Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kohukokoomuslainen Patrick Itäniemi lataa: Miljonääri on köyhän paras ystävä!

Vierailija
27.03.2025 |

Itäniemen mielestä tulonsiirrot aiheuttavat ja ylläpitävät köyhyyttä ja Suomeen tarvitaan lisää miljonäärejä. Häneltä unohtuu nyt se, että tosiasiassa Suomessa on miljonäärien määrä tilastollisesti kaksinkertaistunut tällä ajanjaksolla, kun valtion velkaantuminen on kiihtynyt, työttömyys on kasvanut ja varallisuus keskittynyt yhä harvemmille. 

Tänään Itäniemi uhriutuu X:ssä julkisuuskuvastaan, jota on pitkälti itse ollut luomassa. Patrick kertoo, että politiikka on hänelle tärkeää, mutta vaikuttaa unohtavan, että politiikan kohteet ovat ihmisiä myös. Eriarvoistuminen, tukien sekä palvelujen leikkaaminen ja köyhyys aiheuttavat ihan eri mittaluokan kärsimystä ihmisten, lasten, vanhusten ja sairaiden elämään kuin paha mieli Seiska-lehden kirjoittelusta.

Talousguru, joka jättää Wolt-laskut maksamatta samalla, kun lähetit räntäsateessa polkupalkalla kantavat hänelle aterioita ja ravintolat konkurssin partaalla yötä myöten vääntävät niitä ruokia, joka vielä paasaa, että korkeat tuloerot kertovat ahkeruudesta. Woltin perustaja toki on miljonääri. Niinhän se Itäniemen ihannemaassa Amerikassa myös menee. 96% aikuisväestöstä tekee työtä, samalla kun vain 1-10% vaurastuu. Voi pohtia, mitä tekemistä ahkeruudella on asian kanssa, kun montaa työtä tekevät joutuvat pahimmillaan asumaan autoissa. Kapitalismissa olemme kaikki ensisijaisesti pääoman palvelijoita, mutta vain pieni vähemmistö omistaa sen pääoman. 

Kommentit (61)

Vierailija
61/61 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pääomat. Osakesäästötilillä jo viisinumeroinen summa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi