Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Näen edelleen unia (painajaisia) exästä

Vierailija
22.03.2025 |

Avioerosta on jo kahdeksan vuotta, mutta vieläkin näen exästä unta. Hän oli/on alkoholisti, joka hoiti työnsä. Eli alkoholismi näkyi lähinnä minulle. Hän oli manipuloiva, todella mustasukkainen, henkisesti ja myös fyysisesti väkivaltainen. Hän ei lyönyt tms., mutta saattoi työntää sormensa sisääni kun nukuin tai yrittää työntää kaluaan sisääni/takapuoleen nukkuessani. Tarttui kiinni, kun kävelin ohi vaikkapa jääkaapille eikä päästänyt irti vaikka pyysin. Lisäksi hän juoksi vieraissa.

Lopulta tajusin jättää hänet, 10 avioliittovuoden jälkeen. Erosta on jo kahdeksan vuotta ja olen uusissa naimissa aivan ihanan miehen kanssa. Mutta välillä näen unta exästä. Niissä unissa olen vanhassa kodissani exän kanssa ja mietin, että miten minä sinne päädyin, miten voisin sanoa taas että haluan erota ja mitä puolisoni sanoo, kun olen exän luona.

Ne ovat kamalia unia. 

Mistä tämä johtuu? Onko muita samassa tilanteessa?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unitietäjiä paikalla?

Vierailija
2/2 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tähän mitään unitietäjiä tarvita. Olet traumatisoitunut ja mielesi pyrkii käsittelemään asiaa. Vanha trauma voi alkaa oireilla pitkänkin ajan päästä, esimerkiksi jonkin uuden vaikean tapahtuman tai kriisin laukaisemana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla