Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lääkäri diagnosoi uniapnean, vaikka sitä ei tutkimuksen mukaan ollutkaan

Vierailija
27.03.2025 |

Minulle tehtiin työterveydessä uniapneatutkimukset, ja kävin lääkärillä viime viikolla sitten kuulemassa tulokset. Hänen mukaansa tutkimuksissa näkyi selvä uniapnea ja suositteli siihen CPAP-laitehoitoa.

Tulin tällä viikolla sitten katsoneeksi muista syistä lääkäriaseman sovellusta, ja sinne olikin ladattu se uniapneatutkimus ja siellä oli myös sen tutkineen asiantuntijan lausunnot siitä. Siellä lukee, että kuorsausta on ollut hyvin vähän, ei lainkaan hengityskatkoksia ja koko yön hapetusarvo on ollut hyvä, ei uniapnealöydöstä. 

Otin yhteyttä lääkäriasemalle eilen, mutta lääkäri ei soittanut takaisin. Soitin uudelleen tänään, ja lääkäri on kuulemma vasta ensi viikon lopulla paikalla, eikä hoitaja osannut sanoa, että mistä johtuu tällainen diagnoosin teko.  Luin sitten sen jälkeen lääkärin tekemän epikriisin vielä läpi, ja siellä tosiaan lausuu, että selvä uniapnea ja heikko hapetusarvo sekä muun muassa, että potilaalla on R1 luokan ajokortti, vaikka mulla ei ole ajokorttia siis ensinnäkään, sen sanoin hänelle ja sitä kysyttiin myös. 

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkeästi eri potilaan tutkimus ollut hänellä.

mun miehellä taas pitkiä hengittämättömyyskohtauksia kuorsauksen lomassa mut ei kuulemma ole uniapneaa. Todella pelottavaa kun pitkään hengittämättä. 

meneeköhän testitulokset useinkin väärille potilaille?

Vierailija
2/2 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirttää pitäis kaikki lekurit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla