Voiko yksityislääkäri kirjoittaa lähetteen julkisen puolen labraan?
Siis jos varaan ajan terveystalon ihotautilääkärille ja hän määrää verikokeita ym. On nimittäin aika kalliita ne verikokeet.
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Voit kysyä omasta terveyskeskuksesta ovatko tutkimukset perusterveyden huollon määrättävissä ja perusteltuja jolloin menet identtisillä pyynnöllä tkn kautta julkiseen labraan.tai jos ne on erikoissairaanhoidon kokeita, pyydät lähetteen julkiselle ihotaudeille.
Vierailija kirjoitti:
Eli vastaus on voi. Saat käydä missä labrassa haluat.
Eikä ole jokaisella paikkakunnalla noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä saan käydä missä labrassa mä haluan. Mä sen maksan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei joka paikkakunnalla pääse edes itsemaksavana julkiseen labraan.
Vierailija kirjoitti:
Voi kirjoittaa lähetteen
No mut sitten ku jolleki pitäis sitten ne tuloksetki lähettää. Jonku muun ku potilaan itse tulisi myös tulkita ne.
Itse aloittaisin sairaudenhoidon menemällä terveyskeskukseen. Sieltä kyllä tehdään lähete julkiselle erikoissairaanhoitoon, jos on siihen tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On myös iso kasa labratutkimuksia, joita voit esim. Synlabissa käydä otattamassa ihan ilman lääkärin lähetettä.
varmista nyt ihan ensin se onko sellaisia että edes tarvitset lähetettä.
No juu, mutta enhän voi ennen lääkärillä käyntiä tietää mitä kaikkia kokeita täytyy ottaa, että syy ihon ongelmiin selviäisi.
Mene tk-lääkärille. Hän kyllä lähettää jatkotutkimuksiin, mikäli tarvetta on.
Riippuen, mikä ihoa vaivaa, ei ensimmäisenä mitään verinäytteitä oteta.
Jos jotain otetaan, niin ihonäyte, koepala, ja sen ottaa lääkäri itse.
Iho-ongelmat, ihottumat ovat tk-lääkäreiden peruskauraa, virtsatietulhdusten, flunssien, selkävaivojen ohella.
Vierailija kirjoitti:
Itse aloittaisin sairaudenhoidon menemällä terveyskeskukseen. Sieltä kyllä tehdään lähete julkiselle erikoissairaanhoitoon, jos on siihen tarvetta.
Ihotautiasioissa on paras mennä suoraa yksityiselle kuten esim. nuoren aknen hoito.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei joka paikkakunnalla pääse edes itsemaksavana julkiseen labraan.
Ei pääsekään. Etenkään pienimmissä paikoissa. Ei meidänkään kunnassa oteta näytteitä, yksityislääkäreiden lähetteellä.
Eihän niillä ole edes käteiskassoja, eikä valmiutta lähettaa laboratorio-laskuja potilaille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On myös iso kasa labratutkimuksia, joita voit esim. Synlabissa käydä otattamassa ihan ilman lääkärin lähetettä.
varmista nyt ihan ensin se onko sellaisia että edes tarvitset lähetettä.
No juu, mutta enhän voi ennen lääkärillä käyntiä tietää mitä kaikkia kokeita täytyy ottaa, että syy ihon ongelmiin selviäisi.
Mene tk-lääkärille. Hän kyllä lähettää jatkotutkimuksiin, mikäli tarvetta on.Riippuen, mikä ihoa vaivaa, ei ensimmäisenä mitään verinäytteitä oteta.
Jos jotain otetaan, niin ihonäyte, koepala, ja sen ottaa lääkäri itse.Iho-ongelmat, ihottumat ovat tk-lääkäreiden peruskauraa, virtsatietulhdusten, flunssien, selkävaivojen ohella.
Ensinnäkään ei täälä pääse tk lääkärille, kun ei sillei ole akuutti vaiva. Ajan saa vasta pitkän ajan kuluttua. Ja tämä asia koskee koko kropan ihoa ja on nyt pahentunut. Uskon myös, että verikokeita täytyy ottaa, esim. kilpirauhaskokeet ym.
Tästäkin asiasta saa hankalan tai jopa mahdottoman, kun ihan pikkuisen pinnistää. Ei ole olemassa asiaa, jota suomalaiset eivät saa rikki.