Kysymys lihavuudesta
Miten ihminen ylipäätään paisuu lihavaksi? Minulle kun tulee vain pari kiloa ns. ylimääräistä lisää, heti vähennän syöntiä, kunnes vatsa on täysin litteä. En ymmärrä, miten on fyysisesti tai henkisestikään mahdollista lihoa aidosti lihavaksi. Miten tämä toimii? Eikö teille tule huono olo? Eikö syöminen mene jo työstä?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Olen älykäs, harrastan lukemista ja shakkia. Miksi kaikki eivät ole yhtä älykkäitä?
Mielestäsi lukeminen ja shakin harrastaminen ovat älykkyyden mittareita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen älykäs, harrastan lukemista ja shakkia. Miksi kaikki eivät ole yhtä älykkäitä?
Mielestäsi lukeminen ja shakin harrastaminen ovat älykkyyden mittareita?
Miksi sinä et harrasta lukemista ja shakkia?
Voi saada rehellisen vastauksen. Tämä on taas niitä eripuraan pyrkiviä aloituksia, johon minunkaan ei olisi pitänyt vastata. On itsestään selvää että ihmisen painon nousemiseen vaikuttavat esimerkiksi endokrinologiset sairaudet, tietyt lääkkeet ja ikääntymisen mukana tulevat fysiologiset ja aktiivisuuteen liittyvät seikat. Puhumattakaan geneettisistä tekijöistä. Amen. Taas joku (?) taho haluaa tehdä palstasta riitaisen alustan.
Suoliston bakteerit määräävät lihavuudesta. Sen vuoksi ulosteen siirto on ilmeisesti hyvä lääke ylipainoon.
Toimii myös toisinpäin. Jos siirretään lihavan veljen ulostetta laihalle sisarukselle, niin hänestä tulee saman tuen lihava.
Varmaan tarvitaan vähän omaakin panosta. Suolistobakteereista on pidettävä hyvää huolta.