Vastasyntyneen kävelyheijaste puuttuu
Hei!
Poikani syntyi rv40+2 ja synnytyksessä meni kaikki hienosti. Sairaalan kotiinlähtötarkastuksessa oli myös kaikki kunnossa. Vauva on nyt viikon ikäinen ja ole huolissani, kun en saa häneltä askellus/kävelyheijastetta aktivoitua. Mistähän voisi olla kyse? Onko muita, joilla heijaste ollut puutteellinen mutta kaikki silti hyvin?
Kommentit (12)
Lopeta yrittämästä, kyllä neuvolassa ne katsotaan.
Meillä esikoisella kanssa puuttui, oli vilkas lapsi ja nyt urheilullinen nuori. Eli ei välttämättä tarvitse huolestua, kyllä neuvolassa katsovat..
Lääkärintarkastus varmasti tehty ennen sairaalasta kotiutumista joten uskoisin kaiken olevan hyvin jos ei lääkäri kommentoinut tai passittanut jatkotutkimuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä esikoisella kanssa puuttui, oli vilkas lapsi ja nyt urheilullinen nuori. Eli ei välttämättä tarvitse huolestua, kyllä neuvolassa katsovat..
Kiva kuulla!
Vierailija kirjoitti:
Lääkärintarkastus varmasti tehty ennen sairaalasta kotiutumista joten uskoisin kaiken olevan hyvin jos ei lääkäri kommentoinut tai passittanut jatkotutkimuksiin.
Tehtiin kyllä, en itse siinä ihan päässyt näkemään mitä kaikkea lääkäri tutki.
Mä en kahden lapsen äitlnä edes tiedä mikä tuo on. Anna sen vauvan nyt olla rauhassa ja nauti vauvakuplasta. Se on maailman täydellisin olento. Jätä murehtiminen myöhempää elämää varten.
kahden teinin äiti
Kävelyheijasteen kuuluukin häipyä aika pian.
Vierailija kirjoitti:
Kävelyheijasteen kuuluukin häipyä aika pian.
Ei kai sentään ihan muutamassa päivässä? Olen ymmärtänyt, että ennemminkin muutamassa viikossa.
Sä et ehkä osaa pitää vauvaa oikeassa asennossa jotta näkisit sen heijasteen. Eikä niitä pitäisi itse kotona testata. Vaan käsittele vauvaa varovasti ja muista tukea aina päätä.
Kokemuksia?