Asiakas on kaupan kassalla häiritsevä
Hei. Olen kaupan alalla töissä, satunnaisesti olen myös kassalla.
Koen hymyn, tervehtimisen, kiitoksen kuuluvan siihen aspatilanteeseen, kun asiakas saapuu kassalle, ja kun siitä lähtee.
En jaarittele turhia, vaan hoidan tilanteen mielestäni neutraalisti ja ystävällisesti.
Sanottakoon vielä, että olen onnellisessa avioliitossa ja niin kliseiseltä kun kuulostaakin, olen täysin rakastunut mieheeni ja näen vain hänet. Minä en ole flirttailevaa tyyppiä kellekään muulle kuin puolisolleni.
Sain vastikään asikkaalta lapun ja koen tilanteen todella ahdistavana.
En halua huomiota, en nauti ylimääräisestä homiosta kenenkään muun toimsta kun oman mieheni.
Joku olisi voinut olla otettu ja innoissaan ihastus lapusta jonka asiakas antaa, mutta minua asia puistattaa. Meni fiilis tehdä kassalla työtä, kun ällöttää tulkitaanko asiakaspalvelu jotenkin muuna mitä se on.
Kassavastaavalle asiasta sanoin ja hänkin sitä mieltä että ei ole ok ja että ei missään nimessä tarvitsisi tulla tuollaista fiilistä töissä.
Minulla on vihkisormus, mutta kassalla pidetään kassahanskoja ihan hygieniasyistä.
Haluan elää omaa elämääni rauhassa ja tehdä työni rauhassa, tuntuu että nyt vain ahdistus kasvaa tuon tiimoilta. Haluaisin itselleni ison kyltin jossa lukee VARATTU, ET VOI TEHDÄ VAIKUTUSTA MINUUN MILLÄÄN TAVALLA. Huoh.
Kertokaa ahdistelukokemuksista kassoilta ja miten ylititte sen surkeen fiiliksen.
Kommentit (4)
Yksittäinen lähestyminen lapulla ei ole mitään ahdistelua, jos lappu ei sisällä mitään törkeää.
Se on, jos asiakas jatkaa siitä huolimatta, että torjut hänet. Tai jos lähestyminen on karkeaa.
Vaimoni on töissä kaupassa ja yksittäiset puhelinnumerotiedustelut yms. iskuyritykset vain huvittavat häntä. Toinen juttu on, että sai vuosiksi riesakseen stalkkerin, joka ei oikein mitään sellaista tehnyt, mistä voisi syyttää.
Voitko ajatella asian niin, että lapun kirjoittanut tyyppi on ihastunut työminääsi kuin mitä olet vapaa-ajalla? Jos pyörität asiaa mielessäsi se muuttuu pahemmaksi kuin onkaan. Jos sinua ei seurata, ei ahdistella, sama tyyppi ei ilmesty usein kassallesi, voit unohtaa koko asian. Muussa tapauksessa kerrot pomollesi, mieluummin suoraan kauppiaalle, ja pyydät apua.
Kassana, aspana tulee ihan kaikenlaisia ihmisiä vastaan, ja joudut kovettamaan itseäsi myös niinkin, ettet ota kaikkia hörhöjä liian vakavasti. Vaikutat nuorelta, niin voit ajatella myös tapausta kokemuksena ja otat oppia siitä. Ja jos et usko selviäväsi työpaikan pitää järjestää sinulle kriisiapua työterveyshuollosta.
Kiitos kaikille vastauksista, rauhoitti ja helpotti yleistä oloa tuon asian suhteen paljon. :) Koitan "antaa olla" /unohtaa, kun tuntuu että tämä pieni muotoinen kriiseily on tehnyt tuosta asiasta varmasti juuri isomman kuin onkaan.
No, näitä tulee. Älä ahdistu yksittäisistä lähestymisyrityksistä, sanot vain kuivasti, ettet ole kiinnostunut.
Jatkettu vainoaminen on sitten toinen juttu.
Joskus asiakaspalveluhenkilöt saavat riesakseen stalkkereita.