Onko tämä ns. s e k s u a a l i s t a hyväksikäyttöä?
Jos 19-vuotias nainen on seurustelusuhteessa 16-vuotiaaseen mieheen?
Ja s e k s i ä harrastetaan yhteisessä ymmärryksessä ja siihen on tehnyt alun perin aloitteen suhteen 16-vuotias osapuoli?
Kommentit (9)
Ei. Suojaikäraja on 16, ja jos molemmat ovat vapaaehtoisesti mukana niin homma ok.
16v on suojaikäraja. Sen alle eli 15v:n paneminen olisi rikos.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se täyttää seksuaalirikoksen määritelmän.
Tuollaisia vastaavanlaisia suhteita oli minun kouluaikanani yhdellä sun toisella. Oli ihan normijuttu, että kesikoulun yläluokan tytöt (ei kuitenkaan suurin osa) seurustelivat 14-16-vuotiaina itseään viisi vuotta vanhempien poikien kanssa. Mun bestis oli14v kun alkoi kulkemaan 30-vuotiaan miehen kanssa. Menivät sitten naimisiin heti kun ikä salli ja ovat olleet nyt naimisissa 50 vuotta. Ei noihin juttuihin lastensuojelu puuttunut. Monesti nuoret tytöt olivat paljon innokkaampia aloittamaan seurustelun jo teineinä kun taas samanikäiset pojat eivät useinkaan olleet vielä kiinnostuneet tytöistä vaan enemmän mopojen virittelystä ja jalkapallosta.
No ei ole rikos kun on 16 täyttänyt
Ap:n kysymys on outo. Siinä ei mainita mitään, mikä edes viittaisi johonkin rikokseen.
Ei. Mutta jos 21-vuotias rynkyttää 14-vuotiasta kuten persu Nico niin silloin se on.
Näin se oli enne...itsekin olin ihastunut yhteen Sirpaan (terveisiä vaan Pekalta) mutta ei auttanut kun jollain Jampalla oli jo auto jolla/jossa antaa kyytiä.
Suojaikäraja kylläkin on 18- vuotta jos joku muka ei vielä tiedä?! Sitä nuoremmat ovat lapsia Suomen lain mukaisesti ja jos kaksi 16- v seurustelee keskenään, se on eri asia, kuin että 16 v. seurustelisi aikuisen, huomattavasti vanhemman kanssa. Haloo nyt?!!
Vierailija kirjoitti:
Suojaikäraja kylläkin on 18- vuotta jos joku muka ei vielä tiedä?! Sitä nuoremmat ovat lapsia Suomen lain mukaisesti ja jos kaksi 16- v seurustelee keskenään, se on eri asia, kuin että 16 v. seurustelisi aikuisen, huomattavasti vanhemman kanssa. Haloo nyt?!!
Olet väärässä.
Kyllä se täyttää seksuaalirikoksen määritelmän.
Tuollaisia vastaavanlaisia suhteita oli minun kouluaikanani yhdellä sun toisella. Oli ihan normijuttu, että kesikoulun yläluokan tytöt (ei kuitenkaan suurin osa) seurustelivat 14-16-vuotiaina itseään viisi vuotta vanhempien poikien kanssa. Mun bestis oli14v kun alkoi kulkemaan 30-vuotiaan miehen kanssa. Menivät sitten naimisiin heti kun ikä salli ja ovat olleet nyt naimisissa 50 vuotta. Ei noihin juttuihin lastensuojelu puuttunut. Monesti nuoret tytöt olivat paljon innokkaampia aloittamaan seurustelun jo teineinä kun taas samanikäiset pojat eivät useinkaan olleet vielä kiinnostuneet tytöistä vaan enemmän mopojen virittelystä ja jalkapallosta.