Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos Amigalla tehtiin assemblykielellä toimintapeli

Vierailija
20.03.2025 |

Sanotaan vaikka sivustakuvattu platformeri / räiskintä kuten Turrican, niin oliko näin, että pelilogiikka fysiikoineen ja törmäystarkistuksineen kulutti vain murto-osan konetehosta (huomioiden että cpu n. 7x kuusnelosen teho), ja suurin osa tehosta meni grafiikan piirtämiseen + erikoispiiritkin varastivat kellojaksoja?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän oli grafiikalle ja musiikille erikoispiiri eli saatiin parempaa aikaan samoilla kellojaksoilla kuin pelkällä cpu:lla.

Muuten amigasta voi muistaa että esim. babylon 5: tv-sarjan tehoste-renderöintejä (avaruuskohtaukset yms) tehtiin pilotissa ja ekalla kaudella amigoilla. Toki niitä oli paljon ja myöhemmin käytettiin kehittyneempiä koneita kun renderöintifarmien tekniikka kehittyi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme