Emätintulehdus hoidettu, miksi kutina jäi päälle?
Oli siis emätintulehdus, tuttu juttu, ollut ennenkin. Kellertävä vuoto, kova kutina, punaiset tulehtuneet limakalvot. Sain tähän Dalacin-kuurin, kuten ennenkin. Valkovuoto palautui normaaliksi ja se "järkyttävä" kutina lähti, mutta edelleen on pientä kutinaa joka päivä, vaikka Dalacin-kuurista on kohta viikko. Ei kai se (Dalacin) enää voi ärsyttää, johan se on emättimestä poistunut ajat sitten...? Muistan, että tällaista on ollut ennenkin, mutta en muista enää, miten sen kutinan saa loppumaan. Kokemuksia? :(
Niin ja maitohappobakteereita olen käyttänyt suun kautta sekä vaginaalisesti tuon Dalacin-kuurin jälkeen, koska nyt hyvätkin bakteerit ovat tuhoutuneet. Ja ei ole hiivaa nyt, koska se kutina on järkyttävää (kokemusta on tästäkin), ja vuoto on ihan kirkasta limaa, ei kokkareista.
Kommentit (29)
Mutua mutta kyllähän ihokin saattaa hilseilla vielä vaikka varsinainen sairaus olisi parantunut. Miksi pimppaloora olisi poikkeus? Tulehdus päättynyt mutta vaurioiden korjaamiseen menee aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Onhan klamydia ja tippuri myös poissuljettu?
Kyllä, nämäkin on testattu
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mutua mutta kyllähän ihokin saattaa hilseilla vielä vaikka varsinainen sairaus olisi parantunut. Miksi pimppaloora olisi poikkeus? Tulehdus päättynyt mutta vaurioiden korjaamiseen menee aikaa.
Totta. Ehkä kokeilen nyt laittaa jotain kevyttä perusvoidetta tms. päivittäin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos niitä tulehduksia on ollut voisko olla, että limakalvot nyt vaan ovat kuivat ja ärtyneet, kun ovat lääkekuureilla olleet?
Toivottavasti olisi "vain" tästä kyse. En haluaisi enempää antibiootteja.
Ap
Merkillinen juttu, että nainen taas joutuu vaatimaan, että saa hoitoa ja apua vaivoihinsa. Joutuu käymään useita kertoja. Tää on siis ihan tutkittu juttu, että naisen tiet erveempään elämään on pidempi.
Syy on se, että lääkäriksi opiskelevien kirjat ovat YHÄ miessukupuolen mukaan tehty. Nää naispesifit sitten sinne päin. Miehistä on niin paljon tutkimustietoa ja aikojen alusta, mutta naistahan ei ole tutkittu samalla tavalla. Lääketiede on pitkään ollut miesten juttu.
Monet sairaudet oireistuu naisilla eritavalla kuin miehillä ja sen takia niitä ei tunnisteta heti. esim infarkti on harvoin naisilla miesten kaltainen jyssäys.
Tähän asiaan olen nyt törmännyt ihan suomalaisissakin dokumenteissa, kun olen etsinyt tietoa menopaussista ja aikuisen naisen asioista. Todella harva lääkäri on perillä niistäkään. Mä olen tässä viiden vuoden aikana syönyt vaikka mitä lääkäkuureja ja nyt yhteenvetona voin sanoa, että kyse on ollut vaihdevuosien alku vaiheesta. Ei mulla mitään reumaa ole, tai masennusta, edes uniongelmia - mulla on vaihdevuodet!
Sorry lähti laukalle, mua sylettää tää aivan älyttömästi ja tulen pitämään asiasta meteliä muuallakin. :D naisten on syytä tietää näistä asioista. Tää tulee kalliiksi pidemmän päälle meille ja tietenkin veronmaksajille, kun aikansa arvotaan.
Kiitos ja anteeksi.
PS toivottavasti AP sun vaivas hoituu nyt pienellä odottelulla, eikä olisi mitään kummosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Esimerkiksi lasten sinkkivoide auttaa usein kutinaan, korjaa pieniä vaurioita ja suojaa. Käytän suht säännöllisesti kun vv oireet piinaa. Jokaisen pesun jälkeen pieni määrä.
Vierailija kirjoitti:
Merkillinen juttu, että nainen taas joutuu vaatimaan, että saa hoitoa ja apua vaivoihinsa. Joutuu käymään useita kertoja. Tää on siis ihan tutkittu juttu, että naisen tiet erveempään elämään on pidempi.
Syy on se, että lääkäriksi opiskelevien kirjat ovat YHÄ miessukupuolen mukaan tehty. Nää naispesifit sitten sinne päin. Miehistä on niin paljon tutkimustietoa ja aikojen alusta, mutta naistahan ei ole tutkittu samalla tavalla. Lääketiede on pitkään ollut miesten juttu.
Monet sairaudet oireistuu naisilla eritavalla kuin miehillä ja sen takia niitä ei tunnisteta heti. esim infarkti on harvoin naisilla miesten kaltainen jyssäys.
Tähän asiaan olen nyt törmännyt ihan suomalaisissakin dokumenteissa, kun olen etsinyt tietoa menopaussista ja aikuisen naisen asioista. Todella harva lääkäri on perillä niistäkään. Mä olen tässä viiden vuoden aikana syönyt vaikka mitä lääkäkuureja ja nyt yhteenvetona voin sanoa,
No tämä selitti hyvin sen, miksi naisten on vaikeampi saada apua.
Tsemppiä sinullekin <3
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Esimerkiksi lasten sinkkivoide auttaa usein kutinaan, korjaa pieniä vaurioita ja suojaa. Käytän suht säännöllisesti kun vv oireet piinaa. Jokaisen pesun jälkeen pieni määrä.
Kiitos vinkistä :)
Ap
Onhan klamydia ja tippuri myös poissuljettu?