Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin Arabiemiraateissa ja käsitykseni arabeista tuli yhtäkkiä myönteiseksi.

Vierailija
12.03.2007 |

Olivat vieraanvaraisia ja mukavia. Ei tuputettu mitään, annettiin olla rauhassa.

Yllätin itseni muuttamasta käsityksiäni.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis hyvin negatiivinen käsitys. Osaksi syystä että asuin 3 vuotta Israelissa aivopestävänä (näinkin voi jopa sanoa), sitten kun muutin takaisin Suomeen ja perus-uteliaana ihmisenä päätinpä SITTENKIN itse tutustua näihin ihmisiin ja ottaa selvää asioista.

Sitten vierailtuani mm. Marokossa, Tunisiassa, Egyptissä ja Libanonissa käsitykseni muuttui täysin. Loppujen lopuksi ihmiset ovat jokapaikassa perustarpeiltaan ja luonteiltaan samanlaisia ja joka maassa on hyviä ja huonoja ihmisiä. Minulla on ystäviä niin Israleissa kuin esim. Libanonissa. Usein tavallinen kansalainen on täysin syytön maansa johtajien toilailuihin ja eikä voi itse vaikuttaa, saati sitten valita edes omaa uskontoaan.

Vierailija
22/33 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka intialaisella ja saksalaisella olisi aivan samanlainen koulutus ja työkokemus niin intialainen saa automaattisesti huonomman palkan vaikka tekisikin aivan samanlaista työtä kuin saksalainen. Erittäin rasistinen ja suvaitsematon maa on kyseessä, en ymmärrä kuinka kukaan kyseistä maata voi kehua, paitsi ehkä ne jotka kehuvat natsi-Saksaa ja siirtomaavaltoja....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen ilmaisen talon saa vain osa kansalaisista ja todella pieni osa! Lähinnä kuka nyt sattuu olemaan arvosuvusta ja lisäksi joskus arvotaan joillekin ilmaisia taloja, mutta kyllä ne harvassa ovat.

Vierailija:

Pitävät omasta kansastaan hyvää huolta. Kun muslimi nai muslimin, saa ison talon valtiolta lahjaksi. Eikö se olisi kivaa Suomessakin?

Vierailija
24/33 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kertoo, kuinka arabit olivat miellyttäviä ja mukavia ja te alatte vaahdota orjatyövoimasta.

Dubai/Arabiemiraatit ei ole maailman ainoa maa, jossa köyhä kärsii. Ei se silti estä tavallista arabia olemasta mukava, miellyttävä, lapsirakas ja hauska.

T: Sharjahissa vasta lomaillut ja arabeihin tutustunut

Vierailija
25/33 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin tiedän useita ulkomaalaisia jotka koulutustaan vastaavassa työssä Suomessa.

Vierailija
26/33 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti heidän kohtelunsa kertoo erittäin paljon myös kyseisen maan ihmisistä joista moni ei tee mitään muiden auttamiseksi.

Vierailija:

Ap kertoo, kuinka arabit olivat miellyttäviä ja mukavia ja te alatte vaahdota orjatyövoimasta.

Dubai/Arabiemiraatit ei ole maailman ainoa maa, jossa köyhä kärsii. Ei se silti estä tavallista arabia olemasta mukava, miellyttävä, lapsirakas ja hauska.

T: Sharjahissa vasta lomaillut ja arabeihin tutustunut

Vierailija
27/33 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska Suomessa ei ole mahdollisuutta tällähetkellä saada lisäkoulutusta hänen alalleen, eikä meillä olis varaakaan mihinkään koulutukseen nyt, joten hän on töissä pakkaamossa, muuta työtä hän ei saa. Siellä on muitakin ulkomaalaisia, hyvinkoulutettuja ihmisiä.

Kesti kaksi vuotta ennenkuin hän pääsi edes pakkaamoon töihin, siivoushommiinkin vaaditaan suomenkielen osaamista ja kokemusta alalta.

Otetaan rikka pois ekana omasta silmästä.

Vierailija
28/33 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suhtautumisesi oli noin ennakkoluuloista, miksi edes olisit matkustanut ko. kulttuuriin??

Minä en ainakaan maksaisi enää senttiäkään matkasta arabimaahan. Kerran olen ollut Tunisiassa - eka ja vika vierailu.

Vierailija
29/33 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja suomessa on todettu, että suurin syy ulkomaalaisten työttömyyteen on puutteellinen kielitaito. En minäkään ole aina edes päässyt siivoojaksi, vaikka olen täysin suomalainen ja puhun suomea täydellisesti. Joskus ei vaan kaikki tahdo löytää työtä.

Vierailija
30/33 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuwaitin kanssa. Raha määrrää Dubaissa, AbuDhabissa...

Tottakai arabit siellä kumartavat turisteille ja länsimaisille rahamiehille ennekuin pyllistävät. Money talks, bullshit walks. Tiukemmista arabi-naapurimaista (Oman, Saudit) jengi tulee emiraatteihin juhimaan viinan voimalla kun omissa maissa ei onnistu.

Kyllä emiraatit ovat ystävällistä väkeä kaikille, siihen asti ainakin että ottavat selvää onko ihmisestä/firmasta hyötyä vai haittaa.

Tutustuisit arabeihin ennemminkin heidän perinteisissä maissaan, keskellä omaa kulttuuriaan eikä missään turistikeskukseksi rakennetuissa minivaltioissa

Vierailija
31/33 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläpä Helsingin keskustassa. Kyse on syrjinnästä, ei muusta! Me lähettelimme ainakin 100 hakemusta eri paikkohin, joten yritetty on. Minulle on turhaa sanoa että kyllä täällä töitä saa, minulla on omakohtaista kokemusta siitä että ei saa, varinkin jos kyseessä on " väärästä maasta" oleva henkilö.

-19.

Vierailija
32/33 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

väestöstä enää 20% (ellei nykyisin jo 15%) on paikallista väestöä ja kaiken kaikkiaan arabeja yhteensä on noin 33%. Intialaisia, pakistanilainia, sri lankalaisia, bangaladeshilaisia, filippiiniläisiä ym. vaikka kuinka paljon ja nyt entistä enemmän myös länsimaisia, brittejäkin asuu jo 100 000 tuolla.

Arabiliitto on jo harkinnut jos pudottaisi Arabiemiraatit jäsenlistaltaan pois, kun siellä arabit ovat täysin vähemmistössä ja maa koko ajan unohtamassa islamilaista ja arabiperinnettään.

Ikävää, että pilasivat tuolla tavalla maansa unohtaen oman kulttuurinsa täysin :(

Vierailija
33/33 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vieläpä Helsingin keskustassa. Kyse on syrjinnästä, ei muusta! Me lähettelimme ainakin 100 hakemusta eri paikkohin, joten yritetty on. Minulle on turhaa sanoa että kyllä täällä töitä saa, minulla on omakohtaista kokemusta siitä että ei saa, varinkin jos kyseessä on " väärästä maasta" oleva henkilö.

-19.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän