Lue keskustelun säännöt.
Jos Amigalla tehtiin assemblykielellä toimintapeli
20.03.2025 |
Sanotaan vaikka sivustakuvattu platformeri / räiskintä kuten Turrican, niin oliko näin, että pelilogiikka fysiikoineen ja törmäystarkistuksineen kulutti vain murto-osan konetehosta (huomioiden että cpu n. 7x kuusnelosen teho), ja suurin osa tehosta meni grafiikan piirtämiseen + erikoispiiritkin varastivat kellojaksoja?
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Siinähän oli grafiikalle ja musiikille erikoispiiri eli saatiin parempaa aikaan samoilla kellojaksoilla kuin pelkällä cpu:lla.
Muuten amigasta voi muistaa että esim. babylon 5: tv-sarjan tehoste-renderöintejä (avaruuskohtaukset yms) tehtiin pilotissa ja ekalla kaudella amigoilla. Toki niitä oli paljon ja myöhemmin käytettiin kehittyneempiä koneita kun renderöintifarmien tekniikka kehittyi.