Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsi ja hänen kihlattu tulossa kylään 2 kuukaudeksi, millaisia maksuja kuluista kehtaan pyytää?

Vierailija
02.04.2025 |

lapseni puoliso ulkomaalainen ja tulee sieltä Suomeen. Lapsi asuu vielä kotona. Millaisia kuluja kehtaan pyytää tuolta lapsen kumppanilta?

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä mun mielestä aikuinen ihminen noin pitkällä vierailulla tarjoutuu käymään esim. välillä kaupassa ja tekee ruokaa, vaikka miten olisi lapsuuden koti. Eri asia joku viikonloppuvierailu.

En kyllä silloin tarjoutuisi jos vanhempani on ensin vaatinut minua maksamaan siitä kyläilystä hänelle jotain maksimitaksaa.

Vierailija
42/51 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kuulostaa romanttiselta. Saavat olla pari kuukautta yhdessä!💘💕💞

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietty ostavat ruokaa, mutta muuten en mitään rahaa pyytäisi. 

Vierailija
44/51 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aikuiset kyseessä ja on jotain tuloja, eiköhän heillä jotain ole? Niin sanoisin vaan, että käykää välillä tekemässä ruokaostoksia ja keittiön siivous kuuluu nuorille, jos minä kokkaan. 

En muuta maksua lähtis perimään 

Vierailija
45/51 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyläilyä tosiaan paitsi jos itse kutsuit. Kai ne ymmärtää ettei mikään ole ilmaista.

Vierailija
46/51 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydä että ostaa sulle karkki vasun

Karkkivasu on yhdyssana sinä saatanan typerys.

Vierailija
47/51 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustele lapsesi kanssa asiasta. Kun ei tapauksesta tiedetä niin hankala neuvoa. Toivottavasti tää kumppani ei ole mikään rikoksia pakeneva.

Vierailija
48/51 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kukaan voi edes ajatella, että pyytää rahaa omalta lapseltaan ja hänen kumppaniltaan, joka tulee kyläilemään.

No tuota jos on työtön niin ei ehkä voi elättää muita sillämuutamalla satasella? Tuskin silloin kutsuukaan ketäön? Pitää olla pokkaa sanoa, että ei ole varaa. Vierailut on yleensä päiviä tai max. viikkoja. Pidemmät asumista. Toki jos säästöjä on niin sitten voi kestitä niillä. 

Vierailija
49/51 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kyläilyä tosiaan paitsi jos itse kutsuit. Kai ne ymmärtää ettei mikään ole ilmaista.

Lapsiko ei saa kutsua puolisoaan kylään omaan kotiinsa?

Vierailija
50/51 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kukaan voi edes ajatella, että pyytää rahaa omalta lapseltaan ja hänen kumppaniltaan, joka tulee kyläilemään.

Kahdeksi kuukaudeksi = 2 kk

Vierailija
51/51 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ulkomaalainen kihlattu käy töissä? Aika pitkä tuommoinen 2 kk lorvia menemään ja asua toisen nurkissa. 

Eli en usko aloitusta pätkääkään.