Kiertopäivien laskun vaikeus
Te, joilla tiputtelee ennen kuukautisia, minkä päivän laskette kp 1:ksi? Tiedän, että sanotaan eka kunnon vuotopäivän olevan se eka päivä. Mutta jos on monta monituista päivää sellaisia epämääräisiä päiviä, että välillä veskissä tulee ihan kunnolla, mutta muuten lähinnä vain tuhruttamalla, ja sitten alkaa parin kolmen päivän kunnon vuodot. Onkohan sitten kuitenkin se kunnon vuotopäivä kierron eka päivä?
Klinikalle olen menossa, ja osaavat varmaan siellä kysymykseen vastata, mutta ois ollut kiva laskeskella valmiiksi hoidon ajoituksia.
Kiitos, jos joku vastaa =)
Kommentit (4)
Kp 1 minulla eka kunnon vuotopäivä. Viimeksi tuhruttu 5 päivää ennen menkkojen alkua. TÄllä kertaa tuhru oli tosin ihan hailakkaa vaaleanpunaista, joten päätös oli helppo tehdä. Toisinaan on vaikeaa kun tuhruttaa sitten tulee ihan kirkasta vertakin mutta vain hitusen, sitten se taas loppuu ja ehkä sitten vasta parin päivän päästä alkaa kunnon vuoto. Kunnon vuodosta lasken uuden kierron alkavan.
En tiedä onko merkitystä laskutavalla, kunhan on sitten systemaattinen että tekee aina samalla tavalla. Ja minulla ainakin helpottui laskut kun aloitan vasta siitä kunnon vuodosta.
Mun lääkäri sanoi että tuhruvuotoja ei pidä laskea eli mulla eka kunnon vuotopäivä kp1. Siinä paikkeilla myös selkeät kuukautiskivut. Näin laskettuna kierto on 28, muuten se olisi mitä tahansa 16 ja 28 välillä :/
Minä lasken myös sen kunnon vuotopäivän vasta kp1, koska minulla voi tuhruttaa ennen menkkoja jopa puolitoista viikkoa:-(
nonuli
ja lasken siitä seuraavan vuodon ensimmäiseen tuhruun eli useimmiten 28pv on ollut kierto. mullakin näitä tuhrupäiviä on useita ennenku alkaa kunnolla.