Tietojenkäsittelytieteen kandi vai tekniikan kandi?
Onko jollakin kokemusta tai mielipiteitä, kumpaan kannattaa mennä? Ohjelmointi kiinnostaa ja sitä on hiukan tullut opeteltua.
Tietojenkäsittelytieteessä valmistuu luonnontieteiden kandiksi ja siitä voi päätyä filosofian maisteriksi. Tekniikan kandi sitten taas voi edetä siihen diplomi-insinööriksi. Jotenkin olen nyt ihan hukassa. Voisin olla kiinnostunut ohjelmointien lisäksi mm. kyberturvallisuudesta.
Kommentit (7)
Teekkari saa tupsulakin. Tupsulakilla saa tyttöjä 🥲
Tietojenkäsitely ei ole tiedettä sellaisenaan lainkaan. Se on yli-amis-tasoista matematiikkaa. Sillä ei ole mitään tekemistä tieteen (tutkimisen, toistamisen, dokumentoinnin jne) kanssa.
Tekniikan kandi ehdottomasti. Mielellään vielä DI jos haluaa esim. kyberturvallisuuteen tai muuhun tietoturvaan, mutta tekniikan kandi riittää jos puhtaasti ohjelmointiin.
Eikö noissa molemmissa voi opiskella aika samoja asioita? Ainakin kun itse olin aikoinaan ison yrityksen atk-keskuksessa kesätöissä, siellä oli koodarina sekä filosofian maistereita, että diplareita.
Vierailija kirjoitti:
Eikö noissa molemmissa voi opiskella aika samoja asioita? Ainakin kun itse olin aikoinaan ison yrityksen atk-keskuksessa kesätöissä, siellä oli koodarina sekä filosofian maistereita, että diplareita.
Aloittaja tässä. Tätä tässä nimenomaan ihmettelin kun sain myös sellaisen käsityksen, että näissä opiskellaan paljon samoja asioita ja silti nämä kouluttautuneet saattavat olla ihan samoissa työpaikoissa ja työtehtävissä. Tämän takia siis pyysinkin neuvoja ja mielipiteitä
Ainoa koulu josta tulee ohjelmoijia on TKK.
Tietojenkäsittelijätkin voivat olla hyviä siinä tapauksessa että ovat opetelleet asiat itse (yleensä ennen opiskelemaan lähtöä). Selvennyksenä, että minä kuulun tähän porukkaan.
Pilvipalveluissa liikkuu isot rahat. Palvelut konttiin ja tiedot pilveen. Sen liikenteen kun hallitsee, niin tienaa hyvin.