Kaikista surkein "avun anto" jonka olet saanut kaverilta tai tuttavalta"?
Itse hakeuduin kaverin oven taakse ja kerroin, että voinko tulla hetkeksi. Sanoin, että olen ollut koko päivän syömättä, koska rahat on loppu. Klo oli jotain näillä main eli noin 20.
Kaverilla jääkaappi notkui herkuista, mutta hän tarjsoi minulle kaurapuuroa veteen tehtynä ja pakastettuja puolukoita päälle. Plus tilkka öljyä.
Tuossa kaikki. Tiesi varsin hyvin, että siinä oli koko päivän syömiseni.
Arvaatte varmaan, että on ex kaveri.
Kommentit (14)
AP älä valita! Sait kuitenkin puuroa. Opi tekemän budjetti ja pysyvsiinä. Ai niin joo sä oot niitä joille aina tulee yllätyslaskuja! Jostain niitä vaan tupsahtelelee ilman syytä 😁
Ehkä ystävä oli käynyt juuri kaupassa ja ruuan piti riittää viikoksi.
Porvoolaiselta vaikuttava aloitus, mutta vastaan kuitenkin.
Suurin on varmaan, kun exäni jätti minut. Soitin parhaalle kaverilleni, joka otti töistä päivän palkatonta, juotti minut känniin ja kuunteli. Aamulla otin Buranan, röytäisin ja totesin, että elämä jatkuu.
Itse olen pelastanut yhden kaverini luottotiedot lainaamalla rahaa kohtuullisen summan. Sinkkuna ollessani majoitin yhtä kaveriani, joka joutui avioeron takia asunnottomaksi.
Yhdessä asunnossa oli suihku käyttökiellossa että saatiin tehtyä kylppärin kosteusmittaukset. Kysyin kaverilta että pystyisikö hänen luona käydä suihkussa työpäivän jälkeen, sanoi että kysyy silloiselta kumppanilta (vaikka oli asunto hänen nimissään). Kumppani oli sitä mieltä että kuulostaa liian oudolta, joten en päässyt. Menin sitten useamman kilometrin päähän toiselle kaverille.
Jotain kallista herkkupihviäkö sulle olis eteen pitäny kantaa? Taisit ihan tarkoituksella lokkeilla ja harmittaa kun ei käynyt niinkuin olit suunnitellut?
En se minäkään ala mitään kokkailemaan nälkäiselle klo 20 aikoihin joten jos ei puuro tmv. kelpaa niin menee jonnekin muualle itkemään nälkäänsä tai joitaa raha-asiansa paremmin.
Luulisi, että nälässä sinulle kelpaisi se puuro. Mutta ei. Mene takaisin sinne narsistikylään, äläkä helvetti vingu ystäviltäsi gourmet ateriaa, kun itselläsi ei ole mihinkään varaa.
Kaveri on käynyt monta kertaa kahvilla mun luona ja kutsui vastavuoroisesti kylään. Keitti kahvit, kaatoi itselleen ja tarjosi mulle kuumaa vettä ja teepussin...
Mulla tulee mieleen että kaverilla ei ole ollut sen kunmoisemmin rahaa kuin ap:lla mutta on huolehtinut sen riittävyydestä kun taas ap jotenkin sekoillut asiansa omilla valinnoillaan, niin silloin tekisin jotenkin samoin. Energiaa ja ravinteita sait öljystä puurosta ja puolukoista, aika hyvin ajateltu itse asiassa, mutta huolella mietitty ruoka sai olla jääkaapissa. En minäkään huliviliä herkuilla palkitsisi.
Tuohan oli oikein hyvä tarjoilu. Miksi valitat turhasta? Ahneelle ei kelpaa mikään?
Mitä ruokaa/tarjoiluja itse olit kaverillesi tarjoillut? Vai pitäisikö tuon avun toimia vain yhteen suuntaan?
Minullakin on tuttava, joka on saanut vuosien ajan apua joka puolelta: lahjoja, ruokaa, rahaa, tavaraa... Omat rahat tuhlaa milloin mihinkin turhuuksiin, mutta ei todellakaan käytä rahaa kuin köyhä. Rahat on aina loppu ja muiden aiempi apu on seuraavaan kertaan mennessä jo unohtunut. Ei pahemmin lahjoja muille anna (koska ei ole rahaa) eikä ole koskaan tarjonnut mitään.
Kaikki apua on tärkeää!!