Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin annatta kuumelääkettä lapselle?

Vierailija
30.03.2025 |

Minä annan iltaisin jos korvamittari näyttää yli 37,5, niin kuume ei nousisi yöllä lisää. Mieheni antaa vasta kun mittari näyttää 38,5. Mieheni vaatustaa lääkkeiden ottamista ja antamista lähtökohtaisesti ja pikkasen erimielisyyksiä tästä. 

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meil taaperon  normi lämpötila on 36,8'c. Kun menee 37,3 astetta rikki, alkaa olla jo kuumeesta lämpöinen ja punainen ja vähennetään vaatteita ensihätään ja vältetään riehuttamista. Jos yötä vasten on lähemmäs 37,5 astetta saatika enemmän, niin annan lääkettä. 

Vierailija
2/19 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäreiden ohjeen mukaan lapsilla hoidetaan vasta korkeaa kuumetta, miehesi on oikeassa 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu lapsen olotilasta ja kuumeen kestosta. Yhdelle lapselle annoin herkemmin yötä vasten, koska hän korkeassa kuumeessa houri kovaäänisesti niin ei herättänyt muita ja sai itsekin paremmin levättyä. 

Vierailija
4/19 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä tähän päivään mennessä antanut. Lapsi on 11v.

Vierailija
5/19 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäreiden ohjeen mukaan lapsilla hoidetaan vasta korkeaa kuumetta, miehesi on oikeassa 

Jaa, kyllä meillä neuvolalääkäri on ohjeistanut, että aina kun on kuumetta johtui se sitten hampaiden tulosta vauvalla tai isommasta lapsesta, niin voi ja kannattaa antaa alentavaa. 

Vierailija
6/19 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu lapsen olotilasta ja kuumeen kestosta. Yhdelle lapselle annoin herkemmin yötä vasten, koska hän korkeassa kuumeessa houri kovaäänisesti niin ei herättänyt muita ja sai itsekin paremmin levättyä. 

Kauheaa. Lääkettä vain siksi, että talonväki saa nukkua, ettei kipeänä olo herätä muita?

Vierailija
7/19 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauheaa. Lääkettä vain siksi, että talonväki saa nukkua, ettei kipeänä olo herätä muita?

No eihän se nyt ainoa syy ollut. 

Vierailija
8/19 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle 37 on normaali lämpötila, koska ruumiinlämpö on korkeampi kuin aikuisella. Jos 38 tai enemmän anna lääkettä.

Vierailija
9/19 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, kyllä meillä neuvolalääkäri on ohjeistanut, että aina kun on kuumetta johtui se sitten hampaiden tulosta vauvalla tai isommasta lapsesta, niin voi ja kannattaa antaa alentavaa. 

Niin, kuumetta, ei lievää lämmönnousua

Vierailija
10/19 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi on itkuinen kun lämpöä niin lääkettä, jos hyvällä tuulella ei tarvitse. Kyllä ne pienenkin lapset näyttää onko hyvä olla vai ei.

Vierailija
11/19 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun 8v ei suostu myöskään ottaa lääkettä kuumeeseen, ja oon antanut olla ilman, jos ei nyt ihan todella kovaksi kuume nouse ja harvoin niin on käynyt, viimeksi kuin oli rs virus lääkittiin, mutta hyvin mahdollista että lapsi säästyy näiltä kovilta oireita ja pärjää vaikka läpi lapsuuden ilman lääkkeitä ja tietysti se on vaan hyvä asia.

Vierailija
12/19 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkettä vasta kun on yli 38, sen alle keho saa itse taistella pöpöjä vastaan.

Vierailija
13/19 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ihan höpöä, kuume ei taistele mitään vastaan eikä sen laskeminen vaikuta elimistön puolustuskykyyn

Vierailija
14/19 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ihan höpöä, kuume ei taistele mitään vastaan eikä sen laskeminen vaikuta elimistön puolustuskykyyn

Höpö höpö,noin se on.

Vierailija
15/19 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torstaina 

Vierailija
16/19 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö,noin se on.

Mutta lääke rasittaa sisäelimiä 

Vierailija
17/19 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan samaa mieltä. Eikä kuumetta tarvitse olla koko ajan mittaamassa. Kovan kuumeen huomaa muutenkin.

Vierailija
18/19 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun 8v ei suostu myöskään ottaa lääkettä kuumeeseen, ja oon antanut olla ilman, jos ei nyt ihan todella kovaksi kuume nouse ja harvoin niin on käynyt, viimeksi kuin oli rs virus lääkittiin, mutta hyvin mahdollista että lapsi säästyy näiltä kovilta oireita ja pärjää vaikka läpi lapsuuden ilman lääkkeitä ja tietysti se on vaan hyvä asia.

Varmaan suostuisi ottamaan ja olisi aiemminkin suostunut, mutta ei ole ollut tarvetta. Kuume ei ole hänellä koskaan noussut kovaksi ja aina on mennyt ihan vaan levolla ohi. Flunssaa kummempaa ei ole sairastanut, eikä noita kuumeilujakaan ole ollut edes kerran vuodessa.

Vierailija
19/19 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siistiä, mulla oli yli 41 astetta kuumetta penskana ja en saanut lääkettä, sen sijaan sain hallusinaatioita. Äiti oli jostain lukenut että särkylääkkeisiin voi tulla tottumus ja ne ei enää tehoa. Ei tajunnut että opiaatit on hieman eriasia kuin burana. Olisi voinut sisäelinvaurioita tulla että terkkuja äitille.