohjaajana, opettaja sanoi että "kerro sille ja tuolle oppilaalle oikea vastaus kokeeseen!

Vierailija
03.04.2025 |

kun olin erityisluokalla oppilaanohjaajana, opettaja sanoi että "kerro sille ja tuolle oppilaalle oikea vastaus kokeeseen, ettei se saa numeroa 4 eikä tule ongelmia että kaikki pääsee luokalta", se oli 8-9- luokka ja kaikkien piti päästä pois koulusta numerolla 5 ettei kukaan valittaisi. Kuulemma luokalle ei nykyään jätetä ketään!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on väärin sitä oppilasta kohtaan että päästetään luokalta vaikkei ole niitä vaadittavia tietoja ja taitoja.

Vierailija
2/10 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten nämä täusin dillet hakeutuvat amiksiin, joissa pitäisi oppia taitoja ja tietoja.  Pitkälti vieläpä omatoimisesti, koska opetuksessa on säästetty.

Siitäpä valmistuu laadukasta sähkömiestä ja koneistajaa...

Noihin pitäisi olla peruskoulusta seiskan-kasin opppilaita, mutta ne kaikki hakeutuvat nykyään lukioon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potkut opettajalle ja kielto harjoittaa ammattia.

Vierailija
4/10 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä selittää paljon... Olenkin ihmetellyt, miten nykyään kukaan ei tunnu jäävän enää luokalle, vaikkei älynlahjoja ole.

Vierailija
5/10 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan se opetusministeri, jolle tuotiin tietoa tuosta osaamattomuudesta, määräsi pikaisesti pääsykokeet sotealalle, miettikää jos hoitaja ei osaa laskea jotain lääkityksiä ym.

Vierailija
6/10 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ihan usko ap:n sepustuksia.😄

Vierailija
7/10 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vuoden erityisluokassa koulunkäyntiavustajana ja kyllä ne kokeet tehtiin yhdessä, että oppilas sai hyvän numeron. Eiköhän tavoite ole saada vaikeimmat oppilaat toisen tahon vastuulle, koska kouluissa ei ole resursseja pelastaa vaikeimpia tapauksia?

Vierailija
8/10 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meillä rehtori muuttaa neloset vitosiksi, koska luokalle ei jätetä, siitä tulee koululle ylimääräisiä kuluja. Siksi peruskoulusta saa päättötodistuksen, vaikka ei osaa lukea tai kirjoittaa.

Vierailija
9/10 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luku, lasku ja käyttäytymisongelmaisten lasten vanhemmilta kaikki tuet pois, kunnes lapsi oppii lukemaan, laskemaan ja käyttäytymään.

Vierailija
10/10 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt ihan usko ap:n sepustuksia.😄

Olen vastaaja nro 7 ja voit nauraa siellä epäuskoisena, mutta ainakin meillä teeskenneltiin oppilaalle miten hienosti suoritti kokeensa minun auttaessa  oppilasta hyviin koetuloksiin. Jos joku edes suostui suorittamaan kokeen, joka oli työn ja tuskan takana liian usein saada koepaperin äärelle, niin eihän meillä ollut muuta keinoa kuin juhlia jo sitäkin. Että ymmärtäisi mikä idea kokeen suorittamisessa on. Se, että joku jäisi luokalle on hyvin pitkän harkinnan tulos ja oppilas todellakin halutaan ulos talosta mahdollisimman nopeasti. Mukana on sairaalakouluun soveltuvia mt-tapauksia ja sellaisten kanssa ei ihan tavalliset metodit toimi.